Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 138329
nesten en uke siden den begynte men jeg lurer å hva dere synes om den.
Den er konge! Genial serie som burde sees.
syns den er bra, gleder meg til episoder 2 nå
Lost er en genial serie.... Den er konge
Nesten en uke? Nesten et halvt år kanskje?
(Ja, jeg vet det er snakk om TVNorge)

Personlig synes jeg det er en utrolig bra serie. Spesielt litt utover i serien. Alt for mange episoder hvor jeg har bannet over "hva f**n var det som skjedde der?" på slutten. Kan ikke vente på neste episode..

Er det noen som vet om serien er basert på en bok eller noe? Var en som fortalte meg om en bok med en story som lignet mystisk mye med Lost.

Irriterer meg litt over at vi ikke har fått vite bakgrunnen til han overvektige fyren. Han er jo en hovedperson han og? Og flere av de andre har hatt to episoder nå.
Hvor mange episoder er gått? Og når går de?
Det har gått 2 episoder og de går Onsdager klokka 21.35.

BTW: det gikk 2 episoder på en dag tror jeg.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nå har jeg selv ikke sett Lost, men jeg har jo fått god introduksjon av diverse veninner, så jeg føler meg sånn halveis kvalifisert til å svare . Storyen høres veldig ut som en variant av "Lord of the flies", boken der en gjeng med småbarn styrter på en øde øy og bli nødt til å lage sitt eget samfunn, med frykt for monstre fra skog, sjø og himmelen svirrende rundt 24/7.

(Off topic)
Han overvektige fyren ligner forøvrig veldig på meg, blir jeg fortalt. Jeg er heldigvis ikke fult så overvektig (?), men jeg har akkurat samme hårstil, skjorte og visstnok også væremåte. . Ikke lett å være meg, når the Osbournes gikk på TV ble jeg ofte beskyldt for å være Jack Osbourne når jeg var på utenlandsreiser og så videre. Alltid en eller annen kjendis som ligner på Tias, jadda.

Edit: Såvidt jeg vet er det sendt 14 episoder til nå. TVNorge har vel bare sendt et par, men de neste er uansett å finne på emule så hvorfor vente?
Sist endret av Tias; 7. februar 2005 kl. 19:51.
som jeg vet, har 1 episode gått, å de går vær onsdag

EDIT: Litt treig, men er det ikke bare en episode gått?
EDIT2: Søkte litt på dagenstv, 3 episode går til onsdag, 21.30 og reprise ferdag klokken 23.55

En episode vær uke, onsdag vær uke kl 21.30
Sist endret av Destroyy; 7. februar 2005 kl. 19:53.
I starten da jeg begynte å se på Lost(Har lastet ned de som er ute), så ble jeg meget skuffet over de føste episodene. Jeg syns Jack ble fremstilt alt for mye som en helt i starten. Løp fra det ene offeret til det andre, ser at en vinge holder på å dette ned, kaster seg over de og drar de vekk. Så kom det dette monsteret i skogen da. Noe som jeg enda (i episode 14) ikke har fått svar på hva egentlig er. Syns det ble litt for voldsomt. Og en isbjørn da gitt. Eneste grunnen som drev meg videre i starten var at jeg ville finne ut av disse rare tingene. Håper de kommer opp med en bra grunn, ellers blir alt teit.
Underveis blir vi også kjent med de forskjellige personene, ved å se hva de gjore før de satt seg på flyet. Eneste av de historiene jeg likte, er historien om Charlie.
Men serien blir mye bedre etter hvert syns jeg. Da de går litt vekk fra alle de overnatrulige tingene som skjer, og det blir mer spenning når det gjelder de virkelige personene som er med(skal ikke avsløre noe).
Lost og 24 er de to spenningsseriene jeg har likt best, men jeg har jo min klare favoritt
Sitat av Destroyy
som jeg vet, har 1 episode gått, å de går vær onsdag

EDIT: Litt treig, men er det ikke bare en episode gått?
Vis hele sitatet...

Kan hende det, men jeg trodde bare at de sendte to epsisoder forrige Onsdag.
1 er gått.
De går på onsdag.
De ruler gata.
21.35
LOST
"LOST"
Amerikansk serie om et fly som styrter på en øde øy i Stillehavet. De ekstreme forholdene bringer fram det beste, og det verste i menneskenaturen...
I dag: "Tabula Rasa"
Jack og Hurley oppdager en skremmende hemmelighet om Kate når sheriffens liv står på spill. Det viser seg at Kate er en fange, og at håndjernene Jack fant om bord skulle sittet på Kates hender...
I rollene: Matthew Fox, Evangeline Lilly, Dominic Monaghan, Naveen Andrews, Ian Somerhalder, Emilie de Ravin, Jorge Garcia, Maggie Grace, Josh Holloway, Malcolm David Kelley, Daniel Dae Kim, Yoon-jin Kim, Terry O'Quinn og Harold Perrineau Jr.
episode 3


http://www.tvnorge.no/index_programo...?tm=1107903600
very impotent freak
Delusional's Avatar
Sitat av Tias
Nå har jeg selv ikke sett Lost, men jeg har jo fått god introduksjon av diverse veninner, så jeg føler meg sånn halveis kvalifisert til å svare . Storyen høres veldig ut som en variant av "Lord of the flies", boken der en gjeng med småbarn styrter på en øde øy og bli nødt til å lage sitt eget samfunn, med frykt for monstre fra skog, sjø og himmelen svirrende rundt 24/7.

(Off topic)
Han overvektige fyren ligner forøvrig veldig på meg, blir jeg fortalt. Jeg er heldigvis ikke fult så overvektig (?), men jeg har akkurat samme hårstil, skjorte og visstnok også væremåte. . Ikke lett å være meg, når the Osbournes gikk på TV ble jeg ofte beskyldt for å være Jack Osbourne når jeg var på utenlandsreiser og så videre. Alltid en eller annen kjendis som ligner på Tias, jadda.

Edit: Såvidt jeg vet er det sendt 14 episoder til nå. TVNorge har vel bare sendt et par, men de neste er uansett å finne på emule så hvorfor vente?
Vis hele sitatet...
Tias, du må se! Du er en del slankere, men håret og væremåten gjør opp for det!

Forøvrig er det et ganske gøy konsept, og jeg gleder meg faktisk til å se neste episode. Tror denne serien er på høyde med CSI, sessong 1 og 2 (syntes det blir litt mye opp igjen etterhvert.). Denne serien på den annen side har muligheten til å utvikle personene.

OT: Jeg har av hittil ubekreftede kilder hørt at jeg minner om det hittil usynlige monsteret!
Tias: Da ligner du også på en venn av meg. Han er også helt lik Hurley, bare ikke like overvektig.
Wiiiii.. Off-topic

Noen ressurser for å komme tilbake:
http://www.tvtome.com/Lost/
http://www.lost-tv.com/
The Rhymenocerous
polle's Avatar
de to første episodene var helt greie. Det sies at resten av episodene bare blir bedre og bedre, får håpe det. Kommer sikkert til å følge med fremover
Det gikk to episoder på onsdag. Pilot episoden var egentlig dobbelt episode. Bare i usa delte de den opp
ahhhhH! var dette en serie??

faen i €%&/ trodde det var en sinnsykt dårlig film jeg
og så gikk jeg glipp av den

vel vel, livet går videre håper bare det sluttes og lage dårlige serier.... men det er nok bare en drøm som jeg glam glemme med en gang
Sitat av polle
de to første episodene var helt greie. Det sies at resten av episodene bare blir bedre og bedre, får håpe det. Kommer sikkert til å følge med fremover
Vis hele sitatet...
Jepp.. stemmer. har sett alle episodene til nå.

Lost er konge! Rett og Slett en genial serie.
Jeg så lost først når det kom ut i America, er på episode 14 nå.
Venter som en gal på at det skal bli 9. Februar og det kommer en ny episode.

Noen som vet om det bare er 18 episoder i serien , har hørt rykter om det.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg har sett på til episode 14, for å være ærlig er ikke serien noe spesielt bra. Serien er overdrevent langtekkelig, og har liksom ikke noe spenning i seg. "Glamour 2"
Jeg likte denne serien... Må få med meg resten også!
Jeg ble kjent med Lost via Alias, mannen bak begge seriene Jeffrey Abrams er helt klart ett geni.
begge seriene er ekstremt bra og jeg synes castet er helt fantastisk i begge seriene.

jeg er ikke flink til og beskrive hva jeg synes så detaljert som enkelte her vil, men jeg skal prøve.

advarsel: kan inneholde spoilers.

da jeg så første og andre episode (noe pre airing greier jeg lastet ned) ble jeg helt vill, jeg trodde ikke at det skulle gå ann at samme mann kunne stå bak to så sinnsykt bra serier, jeg satt og tenkte "mer jeg må ha mer NÅ!", ukene gikk og den offisielle premiere datoen ble til slutt satt, første og andre episode kom ut, jeg så dem igjen, denne gangen med mye høyere kvalitet enn før.
jeg liker veldig godt hvordan de forteller hva som skjedde frem til flyturen du får vite litt om alle rollene og hvorfor de var på vei fra Australia til Los Angeles.
jeg må også nevne at denne serien er så ekstremt spennende at jeg sitter ofte og puster ut(ja faktisk) etter enkelte episoder, ikke alle selvsagt.
serien blir bedre og bedre ihvertfall fra episode en til fjorten. men jeg lurer på hvordan de skal klare og holde serien i live i to sesonger, hvem vet, kanskje de blir tre pga den ekstreme suskessen.
men jeg regner med at om de beveger seg innover øya og finner ut hvor isbjørnen(e) kommer fra, eller hvertfall forsøker så er det noen episoder det og.
jeg gidder ikke og gå alt for mye inn i detaljer anngående hva jeg tror er hva og hvorfor det er sånn, siden jeg allerede har gjort dette, pluss at jeg ville høyst sansynligvis bli flamet.

til slutt: JJ har lovt alle Alias fans at man alltid vil kunne oppleve og sitte der og bli helt forvirret og lure på hva i all verden skjedde nå, jeg håper med at han kommer til og holde samme standarden i Lost.

jeg synes det er skuffende av tvnorge og sende Lost i bildeformatet 4:3 (fullscreen) fremfor 16:9 (widescreen), jeg mener at Lost er en serie som krever bredt bilde la spesielt merke til dette i episode to når Jack står på stranden og du ser halve ansiktet hans, så litt ille ut i 4:3. var nå hvertfall 4:3 på tven i stuen. jeg får vel også nevne at både Mor og Far har fulgt med på serien siden den startet i amerika, de har kommet like langt som meg og det hender faktisk at de ser episodene før meg.
(og ja, jeg har 2 i norsk eller noe sånt så det er sikkert hauger av stavefeil og orddelingsfeil.)

Sitat av aLex
Noen som vet om det bare er 18 episoder i serien , har hørt rykter om det.
Vis hele sitatet...
det kan jeg avkrefte her og nå: http://www.tvtome.com/Lost/eplist.html
Sist endret av reallife; 7. februar 2005 kl. 20:37.
Lost rocker villt, mildt sagt!
Sitat av SkyFex
Irriterer meg litt over at vi ikke har fått vite bakgrunnen til han overvektige fyren. Han er jo en hovedperson han og? Og flere av de andre har hatt to episoder nå.
Vis hele sitatet...
Det kommer en episode som sentrerer seg rundt Hurley. Den heter Numbers, og er episode 18. Tror det blir 1 sesong ut av denne serien. Nekter å tro at den kan vare lenger.

Anyways, fantastisk serie, ser fram til neste episode på torsdag.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Tror ikke det er så fett å komme med spoilere her, siden det er fåtallet som er så heldig å ha sett alle. Greit så lenge det står advarsel, men geirbauer kunne kanskje laget en slik en han også.
Sitat av tnt
men geirbauer kunne kanskje laget en slik en han også.
Vis hele sitatet...
Syns da ikke jeg kom med noen spoiler?
synes serien er bra nok, men synes godt de kunne ha hatt litt mer framgang i serien. Men det er nok bare meg. Klarer nesten ikke å vente på å se episode 15.

Til de som har sett de 14 første:
Uten å ødelegge for mye for de som ikke har sett de 14 første: Hvordan kan det som Sayid
fant på stranda være der?
Lost er jo konge da! Gleder meg til neste episode nå!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jo, må nok si meg litt enig med tnt, og ja, GeirBauer, det var en del spoilers der. Men herregud, hva kan en forvente i en tråd der man diskuterer serien? Blir som å diskutere Donnie Darko uten å nevne hva som skjer .
Har riktignok bare sett en episode, men serien overraska meg. Effektene er ikke typisk "serie", heller mer film.
Gleder meg til episode 2, så jeg får sett mer av serien som er populær.
Får laste et par episoder av denna serien.
Har holdt meg rimelig utdatert innen spenningsserier, har gått glipp av alt av 24 (GeirBauer: don't hurt me) og har aldri sett LOST.

Sitat av tnt
Tror ikke det er så fett å komme med spoilere her, siden det er fåtallet som er så heldig å ha sett alle. Greit så lenge det står advarsel, men geirbauer kunne kanskje laget en slik en han også.
Vis hele sitatet...
Grin?
Et par slag mot hodet så er alt glemt uansett.
Det er jo rett og slett genialt at det er lange episoder.. ikke bare halvtimes episoder!
Staslige greier!
Vel, kan ikke si meg helt enig i at jeg hadde de store spoilerene. Sier bare noe av det som allerede er blitt sett, og at man får se en historie av Charlie? Men nok kverulering :P

Håper forresten at folk kan skrive litt mer interessante poster enn "LOST ER KONGE!!".
Jeg lasta ned alle 14 av episodene 2 dager før det begynte på TVNorge. Satt meg ned dagen etter, og så de første episodene, ble både skuffa og imponert på samme tid, uten å skjønne helt hvorfor, men jeg må si meg enig i at jack ble satt fram litt for mye etter min mening, som en helt.. Men det er jo slik storyen er, og etterhvert som episodene gikk ble jeg bare mer og mer hekta, og det ble mer og mer spennende. Plutselig, uten at jeg fikk det med meg var alle 14 sett, og da ble jeg skuffa, nesten lei meg. Akkurat når det ble skikkelig bra var det slutt! Kan nesten ikke vente på ep15 som går den 9.februar! Likte spesielt at de viste oss litt og litt av forhistioriene til hver enkelt i serien, og vi fikk litt innsikt i hvorfor\hva de hadde gjort i Australia.

Offtopic:
Bauer har snart 1337 poster, gratulerer på forhånd :P
Han som spiller Hill(Harold Perrineau) i Oz er med på serien.
Noe jeg liker veldig med å tenke på at Oz ikke produseres lengre.
Serien er kanskje den beste siden Oz jeg har sett vertfall.
Gleder meg til neste epdisode.
Sitat av Pantoliano
Serien er kanskje den beste siden Oz jeg har sett vertfall.
Vis hele sitatet...
Offtopic: Har hørt mange har snakket om denne serien ("Oz" altså), men har aldri hørt om eller sett noe av den selv. Hva er dette for noe, går den på tv?
Selv om de fleste skryter av denne serien så må jeg også gjøre det. Episode 15 kommer ut til Torsdag og jeg gleder meg til en unge ;D Har ikke gledet meg så mye til en seriene siden Fastlane gikk =)
Heia Lost!
Lost er en av de beste seriene jeg har sett. Serien er helt topp!! Anbefalles på det sterkeste.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
GeirBauer: Nei, du hadde ikke noen "store" spoilers. Jeg ville bare si ifra før folk sklei helt ut her. Man må selvfølgelig forvente at det blir spoilers i en tråd der man diskuterer en serie, men det blir litt spesiellt siden vi har sett episoder som ikke blir sendt i Norge på lenge. Jeg har sett alle 15 episodene, så det er ikke for min del, men vet hvor jævlig kjipt det er å få spoilers.
Så gi det en tanke gutter
Skyfex: Om du leser litt Jules Vern så kan man muligens se likheter.

Ellers har jeg bare sett det som gikk på tvnorge, og jeg må si at jeg ble mer eller mindre hekta. Eneste minus er at historien kan virke litt tynn. Men faen så underholdene.

ps: skyfex har ikke giddet å lese hele tråden pga spoilers, så mulig noen har gitt deg svar på "based on" spørsmålet ditt allerede.
Serien er genial men en isbjørn på en tropisk øy?
Sitat av Tommen
Serien er genial men en isbjørn på en tropisk øy?
Vis hele sitatet...
Vi ble vel enige om å la spoilersnivået være lavt her, men sidene dette allerede er fortalt tidligere så..

Det er jo selvsagt en grunn til at det finnes isbjørn-lignende dyr på øya. Jeg tror ikke forfatterene av serien er så dumme at isbjørnene ikke finnes der uten en mening.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg er enig med voktern, serien minner veldig om noen av bøkene til Jules Verne. Spesielt "5 uker ri ballong" en en annen bok som starta med "onkel". Blander man bøkene sitter man igjen med savnede mennesker på en øde øy, dyr fra antarktis, rester av flyredskapet over hele øya, en fremmed makt som følger med dem, osv.. Men er jo alltids lov til å la seg inspirere av andre.
Jeg nølte en stund med å se på det pga konseptet. Syns det hørtes så dumt ut. Men jeg tok feil, så nå har jeg mange episoder å se på fremover
Jeg hadde ikke interesse for denne serien overhodet tidligere, men etter å ha sett de sju første episodene med dama i helgen, tror jeg at jeg nesten må få med meg resten også
No spoilers please!
Serien er jo rett og slett genial, karakterene som er med er gjennomført bra. Lock, Saywer og Said.
Hva jeg syns?

Helt greit. Bra helt til palmene begynte å suse, da svartnet det for meg, og jeg tenkte "helvette! ikke no jævla dinosaur faenskap!". Hater dino-shit.
Heldigvis var det bare en isbjørn, men jeg har dårlig feeling for videre utvikling av serien. Regner med jeg ser en episode eller to til, så blir det forjævlig drit etterpå...
Hvis jeg skulle velge ut en favorittkarakter, så tror jeg det blir Locke. Han ser ut til å være den mest fornuftige fyren på øya. Spennende fyr i grunn. Jack er, som andre har vært inne på, en veldig overdreven og standard ledertype.