Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  215 16345
FOX har lenge kjørt en serie som heter Prison Break.
Etter som jeg har forstått det så handler serien om et fengsel, en mann og en konspirasjons teori.

Kort fortalt er det hovedrolle innehaveren som skal rømme fra et fengsel. Det som gjør sjangsene gode er at han har vært med å designet fengselet og har en tegning over fengselet tatovert over hele kroppen.

Så akkurat andre episode av denne serien (etter det jeg vet så er det blitt vist 8 episoder) og kan fortelle at spennings nivået er på høyde med LOST om ikke så mye høyere.

Er denne serien helt ukjent for dere andre og vet noen om TVnorge skal sattse på denne serien?

Jeg er forøvrig helt blank på hvordan denne serien er lagt opp altså om temaet jeg skrev er riktig eller galt.
Noen andre som vet noe mer om serien enn jeg så er jeg glad for all informasjon.
http://www.fox.com/prisonbreak/showinfo/
Du burde se videre, jeg følger med på denne, og den er mer spennende enn Lost imho!
Jeg følger også med på denne serien, meget spennende.
Prison Break er helt rått! På høyde med Lost, kansje litt bedre

Er 8 episoder ute til nå, episode 9 kommer i morgen natt.

Stemmer bra det du har skrevet Nocore

This drama focuses on a prison designer who gets himself thrown into one of his own prisons to help his falsely accused brother escape death row. Described as in the vein of The Great Escape , the series will unfold over 22 episodes, charting the course of a single break.
http://www.tv.com/prison-break/show/...q=prison+break
Sist endret av EXzlator; 30. oktober 2005 kl. 14:04.
Har lastet denne ned etter anbefaling fra en på #nff (Husker desverre ikke hvem det var ), og jeg må si jeg er positivt overrasket. Det er jo selvfølgelig ikke 100 % realistisk, men hvem hadde regnet med det når det er en TV serie.
Må si skildringen fra fengselet er veldig bra, karakterene er til tider veldig troverdig. Stormare gjør en fantastisk rolle som "mafiaboss", det eneste jeg er mindre fornøyd med er enkelte av birollene utenfor murene.
Robin Tunney i rollen som Veronica Donovan er desverre den værste castingen jeg har sett på lenge, uten at det ødelegger serien for mye.

Oppsummeringen din var rimelig god, og passet egentlig godt til serien.
Prison break er bare best Like spennende som lost syntes jeg også. Men liker ikke at det skal oppsumere alt i begynnelsen på hver eneste episode.. Og det er heller ikke noe moro når vi må følge med på de advokatene på utsiden, det er jo brøderene i fengselet som er noe.
usertitle import
bleh's Avatar
Advokatene på utsiden jobber jo med å få brødrenene ut av fengsel? Tror nok de to kommer til å utspille en viktig faktor i episodene fremover..
Kjempe serie ja, spennings nivået er helt i toppen det må jeg si meg enig i.. i like it alot!

og |fatman|: du kan takke meg for det
Etter hva jeg har forstaatt var det den serien "alle" snakka om i USA skulle bli den nye Lost (i popularitet), men et eller annet sted skar det seg.
Prison Break er mye bedre en lost-såpeoperaen! Lost begynner å bli farlig langdradd synes jeg. PB er serien folk begynner å se når de er lei av lost!

Få tak i de neste episodene også, de anbefales på det varmeste.
nicks's Avatar
Trådstarter
Sitat av banan2
Etter hva jeg har forstaatt var det den serien "alle" snakka om i USA skulle bli den nye Lost (i popularitet), men et eller annet sted skar det seg.
Vis hele sitatet...
Hva var det som skar seg?
Enig med dem som sier den er bedre enn Lost. I love it long time.
Sitat av Nocore
Hva var det som skar seg?
Vis hele sitatet...
Ehm, den levde ikke opp til forventningene gaar jeg utifra. Litt for hypet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oz var en meget genial serie(takket være bra skuespillere og Tom Fontana), noe jeg synes også Prison Break nærmer seg stort til å bli. Ett eller annet med en del av de ordentlige hovedrollene som jeg ikke liker men T-Bag og Abruzzi er jo de karakterne som er best på denne serien etter min mening og blir spilt bra av Robert Knepper og Peter Stormare. Jeg har stor tro på denne serien at den blir en slags bra kopi av Oz, og det er ikke etter mine meninger en negativ ting, det er en bra ting siden jeg elsker Oz.

Må si jeg likte episoden som gikk i dag, spesielt Abruzzi på slutten der.

Serien håper jeg ikke blir dratt så langt ut at vi må gjennomgå flere sesonger på at de skal komme ut av fengslet og få Lincoln frikjent og greier.

Har sett på serien siden september og jeg ber alle som leser denne tråden å se på serien. Fint å ha noe annet enn LOST, Alias og Veronica Mars som jeg liker og synes er verdt å se på.
PB er bra, er spennande og interessant med slike fengsels-filmar/seriar. Men eg er ikkje enig i at det er bedre enn lost, Lost er noko heilt nytt, i hvertfall for min del, mykje av det ein ser i PB har ein sett før. (Jaja, klisjear er det i lost og)

Har høyrt rykte om at TV 3 har vist interesse for PB, noko som eg trur er sannsynleg, sidan dei tidlegare har tatt opp slik amerikanske seriar, (eks. The 4400). Dersom TV 3 kjøper den, gjer vel ikkje TV Norge det og.
Er jo ikke for ingenting at PB er top-rated på www.tv.com
har desverre ikke fått sett serien selv! Venter til den kommer på tv i norge!
Prison Break <3
Min yndlingsserie sammen med Lost. Liker det med at de begynner å få endel kjente skuespillere fra film, osv. med. Dette gir etter min mening serien et mye mer profesjonelt preg. Peter Stormare er dritkul
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg er hekta ihvertfall Skal se ep. 4 i dag.. Konge serie..
One of the good guys
2rs1's Avatar
Har fulgt med siden starten og må si jeg bare gleder meg mer og mer til hver episode. Oppbrinnelig så var det bare planlagt 12 episoder, men tallet økte raskt til 22. Får håpe dem ikke trekker ting ut på samme måte som lost, da blir jeg mektig provosert
Må sei at denne serien er av velddig høy kvalitet. Eg har fulgt Prison Break siden begynnelsen og det er harde uker å vente på neste episode. Vil anbefale alle å sjå denne serien.

Maddy: Snakker dei ikkje om å lage S.2 og? I så fall må historien ta drastiske veier for å støtte ein oppfølgene sesong.
Synes den virket ganske dårlig i begynnelsen, mye pga. at jeg så hele Oz rett før denne serien startet, og dette fengselet så jo ut som svigermors drøm i forhold til Oz. Men etterhvert tok det av, og jeg merker det på neglene på tirsdagsettermiddagene (Jeg biter på dem, hvis dere ikke tok den...)
One of the good guys
2rs1's Avatar
ja, har hørt noe om det jeg også. Får nesten håpe det skjer noe med visepresidenten (kommende president?) som gjør at historien kan føres videre selv utenfor fengselet. Selv om det da vil være dumt at det heter prison break

evt. at de gjør som i 24, historien avsluttes i hver sesong, istedet for å trekke det ut over flere sesonger.
Trodde Lost var den beste serien jeg hadde sett helt til jeg så Prison Break .

Men jeg håper ryktene om at serien tar en pause når 24 starter er falske.
Sitat av overagnar
Men jeg håper ryktene om at serien tar en pause når 24 starter er falske.
Vis hele sitatet...
Disse er nok sanne. FOX har sagt dette i en pressemelding, så resten av sesong 1 av Prison Break kommer i mai, ei gang. De skal fortsatt sende 3 episoder til før pausen.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av xuzo
Disse er nok sanne. FOX har sagt dette i en pressemelding, så resten av sesong 1 av Prison Break kommer i mai, ei gang. De skal fortsatt sende 3 episoder til før pausen.
Vis hele sitatet...
Åh gud, gleder meg som en unge til neste sesong 24, men fytterakkern, pauser er noe drit!
Sitat av Maddy
Åh gud, gleder meg som en unge til neste sesong 24, men fytterakkern, pauser er noe drit!
Vis hele sitatet...

24 var helt sinnsykt. den beste serien evver. Gleder meg helt rått , aner du om det kommer en til og når den eventuelt kommer?


PB kommer på en sterk andreplass. Lost på tredje.
Noen som vet hovr jeg kan få tak i subtitles til denne serien? Lyden er litt crappy på pcen min.
Plus at jeg ikke kan se filmene i fullscreen for da hakker de noe jævli.
det er jo masse koselige torrent sider i verden Blazer

men fytti rakkern som jeg liker PB har kun fått sett til episode 3 siden jeg ser de med norske subs
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av stiansj
24 var helt sinnsykt. den beste serien evver. Gleder meg helt rått , aner du om det kommer en til og når den eventuelt kommer?


PB kommer på en sterk andreplass. Lost på tredje.
Vis hele sitatet...
Tror du kan regne med minst to sesonger til av 24 ja.
PB er bare helt rå. Kan ikke få sagt hvor mye jeg liker litt intelligens både i film og fjernsyn.
Angående at Lost begynner å bli langdradd, så burde man forvente det i PB også. Første sesong skal ha 22 episoder fordelt på 2 perioder, og der kommer en sesong 2, så jeg forventer ikke at alt går knirkefritt og han er ute av fengselet i ep11 .
Får bare håpe at ikke Prison Break lider samme skjebne som John Doe gjorde; en altfor kjapp død
Kansje han kommer ut, menne resten av episodene handler om hvorda. han skal greie å gjemme seg "under jorden" slik at han ikke blir funnet igjen.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Sitat av Blazer
Noen som vet hovr jeg kan få tak i subtitles til denne serien? Lyden er litt crappy på pcen min.
Plus at jeg ikke kan se filmene i fullscreen for da hakker de noe jævli.
Vis hele sitatet...

NorSubs har begynt å lage undertekster til episodene, er vel kommet til episode 4 eller 5 tror jeg. (Henger litt etter siden dem nettopp startet å lage undertekster til PB.)
Legges ut på NorBits fortløpende.

Forøvrig en veldig bra serie. Kan knapt nok vente til neste Tirsdag
Prison Break er en genial serie! Eier LOST uten tvil.

btw, noen som følger med på rome?
Sist endret av 0ystein; 10. november 2005 kl. 00:14.
Prison Break er knallbra. Den er på toppen av min favorittliste over tv-serier, sammen med Lost og 24.

Sitat av Nocore
FOX har lenge kjørt en serie som heter Prison Break.
Er denne serien helt ukjent for dere andre og vet noen om TVnorge skal sattse på denne serien?
Vis hele sitatet...
En på forumet på diskusjon.no sendte en mail til TV-Norge og spurte om de ville sende den. Han fikk i svar at «Denne serien er fra FOX og det er TV3/Viasat som har avtalen m. FOX for Skandinavia!» Så isåfall vil den bli sendt på TV3 hvis de kjøper den.
Men 24 er FOX, og det blir sendt på tv2?
Sist endret av Noose; 12. november 2005 kl. 22:44.
Prison Break er knall.
Rome syntes jeg så svak ut, orka ikke se hele første episoden engang.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
kjære Greta Garbo! Har nettopp sett 6 episoder på rappen av denne geniale serien! LOST blekner i forhold. Seriøst noe av det mest geniale jeg har sett på lenge. Gleder meg til jeg skal pløye meg igjennom de neste 4 episodene iløpet av kvelden. DIGG DIGGERE DIGGEST!! <3
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kult Å Vente Helt Til Mars!
Tror det er noe feil med datoen på www.tv.com om det er der du har det fra. Stod for 1uke siden at neste var 1 januar. Mulig episoden som kommer etter dette ikke kommer før i mars.

men om de venter til mars, er det en stor skuffelse. for FY FAEN SÅ BRA SISTE EPISODE VAR -uten caps
Sitat av voktern
men om de venter til mars, er det en stor skuffelse. for FY FAEN SÅ BRA SISTE EPISODE VAR -uten caps
Vis hele sitatet...
Helt enig, episoden var rett og slett pur genialitet .
Helt grei underholding, men ikke noe ekstraordinært, og langt fra genialt. Syns det er gøy å se på og ganske spennende, men historien blir rett og slett litt for forutsigbar og blir for mange dumme intriger som går om og om igjen. Begynte å le i episode 4 (tror det var den) når en eller annen fyr fra regjeringen prater om at USA trenger en ny miljøvennlig energikilde, helt usaklig selvfølgelig. Noen sekunder med forfatternes subjektive meninger. Irriterende at alt skal være så innlysende, og at de baserer seg på ganske dumme seere. Men syns selvfølgelig det er utrolig gøy å følge med på! Venter på å få sett episode 7 nå, men finner ingen sted jeg kan laste det ned fort :/
Send en mail til tvnorge så får du svar .
denne serien er definitivt den beste ever lost er ingenting :P men er litt trist at episode 14 ikke kommer før 6mars eller no
Noen som vet noe om når neste episode kommer? Klarte ikke skjønne helt den informasjonen som sto på fox.com
Sitat av Croyfer
http://www.tv.com/prison-break/the-r...1/summary.html
Originally aired: Monday March 20, 2006 on FOX
Vis hele sitatet...
buhu. Det er lenge til det da Ihvertfall sånn som siste episode som ble sendt var!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg klikker!! Hvorfor i H)"/(€(/"#€ gjør de det? Idioter. Samme med Lost også, jeg klarer faen meg ikke å vente i 3 mnder på å få se en ny episode... Tror jeg begynner grine jeg
20 mars til ny episode... LENGE jeg tror jeg begynner å grine jeg å :'(
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
De starter å sende Prison Break på tv 3 .. Kansje de gjør slik som lost å tar igjen Fox sine sendinger. Er mulig att lost på tvnorge kommer før de på fox om de ikke tar julepause.. Hehe

Kjempe bra den siste episoda ja. Kan ikke vær lenge til siste episode vist de ikke sender masse episoder utenfor fegselet =)