Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 24436
Sitat av jugend Vis innlegg
tror jeg hadde shawshank redemption på dvd liggende rundt hjemme i 2-3 år, orket aldrig se på den siden den norkse tittelen "frihetens regn" samt coveret og teksten bak så og hørtes så døvt og kjedelig ut, jeg var mere på jakt etter typ fight club, snatch, boondock saints aktige filmer ettersom jeghar hatt stor glede av den type fimer tidligere

jeg fikk sett shawshank redemption hos noen venner ved en "tilfeldighet", og det gikk ganske fort opp for meg at dette er noe av det beste jeg har lagt øya mine på, og det tok fortsatt månder før jeg fant ut at frihetens regn som har vert en 1/2 meter fra pcen i 2-3 års tid var samme filmen, så kanskje et lite tilegg til at jeg ikke glemmer den med det første

uansett. filmen er en god miks av spenning, drama, rørende, og litt action, historien er kanskje noe de fleste har sett før, men etter min mening er denne latterlig mye bedre gjennomført, en av grunnende er det pesonlige forholdet du bygger opp til mange av karakterene i filmen. gjør filmen lett å følge med på og gjør den enda mer spennende.

en annen bra ting med filmen er at hele historien blir fortalt rund mange av de andre personene som er med , så du blir ikke sittende å lure på "ja men hva skjedde med han og han og han" når filmen er ferdig, det gir et ekstra godt intrykk når du har sett en fim og ikke sitter å lurer på når det skal komme en oppfølger, siden hele historien er fortalt

har sett den X antall ganger til nå og ser den gjerne igjen, utvilsomt min #1 anbefaling og en film jeg ikke kommer til å glemme

og sorry for norsken min, skriver for det meste på engelsk så blir fort mye rot >.>
Vis hele sitatet...

det var akkurat det jeg mente, er bare ikke en mester på å utdype meg om filmer

kp ;D
The crow - Brandon lee sin største og siste rolle
South park bigger, longer & uncut - Så denne sånn ca 100 ganger som "barn", kan ennå teskten på alle sangene.
Nightmare on elm street - Robert englund & når Johnny depp blir drept i senga.
Fight club - trenger vel ikke si noe her.
American history x - fantastisk
Shaun of the dead&hot fuzz - skuespillerne og kamerabruken/klippingen er utrolig minneverdig

Alt jeg kom på i farten
(litt ukjente) filmer med kvalitetsgaranti:

moon (2009) http://www.imdb.com/title/tt1182345/
science fiction futuristisk, litt mindfuck, sam rockwell ruler.

the machinist: http://www.imdb.com/title/tt0361862/
psyke, estetisk, (christian bale slanket seg ned til 50kg.)
Pearl Harbor, uten tvil en av de beste filmene jeg har sett. Til og med en av grunnen til at jeg velger og bli pilot
12 Angry Men (1957) http://www.imdb.com/title/tt0050083/

Handler om en jury som skal avgjøre om en gutt er skyldig i mord eller ikke. Gammel sort-hvitt film. Veldig spennende og lærerik. Den handler vel om det å lytte på andre, og at man ikke bør dømmes før det faktisk er bevist. Flere av karakterene i filmen som minner om bekjente av meg.
1. Forrest Gump
2. Den 6 sans
3. Butterfly Effect
4. Frihetens regn
5. Den grønne mil


Dette er filmer som har satt spor i meg på en eller annen måte, og jeg ser dem igjen med jevne mellomrom. Ikke er bare storyen fantastisk og rørende, men selve regien er perfekt!
The Last King of Scotland
Handler om Idi Amin, en ikke helt frisk leder, ganske rå, grotesk og fæl historie

Crash Høres ikke ut som den beste filmen men den er verdt å se.
Handler om flere forskjellige historier om rasisme over 2 dager.

Braveheart
FREEEEEEEEEEEEDOOOOOOOOM!!!

Det er iallefall de jeg kommer på for øyeblikket.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Fimer som har gjort inntrykk på meg ja..

Seven Pounds må vere den tristeste filmen jeg _noen gang_ har sett, har ikke sett den igjen, grunner at jeg ikke liker i grine som en unge når jeg ser film

Dog Pound er også en ganske sterk film, får deg til å tenke etter du har sett den for å si den sånn.

Løvenes Konge er vel en selfølge for alle som er født på 90 tallet.

Det er flere filmer som som har gått inn på meg, men blir litt vanskelig å holde styr på så mange filmer.
Også er det klassikerne som alle SKAL se, Forrest Gump, LoTR og Harry Potter filmene.
Saving private Ryan, Full metal jacket og ikke minst Evigkule Freddy hot fingered med tom greene i hovedrollen...
Braveheart - Fantastisk flott film
Gladiator - Elsker denne tidsepoken
12 angry men - Genial oppbygging
The Champ - Sterk film om far/sønn forhold
Matrix - Elsker historien
Sesam Stasjon the movie - Ok, jeg tuller.
Jurrasic Park: Fantastisk, episk, innovativ og tidløs film.

Eyes Wide Shut: Mystisk, okkult, intrikat og kontemplerende.

Silent Hill: Vel gjennomført, forstyrrende og lever opp til spillene den er basert på.

The Cell: Artistisk, bisarr, skremmende og obskur.

The Silence of the Lambs & Hannibal: Psykologisk drama som er meget fengslende, galant og forstyrrende.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
You Freak!!!
The Original Sin
Gladiator
James Bond filmene
Henry: Portrait of a Serial Killer (1990)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/513EP3TKVEL._SL500_AA300_.jpg

Holy Mountain (1973)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/39/Holy_Mountain.gif

Fata Morgana (1971)

http://4.bp.blogspot.com/_izD68UiAE8Q/TDT7KzhSzoI/AAAAAAAABpw/oUIbni2TTL8/s320/FATA+Morgana+locandina.png

(Må være ærlig å innrømme at jeg ikke vet om jeg egentlig
anbefaler "Henry". Drap på film blir neppe mer realistisk
uten å være ekte. Jeg skal ihvertfall ikke se den igjen.)
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Henry: Portrait of a Serial Killer (1990)

http://ecx.images-amazon.com/images/I/513EP3TKVEL._SL500_AA300_.jpg

Holy Mountain (1973)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/39/Holy_Mountain.gif

Fata Morgana (1971)

http://4.bp.blogspot.com/_izD68UiAE8Q/TDT7KzhSzoI/AAAAAAAABpw/oUIbni2TTL8/s320/FATA+Morgana+locandina.png

(Må være ærlig å innrømme at jeg ikke vet om jeg egentlig
anbefaler "Henry". Drap på film blir neppe mer realistisk
uten å være ekte. Jeg skal ihvertfall ikke se den igjen.)
Vis hele sitatet...
Henry er fra 1986. Du har ikke orket fikse link til filmene på imbd? Finner ikke Fata Morgana

Edit:fant den, bare med et annet cover.
Sist endret av stagg; 23. september 2011 kl. 16:49.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
The Fountain.
Den forandret livet mitt, bokstavelig talt.
Vis hele sitatet...
Den filmen der skjønte jeg ikke en dritt av. Leste litt om den i etterkant slik at jeg forstod mer, men jeg kan fremdeles ikke skjønne hvordan den forandret livet ditt :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
The social network!
Artig film, laget om Mark Zuckerberg (Han som laga facebook)
Frihetens regn
Forrest Gump
Sleepers
Saving private Ryan
Schindlers liste
Good Will Hunting
Fin rulle, med bra skuespill og skuespillere. Handler om en gutt som er FOR smart i matte, men som ikke går på skolen.
Han har dårlige minner fra fortiden, men en professor oppsøker han og fikser psykologer for å få han på rett spor. Verdt å se!
Sist endret av Teg; 19. oktober 2011 kl. 22:32.
Se opp og to på rømmen <3
A Servian Film.
Synes ikke at filmen var direkte kvalm på noen måte (noe mange husker den for), for meg er den husket mer for det psykiske.
* Shawshank Redemtion
* Saving private ryan
* The way back
* The pacific
* Band of brothers
* pearl harbour
* Indiana jones ( stort sett alle filmene)
* Davinci koden

haha, ble en del! men dette må være blandt de beste filmene jeg noen gang kommer til å se, spessielt "Shawnshank redemtion" makan til gjennomført film!
Vet "The pacific" og "Band of Brothers" ikke er "filmer" men de er definitivt verdt å se!

PS: anbefaler "The way back" ikke mange som har sett den, men er en veldig bra film. hvertfall fra mitt synspunkt
Forrest gump. En veldig bra film av Tom Hanks. De fleste har vel sett denne så trenger kanskje ikke å si mere?

Shawshank Redemption - Hvor mye en far kan ødlegge livet til andre. Alt fra konemisshandling i fylla til ingen mat og få ++. Vil ikke si mere da jeg er redd for at det blir spoilers

Orions Belte - En av de beste norske filmene etter min mening. Handler om norske folk under den kalde krigen som fant en russisk lyttestasjon.

EDIT: Hvordan kunne jeg glemme ni liv? Det er også en veldig bra norsk film. Handler om en mann som skal krysse grensa til sverige under krigen.
Sist endret av Curver; 19. oktober 2011 kl. 22:42.
City of God ! vil faktisk påstå at det er en av de filmene som har brent seg mest inn. Såg den vel første gang i 2004, å jeg grein som en galning :P var en sykt sterk film om det å bo i favelen i Rio de janeiro. Er den filmen city of men er laget på. Vil også anbefale den serien og filmen, men du bør se serien først siden filmen liksom er slutten
Memento og The prestige, av Christopher Nolan samme fyren som regissørte inception.

http://www.imdb.com/title/tt0209144/

http://www.imdb.com/title/tt0482571/
Into the Wild fordi den promoterer verdier som blir glemt i vårt kapitalistiske samfunn. Den er basert på en sann historie.
Ringenes herre
Avatar
Max manus
Kongen av Bastøy
Jurassic park
Trainspotting
Blow
The Rock
Thirteen
Requiem for a dream
Resident evil
gone in 60 seconds

tja mange flere men de som ramlet inn i hodet akkurat nå
Sitat av OnklD Vis innlegg
Det er jo selvfølgelig relativt, smaken er som baken osv.

Personlige favoritter er:

Requiem for a dream - meget bra laget om en ungdomsgjeng som driver på med narkotika, livet rundt det, en mor som blir helt syk og begynner med speed, anbefales, noen sterke scener.

Train spotting - handler om en som prøver å slutte med narkotika.

Forest gump - klassikker med T. Hanks, må sees.
Vis hele sitatet...
Meine du det ??????
Toy story! good times, good times...
Star Wars (alle) - beste historien til en film noensinne
Avatar - fantastisk i 3d, var som å være inne i filmen
Pirates of the Carribean 1, Troja og Ringenes Herre - episke mesterverk
Quarentine - Bra grøsser
Blair Witch Project - Veldig skummel og spennende

og sikkert noen flere jeg ikke kommer på..
Sist endret av patreco; 19. oktober 2011 kl. 23:20.
Sitat av Marzzh Vis innlegg
Meine du det ??????
Vis hele sitatet...
Med mindre duden er retard mener han nok at filmen er anbefalt, og det er den.
Den blir brukt i Media&Kommunikasjon for å demonstrere hurtige klipp, hvertfall på min skole.

Den er generellt sett awesome, dop, sex og psykidelia. Elsker denne filmen!
Så for første gang "Requiem for a dream" sist helg, helt fantastisk lagd. Ble veldig glad i denne filmen og er en film jeg kommer til å se igjen, gjerne dele gleden med andre.
fight club som andre har sagt, omtrent en av de eneste filmene jeg gidder å se flere ganger. (ikke spesielt glad i å se opp filmer, siden jeg får sett mer filmer om jeg ikke driver med slikt)

inception er jeg å enig med, fantastisk film.

ikke helt enig med leon, kan hende det var fordi jeg så en special edition med endel ekstra materiale som gjorde filmen latterlig lang, mn den var iaf bedre en the mechanic, som var en meget forutsigbar film med ikke noe nytt. :/

Ser generellt mye undergrun filmer, gambling og seriemordere og heist filmer, oceans filmene er ganske awesome. ^^
Sist endret av PoteterOgMolasse; 20. oktober 2011 kl. 00:12.
Det er blitt laget utrolig mange gode filmer, og det er vanskelig å plukke ut den beste. Iallefall for en film elsker som meg! Men skal jeg nå velge kan jeg jo lage en liten liste.

- Godfather 1 og 2
- One flew over the cuccoo's nest
- Good, Bad, ugly
- Fight club
- Pulp Fiction
Sitat av Arsis42 Vis innlegg
Den filmen der skjønte jeg ikke en dritt av. Leste litt om den i etterkant slik at jeg forstod mer, men jeg kan fremdeles ikke skjønne hvordan den forandret livet ditt :P
Vis hele sitatet...
Kanskje dine kognitive sanser ikke når helt opp til mål.

Sitat av qeinar Vis innlegg
fight club som andre har sagt, omtrent en av de eneste filmene jeg gidder å se flere ganger. (ikke spesielt glad i å se opp filmer, siden jeg får sett mer filmer om jeg ikke driver med slikt)

inception er jeg å enig med, fantastisk film.

ikke helt enig med leon, kan hende det var fordi jeg så en special edition med endel ekstra materiale som gjorde filmen latterlig lang, mn den var iaf bedre en the mechanic, som var en meget forutsigbar film med ikke noe nytt. :/

Ser generellt mye undergrun filmer, gambling og seriemordere og heist filmer, oceans filmene er ganske awesome. ^^
Vis hele sitatet...
Mulig folk har snakket om The machinist og ikke The mechanic?
Etter jeg leste gjennom tråden, sjekket jeg ut Remember the Titans. Må si det er en av de beste filmene jeg har sett, Denzel gjør filmen så mye mer enn det den hadde vært med andre skuespillere.

Også Lions for Lambs
Mange Grimme filmer nevnt, så får prøve og nevne noe nytt.

SS Martha, Dansk film fra 60 tallet, om en gjeng klønete sjømenn som prøver og beholde skipet sitt. Gjennomført klønete og dum humor som lyser opp dagen.
Viser på en merkelig måte likhetstrekk med hvordan livet på sjøen er den dag i dag.
Er forøvrig en film alle sjømenn med respekt for seg selv må ha sett![/i]
Heilt canooon
Children of Men
- En fantastisk film som virkelig gir deg en "følelse" av hvordan fremtiden kan bli. En av mine topp 5!
Sist endret av Rindae; 22. oktober 2011 kl. 03:20.
Løvenes Konge gjorde sterkt inntrykk på meg som barn, elsker fortsatt filmene.
Into The Wild!

Den ga meg mange nye tanker om samfunnet og meg selv, og den har vokst veldig på meg hittil! Nydelig!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Hadde tenkt å si Shutter Island, men det tok meg noen minutter å komme på hva filmen faktisk het. Så jeg tror jeg legger den på hylla.
I stedet vil jeg si at Reservoir Dogs er en av mine favorittfilmer. Var veldig glad i slutten på den første gang jeg så den, og det tviler jeg på at jeg glemmer med det første.
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
PS: anbefaler "The way back" ikke mange som har sett den, men er en veldig bra film. hvertfall fra mitt synspunkt
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at det ikke er så mange som har sett den? Er det vennegjengen din du snakker om?
Syriana

En film om innflytelsen oljeindustrien har, og hvor langt myndighetene er villige til å gå for å oppnå egne interesser.

Det som gjør at denne filmen er minneverdig er hvordan handlingen hele tiden overrasker og når filmen er ferdig sitter man igjen med en rar følelse før man skjønner hva filmen egentlig ville fremme.
Forrest Gump
Gudfaren 1 og 2
I am legend
I, Robot
Bad boys 1
Man in black 1
Rush Hour
Kill the Irishman
Requiem for a dream
The perfect storm
Sist endret av Kognito; 28. oktober 2011 kl. 03:09.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
лунное затмение
Solaris's Avatar
ENTER THE VOID
Warrior!

http://www.imdb.com/title/tt1291584/

Sykt bra film som handler om 2 brødre og deres vei opp en MMA turnering!

Den satt spor hos meg iallefall.
Den grønne mil
Fight club
american history x
gran torino
forest gump
trainspotting
de mistenkte

tilfeldig rekkefølge. american history x er på toppen.
Clockwork Orange, Shawnshank Redemption, Enter The Void, Paranormal Activity filmene, Star Wars filmene, Ringenes Herre filmene, Pulp Fiction, Forrest Gump, Big, 2001: A Space Odyssey.
Filmer jeg ikke kan glemme.