Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 882
det har seg sånn at jeg har investert i en SSD og jeg har installert windows på SSD'en. men så har det seg slik at hver jævla gang jeg laster ned et spill et bilde eller et prgram, så lagres d på SSD'en som nå snart er full, hvordan kan jeg gjøre sånn at jeg slipper og manuelt installere alt på HDD'en ? takker til den personen som kan gi meg en simpel guide som gjør at alt lagres auromatisk på HDD'en

jeg vet ikke hva jeg skal søke på google, jeg har prøvd: (automatisk installasjon på harddisk nummer to) og (automatisk lagring av nedlastninger på ekstern harddisk) osv osv.. blir litt frustrert her, ingen som kan fortelle meg enkelt hvordan jeg gjør lokal disk () som hoved lagringsenhet ? må jeg inn i bios ? eller kan jeg bare gjøre noe i selve instillingene til disk ()?

faens symboler mener jo selvfølgelig disk ( D )
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Bare høyreklikk på f.eks downloads, properties og velg en annen target directory.
Sist endret av FatMan; 29. mai 2013 kl. 01:58.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Bare høyreklikk på f.eks downloads, properties og velg en annen target directory.
Vis hele sitatet...
okei, men installeres tingene som downloades på disk D også da ?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Nei, det må du velge når du installerer programmene. De aller aller fleste programmer har en "advanced installation" som rett og slett lar deg velge hvor du vil lagre programmene. Bare opprett en mappe kalt "program files" eller whatever på D: og lagre de der.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Nei, det må du velge når du installerer programmene. De aller aller fleste programmer har en "advanced installation" som rett og slett lar deg velge hvor du vil lagre programmene. Bare opprett en mappe kalt "program files" eller whatever på D: og lagre de der.
Vis hele sitatet...

tuuusen takk
For en permanent løsning må du inn i regedit.
  1. Trykk windowstast + R
  2. Skriv %regedit% trykk enter
  3. Gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion
  4. Dobbeltklikk på 'ProgramFilesDir' og skift C til D
  5. Gjør det samme med 'CommonFilesDir (x86)' om du har 64 bit
  6. profit


Du må gjøre ala det samme for å flytte temp, downloads og alt det andre stasjet windows lagrer på C.
Sitat av eclipze Vis innlegg
For en permanent løsning må du inn i regedit.
  1. Trykk windowstast + R
  2. Skriv %regedit% trykk enter
  3. Gå til: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion
  4. Dobbeltklikk på 'ProgramFilesDir' og skift C til D
  5. Gjør det samme med 'CommonFilesDir (x86)' om du har 64 bit
  6. profit


Du må gjøre ala det samme for å flytte temp, downloads og alt det andre stasjet windows lagrer på C.
Vis hele sitatet...
okei nå er det gjort ? men det var ikke operativ systemet ejg ville ha over til D, men bare downloads og ja spill og andre ting som ikke treng og være på ssd disken min aka C

faen altså alt jeg skal opne etter jeg gjorde dette vil ikke åpnes! må jeg slette alt jeg hadde installert på c for så og downloade det på nytt og da igjenn installere det manuelt på d ? eller hva skal jeg gjøre nå ?