Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  162 17900
Kan anbefale:
Psych
The Pretender
Lie to me
Breaking In
Human Target
Person of interest
The good guys
Hawaii Five-0
The Mentalist
The Finder
Bones

Planetes - En av de ytterst få animene jeg digger.
Freaks and Geeks
Family guy?
The wire, Oz og deadwood er konge. Egentlig det meste fra HBO.
Jeg anbefaler The Borgias og The Tudors om du liker historisk drama. Du må selvfølgelig godta noen premisser om kunstnerisk frihet, men det er ikke noen vesentlige endringer annet enn fysiske jeg kan komme på.
Vil anbefale "The Lost Room" om du ikke har sett den alt
Shameless ( http://www.imdb.com/title/tt1586680/ )

Litt annerledes serie, verdt en kikk. 8/10 fra meg.
Adventure time!
Episk program når du kan storyen og kjenner karakterene ut og inn!

Kanskje du ikkje liker denne type serie så godt?
Kan nevne noen jeg ser på som ikke er blitt nevnt da:

South Park
Synes dette er en missforstått serie for mange. Synes den tar opp problemer i samfunnet på en (delvis) inteligent måte, og har pakket det hele inn i sarkastisk humor. Skjønner dog at mange ikke liker den, hehe.

Modern Family
Den morsomste 20 minutter komedien som går fortiden om du spør meg.

Chuck
Gøy å se en "nerd" i rampelyset, masse god humor, et par flotte kvinnfolk og kule oppdrag!

Top Gear (her har du maange timer med underholdning!)
Fete biler, underholdende programledere, kule oppdrag og så videre. ELSKER denne serien. Om ikke annet, se spesialepisodene (Husker ikke hvilke sesonger og episoder dette er, men tenker da på de episodene når de reiser gjennom jungel, ørken, på langs av vietnam og så videre).

Band of Brothers
Den beste krigsserien jeg har sett? Ja! Består bare av 10 episoder à 1 time også, så det går fort å komme gjennom. På en annen måte kan en si at det er en ikke-melket serie.

Prison Break (iallfall første sesong)
Spenningsserie på sitt beste. Mange gode karakterer, godt skuespill, god storyline og generelt godt gjennomført.
Hva med å komme med eksempler på hva du faktisk har syntes at var bra? det blir litt vanskelig å anbefale noe til deg når du liksom "hater alt"
Sitat av moret Vis innlegg
Hvilken frekkhet?
Ja jeg har èn bemerkning, men den var fortjent. Om det er andre innlegg du mener er frekke så ber jeg deg vise meg hvilke, for ingen av mine andre innlegg har vært ment frekt i det hele tatt. Jeg tror de aller fleste som kjenner igjen brukeren min kan fortelle at jeg er en ganske hyggelig fyr.
Vis hele sitatet...
En stemme fra meg i alle fall. Moret er en knakanes flott kar

On topic: Henger meg på Echuz, og anbefaler QI. Den er Quite Interesting
Som noen andre har nevnt:

The Lost Room - Kort men bra serie.

The IT Crowd - Noe sært, men noe av det er skikkelig bra.

Misfits - Kan anbefales. Lavproduksjon, men relativt bra.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Ingen som har annbefalt Death Note enda?
Jaja, vil nå anbefale den.

(sorry hvis den er nevnt, tok en ctrl+f search på alle sidene da.)
Peep Show. Virkelig beste komiserien jeg noensinne har sett.
Hva med Archer, workaholics, generation kill (mini serie) ?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Melcor Vis innlegg
Ingen som har annbefalt Death Note enda?
Jaja, vil nå anbefale den.

(sorry hvis den er nevnt, tok en ctrl+f search på alle sidene da.)
Vis hele sitatet...
jeg har da det, eller indirekte har jeg det, om du ser på listen over serier jeg har sett er death note nevnt der, med helt ok rating

men bra serie det
Jeg ser ingen har anbefalt "Homeland" enda.
Vil anbefale deg å se første episode uten å lese noe om den, da spoilers etter et google-søk lett kan ødelegge hele serien.

"An idiot abroad" er veldig morsomt. Reiseprogram med Karl Pilkington
"Justified" er kult. Serie om en sheriff i sørstatene i USA. Nåtid
"Louie". Louis CK sin tvserie. Veldig morsom, og til tider veldig søt. Anbefales strekt
Jeg vil anbefale to serier:

Testees, http://www.imdb.com/title/tt1262403/ : en serie om to personer som er "tvungen" til å overleve ved å være forsøkspersoner for bisarr forskning. Ble bare laget en sesong, men vel verdt det!

Monkey Dust, http://www.imdb.com/title/tt0386224/ : absurd, mørk og humoristisk serie, Animert. Må sees.
Ingen har nevnt The Wire og The Oz fra nittitallet, ikke det nye. Regner med du har sett dem.
For lett komedie, Corner Gas. Canadisk humorprogram jeg ikke orker forklare. Litt "sløvt" og veldig behagelig/avslappende å se på, check dat shit out.
Om du liker western er det relatvit nye Hell on Wheels jævlig kurant.

Edit: faen jeg tok feil ang. Oz, the gamle heter bare OZ men er det ikke ett nytt fengselshow med ganske likt navn..? :S
Sist endret av UncleSam; 11. november 2012 kl. 19:41.
Gråt mine bitre tårer, ble nemlig ferdig med alle seks sesongene av The Sopranos.
Sur gammal mor - Senil onkel - Gal sønn - Beste hovedpersonen - and the list goes on...
MÅ SES om du ikke har sett den!
Første jeg tenkte på da jeg leste overskriften var Leo som besøker Kakkmaddafakka.

Kåk er en serie som gikk over to sesonger, hvor programleder Leo Ajkic reiste rundt i Bergen og så hvordan (kjent)folk hadde det i hjemmene sine. Legg til en mengde rappkjeft, en dose drogereferanser og en del prat om at han knuller toppsjefen i BT, så har du serien i et nøtteskall.

Man finner samtlige episoder på Youtube.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Hva med å komme med eksempler på hva du faktisk har syntes at var bra? det blir litt vanskelig å anbefale noe til deg når du liksom "hater alt"
Vis hele sitatet...
Hehe. Jeg skrev gaktisk et veldig mye lengere innlegg, men fant ut at jeg ikke gadd å¨wall-of-text'e.
Men ja. her følger serier jeg har satt stor pris på.
-Californication
-Carnivale
-Weeds(frem til sesong 4, etter det så ble det bare dratt for langt)
-House(frem til sesong 3, og så liker jeg siste sesong også veldig godt)
-Big Bang Theroy(første sesong)
-Better Off Ted(absolutte favoritt noensinne på seriefronten)
-Game of thrones(Det er en drittbra serie, alikevel klarer jeg ikke å la være å irritere meg over den. Dette går dog antagelig mer på forfatteren enn serieskaperen. Uansett den fikk meg hooked)
-Breaking Bad(de to første sesongene, etter disse ble konseptet oppbrukt og dratt for langt)
-Gilmore Girls(veldig, veldig guilty pleasure. Hadde egentlig ikke lyst til å nevne den. haha)
-Robot Chicken
-The IT Crowd
+++en god del andre jeg ikke gidder å ta med.

Altså, det finnes mye jeg liker. Og i mange sjangere, veldig vannskelig å spesifisere hvorfor en serie klaffer og en annen ikke. Jeg liker for eksepel weeds(for noen sesonger), men hater dexter. Hvorfor? i dont know
Poenget var at det er veldig mye av det alle andre synes er totalt awsome jeg ikke finner noe glede i. Når mine kompiser ser en episode av whatever på TV så fikser jeg vaffler eller lignende, dette gjelder spesielt amerikanse sitcoms. De større produksjonene som HBO og whatever de andre kalles dytter ut er som regel veldig severdig og jeg spiser det meste der.

Men, det har kommet inn mange bra forslag jeg ikke har sett før. Og jeg finner garantert noe som er gøy. Så igjen, takk til alle bidrag. Jeg har nå et par uker med episodetesting for forslag som ser bra ut.
Sist endret av moret; 11. november 2012 kl. 19:47.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Første jeg tenkte på da jeg leste overskriften var Leo som besøker Kakkmaddafakka.

Kåk er en serie som gikk over to sesonger, hvor programleder Leo Ajkic reiste rundt i Bergen og så hvordan (kjent)folk hadde det i hjemmene sine. Legg til en mengde rappkjeft, en dose drogereferanser og en del prat om at han knuller toppsjefen i BT, så har du serien i et nøtteskall.

Man finner samtlige episoder på Youtube.
Vis hele sitatet...
Spesielt tidi er Leo's referanse til amfetamin før han besøkte Henning Warloe. Som senere havnet i klammeri for samme ting.
Noen nye serier:

Arrow
Last resort
Revolution
Sist endret av Oleee; 11. november 2012 kl. 19:47.
Community!
The Newsroom er nevnt tidligere, så dog ikke ut til at du la merke til den. Kan ha blingsa.
Jeg måtte sette på pause etter 10 min av første episode å tenke meg litt om. Konklusjonen var at jeg kom til å være blodfan i 3 sesonger. Ikke like sikker etter hele sesong 1, kommer nok til å følge denne så lenge den surrer og går på tpb.

Jeg har trua på at din reaksjon vil være noe lik den.

Ellers har slark rett i:
"An idiot abroad" er veldig morsomt. Reiseprogram med Karl Pilkington
"Louie". Louis CK sin tvserie. Veldig morsom, og til tider veldig søt. Anbefales strekt
An idiot abroad
Hvis du ikke har sett the office (UK), the extras eller arrested development, bør du ta en titt på dem. Deadwood og community er også veldig bra.
The Smoking Room
Lavbudsjettserie fra BBC hvor begge sesongene foregår i ett og samme rom.
Noe av det morsomste jeg har sett.
Gir også en stemme til Black Books.
Sist endret av The Great Catsby; 11. november 2012 kl. 20:26.
Om du ikke allerede har sett den så er Flashforward en helt sinnssykt bra serie! Ble skikkelig skuffa over at dem ikke lagde en sesong 2, men serien har iallefall 24 episoder i sesong 1 du kan KOSE deg med!
Penn & Teller: Bullshit ?
Fatter noen ganger bare ikke hvordan folk får tid til / orker å se på så jævlig mange serier. Eller er det bare meg?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg har vært/er på samme plass som deg. Jeg hadde sett så mange serier at jeg var sykt lei. Klarte å finne ett par serier som holdt på min interesse, f.eks. Vampire Diaries og NIkita, dessverre har begge seriene kjørt seg inn i et repterende farsedrama som ikke ligner grisen og begge er blitt helt kake.

Dette har skjedd med flere serier så de neste jeg følger med på nå er GOT, Suits og Arrow.

Den er nevnt en gang før her tror jeg, men jeg nevner Arrow som en av de beste seriene jeg har sett. Hver episode er som en oscar-priset film. Seriens første episode, piloten, er den beste piloten jeg noen gang har sett (og jeg har sett nærmere 50 serier). Anbefales på det sterkeste.

Sitat av pinkman Vis innlegg
Fatter noen ganger bare ikke hvordan folk får tid til / orker å se på så jævlig mange serier. Eller er det bare meg?
Vis hele sitatet...
Slutt å game, så skal du se at du får et hav av tid.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Slutt å game, så skal du se at du får et hav av tid.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja kan hende gaminga har skylda.
Men fremdeles, blir som oftest distrahert til å gjøre noe annet når jeg f.eks ser på Boardwalk Empire i en av de mer tamme delene. Digger generelt serien, men det blir veldig lenge mellom hver episode.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av pinkman Vis innlegg
Fatter noen ganger bare ikke hvordan folk får tid til / orker å se på så jævlig mange serier. Eller er det bare meg?
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg sluttet å game. Og så har jeg gjerne en søndag eller lørdag i måneden der jeg ikke gjør absolutt noe annet enn å se serier. Du raser fort gjennom en sesong på en dag da. Og nå er jeg godt oppi tyveårene og har hatt en slik søndag nå og da siden jeg var 16 omtrent. Nesten 10 år med seriemarathons gjør at du fort får sett en del.
Storkoste meg med Riget og Riget 2 for noen år siden.
Men styr unna den amerikanske remaken, Kingdom Hospital. Den var ganske røv.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Trailer Park Boys og Extras.

Dersom du ikke hater sketchprogrammer: KLM klassikere, Big Train, The Peter Serafinowitz Show , Burnistoun og That Mitchell and Webb Look.

Britiske quizkomedier (finnes det ordet?): Mock the Week (fram til og med sesong 7) og Would I Lie to You?

Om du mot formodning elsker sarkastiske penisvitser og baywatchparodier: Son of the Beach.
http://i45.tinypic.com/2iifi9i.jpg
http://i48.tinypic.com/qye0p5.jpg

Mine elskede serier. Vil spesielt anbefale Jericho, The 4400 og The River. The River fikk bare en sesong, så fikk ikke helt avslutningen jeg håpet på. Men hvis du liker den type ting er den serien fantastisk gøy. Jeg har for øvrig bare serier jeg faktisk har sett alle episodene av på min favorite-liste, så alle er relativt bra. De skal ihvertfall stoppe kjedsomheten.
Peep Show er genialt. Flight of the Conchords er herlig, kanskje litt sær humor for noen da..
Blue mountain state, klovn, helt perfekt, mad men, workaholics, 90210 new, gossip girl,
Sist endret av big-k; 11. november 2012 kl. 22:53.
Q.I med Stephen Fry er awesome. Kan til en viss grad sammenlignes med NRKs Brille.
Beste komedieserien jeg noen gang har sett (har sett en del..)
The Office(US)
Mener selv serier som HIMYM og sunny in philadelphia osv er max dritt...
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Vet ikke om noen har nevnt "Masterminds" det er en serie dokumentarer om verdens mest utspekulerte innbrudd/ran osv.
Hva med Lilyhammer? (orket ikke å lese gjennom alle sidene og se om noen hadde skrevet det, så ikke slakt meg hvis noen har nevnt serien)
Broen, dansk/svensk krimserie.
Klovn.
American dad
Orker ikke lese gjennom hele tråden nå, nettopp kommet hjem fra jobb.

Hva med Doctor Who?
Ser du kan ha anime, du kan sjekke ut Clannad, det kan dog blir litt døllt til tider.
Ny serie som vistnok skal være skrevet av samma forfatteren som X-files og produsert av både HBO og BBC. Heter Hunted
Macgyver, criminal minds og ikke minst Lost!
Hvis du vil se noe sinnsykt anbefaler jeg: Peep show

Britisk serie som følger 2 jævlig loke idioter. Man får se inn i tankene deres som gjør dette til en veldig spesiell serie. Synes det er forbanna tidi.

http://www.youtube.com/watch?v=ddgoJ...feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=exhvj...eature=related

En helt fantasisk morsom episode:
Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=tHhykGjg8i4
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=CjIMLu-jMvc