Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 11716

Her om dagen ble jeg fortumlet og ødslet en kvartliter vann på tastaturet på min bærbare pc.
Dette førte til banning og påkalling av Mørke Krefta.

Det jeg gjorde i ett forsøk på å redde den var:

-snu pcn oppned

-tørk me håndduk

-legg inn i tørkerom (30-40grader) i 1 dag

OG det funka! Dagens opptur!

shout out til alle som har sølt inni pcn sin
Med vann funker det sikkert, verre med brus, øl og lignende som kansje "setter" seg fast inni der.
Gjør ikke så mye så lenge du ikke skrur den på, for vann leder elektrisitet=kortslutning.
Når den tørker opp igjen og ikke har kortslutta virker den som regel
Sitat av Elemental
Med vann funker det sikkert, verre med brus, øl og lignende som kansje "setter" seg fast inni der.
Vis hele sitatet...
Skylle med vann med en gang? Første jeg gjorde når jeg sølte Cola i tastaturet, var å helle i pittelitt vann, så tørke. Funker enda.
Sitat av Elemental
Med vann funker det sikkert, verre med brus, øl og lignende som kansje "setter" seg fast inni der.
Vis hele sitatet...
Jupp om vannet er reint (les : sterilt) fører det i teorioen ikke strøm. Hvis det inneholder mineraler/salter fører det strøm. Er det cola fører den kanskje strøm imorra og. Sånn er det.
Sitat av Volch0k
Skylle med vann med en gang? Første jeg gjorde når jeg sølte Cola i tastaturet, var å helle i pittelitt vann, så tørke. Funker enda.
Vis hele sitatet...
You just blew my mind. You are officially mentally gay. Men det hørtes faktisk ekstremt smart ut, aldri tenkt over.
Pidget: flashback fra ungdomsskolefysikk!

Helt riktig som han sier, husker ikke hvor mange porsent salt det måtte være i vannet.
Det er ikke vannet som ødelegger, men at strømmen havner på ville veier.

Kreative kjøleløsninger er f.eks. akvarium med mat/baby-olje..
Sist endret av drittunge; 21. mai 2008 kl. 22:35. Grunn: leif
I tørketrommelen? Haha ^^ skal søle litt vann på tastaturet å prøve
Jeg sølte et stort glass med fanta på mitt tastatur på den bærbare. Det første jeg gjorde var å banne og snakket om han under her
Så tørka jeg med servietter, PCen sto en dag og når jeg skulle skru den på igjen peip den som dundass! Tastene hadde klistra seg fast og PCen var helt korka! Jeg tok en pinsett og litt vann der og der for å få fantaen bort. Det funka!
åhh, nå husker jeg.. Jeg sølte cola på tastaturet engang.. på min far sin pc.. jeg sa ingenting, og når han slo den på dagen etter funket ikke tastaturet.. tastene hadde klistret seg fast nedi og det kom en hylende pipelyd. Og da er det godt å ha søsken som man kan legge skylden på
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eventuelt så kjøper man en laptop med klasse ala Lenovo thinkpad som har egne dren dersom du søler noe på tastaturet renner det rakt ut på undersiden.
For et par uker siden klarte jeg å velte et fullt glass med cola bak kabinettet, jeg var kjapp å trykket av strømmen til pc'en med en gang. Dro vekk kabinettet å begynnte å tørke alle ledninger, hadde fått mye cola ned i padden(?) og. Tørket allt og lå det i en sekk og satte det på toalettet.

Pc'en funket utrolig nok dagen etterpå.
Går rykter om at ei i kullet under meg på samme studie måtte slutte på skolen fordi ho sølte brus nedi macen sin. Er obligatorisk med mac på studiet. Lo godt når jeg hørte det.
Jeg har sølt mye i tastaturet jeg, men den har alltid overlevd.

Dell bærbar btw..
...men begynner det ikke å irre etterhvert? Jeg har mista alskens telefoner i vann, og de har funka helt fint - i noen uker.
Ei vennine av meg sølte 0.3 dl Pære cider nedi den bærbare pcen sin, Mac greier. Hun snudde den opp ned for så å hårføne den og tørke med noen filller. Mens pcen var på, den skrudde seg aldri av, utroligt nokk. Vurderer Mac neste gang jeg skal ha ny pc
sølte kaffi i tastaturet en for noen år siden.. vasket det i dusjen med noenlunde varmt vann. satte det til tørk.. bruker samme tastaturet nå
Minner meg om når jeg sølte en halvliter iste over en 120GB disk jeg hadde liggende på skrivebordet. Skylte den i lunket vann i 10 minutter og lot den tørke i noen dager, disken funka like fint etter det. :-D
confuser:
har sølt mye rart på macen min,funker fett det... mye bedre enn den forrige pcen jeg hadde,den døde etter ett glass cola...
mac er absolutt og annbefalle(;
Som sagt her, det er ikke vann som skader, det fører heller ikke strøm.
det er dritten i vannet som fører strøm

søler du cola eller noe i tastaturet ditt, så finn noe helt sterilt vann og rens med det.
olden? koke vannet??
så legger du den til tørk i et par dager.. wholaa, du har et fult brukbart tastatur igjen
(så lenge colaen ikke kortslutta noe akkurat da du sølte)

har selv tatt knekken på et par mobiltelefoner i vann...
den ene funka fint selv etter to gangen i vannet, dette var fjellvann... (ikke saltvann blondiner og sosser)
siste gangen var i saltvann... var såvidt nedi før jeg huska att den lå i lomma.. funka aldri mer..
Lomme på badeshorts er ikke til å anbefale...