Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2897
Hei, jeg er litt usikker på om det ikke allerede er en tråd om dette, men prøvde ihvertfall å søke. Hva tror dere er det beste abreids/skole dopet? Når det gjelder å kunne jobbe ett skikkelig skipper tak! Er det coffein, Glucuronamide eller evtuelt andre stoffer? Hvordan er for eksempel amfetamin til dette?

Tenkte dette kunne være en tråd hvor det blir diskutert hvilket rusmiddel som egner seg best når det gjelder skole og jobb både over lengre tid og korte perioder.
Vis du skal jobbe fysisk, sånn som snekker. Stå og SLÅ og SLÅ hele dagen, så burde jo Efedrin funke fett :P må være en jobb som krever mye fysisk. Ville funka i gymmen på skolen tho! :P
Coffein sier jeg. Jeg trenger kaffe for å overleve skoledagen. Enkelt å greit!
Kaffe er ingen god løsning i lengden. Etterhvert blir forbruket høyt, søvnen dårlig, og dermed forbruket enda høyere.
Min favoritt må faktisk være masse epler. Fruktsukker gjør at du kan holde koken overraskende lenge.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Og i denne utkåringen, er kravene bare å få deg til å jobbe mye uten tanke på helse i det hele tatt?

I såfall må det vel bli en av amfetamin, metamfetamin eller kokain.
Kokain er vel å foretrekke ettersom man kan delvis kontrollere seg, amfetamin har en tendens til å urtarte seg i masse pusting, pesing og faren for å få en på trynet ettersom man jabber i et konstant tempo på 300km/t.

Angående effektiviteten må vel det være de ulovlige substansene som scorer høyest, folk har ryddet/vasket hele hus i rekordfart under påvirkning av de (snakker av egen erfaring).
Trådstarter
Hvis man for eksempel pugger til eksamen vil det ikke være en risiko ved å ta amfetamin? Mener at det kan føre til en ganske tung nedturt og det er vel ikke helt bra før eksamen. Efedrin er det lovlig? Er egentlig mest for nysgjerrigheten at jeg spør
Amfetamin kan virkelig ødelegge deg ved mye bruk. Og hvis du først venner deg til å bruke det hver gang du skal ta i et skippertak, kan du fort få skikkelige problemer med å prestere uten.
Effedrin er vel lovlig i sverige?
Effedrin er ikke lov i Norge. Blir brukt av folk som pumper, slik at de kan holde ut lenger.
Hvis du er nødt til å ta noe for å klare å prestere på jobb/skole er det på tide med en pause, er ikke noe nyktern her jeg sitter, men når man er på jobb/skole skal man holde seg rein... Er det samme som når du kjører bil.. Du drikker ikke fordi du skal komme deg fort til et sted??? Mener ikke være negativ på noen måte, men syns man skal respektere de man jobber for... Ikke bland andre inn i hva du gjør med din kropp... Dette er selvfølgelig min objektive mening og ikke fakta....
Trådstarter
Sitat av LoveToGrow
Hvis du er nødt til å ta noe for å klare å prestere på jobb/skole er det på tide med en pause, er ikke noe nyktern her jeg sitter, men når man er på jobb/skole skal man holde seg rein... Er det samme som når du kjører bil.. Du drikker ikke fordi du skal komme deg fort til et sted??? Mener ikke være negativ på noen måte, men syns man skal respektere de man jobber for... Ikke bland andre inn i hva du gjør med din kropp... Dette er selvfølgelig min objektive mening og ikke fakta....
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at du trenger å hinte til at jeg trenger å ta noe for å prestere. Som sagt så stiller jeg spørsmålet av ren nysgjerrighet. Blant annet fordi jeg har hørt snakk om folk som bruker amfetamin eller lignende for å prestere på skolen. Mener at det å kunne sette seg inn i bruken av diverse rusmidler kan hjelpe med å forstå mennesker rundt seg. Arbeid/skole dop er jo ett aspekt av rusmidler så derfor tenkte jeg at jeg kunne lage en tråd om dette. Om det lønner seg eller ei får være opp til den enkelte person å bedømme.

Du kan jo også spørre deg selv om du noen gang har drukket kaffe for å holde deg lengre våken slik at du kunne gjøre mer lekser eller annet arbeid.
Ikke så lurt å ta amfetamin med tanke på å bli oppdaget vel? Ikke så vanskelig å se på en
Sist endret av Don Veto; 21. mai 2007 kl. 02:18.
Jeg har og vurdert amfetamin i utrolig små doser, men som en over her sier så skal man ikke kombinere skole/jobb og rus etter min mening. Rett og slett fordi man ikke tenker like klart som man gjør nykter. Også har jeg ikkeno lyst til å gå rundt rusa hele tiden. Angående forslaget om kokain så støtter jeg ikke det, kokain blir man ihvertfall mer rusa/fjærn av og da vil man ikke gjøre ting særlig bra/normalt. man kan lett overdrive på den formen. 'men som en erstatning til noen av delene, hva med trippel eller dobbel dose ritalin eller noen av de pillene da? Jeg velger uansett å kjøre rent, men jeg hadde garantert prøvd ut de pillene om jeg hadde hatt tilgang på de
Av erfaring kan jeg si at det eneste som hjelper i lengden er et godt kosthold for å opprettholde blodsukkeret. Da holder du konsentrasjonen oppe konstant. Konsentrasjon har en sammenheng med læreevne og prestasjon. Jeg kan også tilføye at omega-3 fra fiskeolje (helst tran) hver morgen gjør deg faktisk smartere. Det er undervurdert hvor gunstig det er for hjernen.

Det ble gjort en studie i England for noen år tilbake, hvor 100 elever fikk omega-3 og 100 fikk placebo. Over en periode på 6 eller 12 måneder ble de førstnevnte merkbart mer konsentrerte på skolen og oppnådde dessuten høyere karakterer. Mater du kroppen din med effedrin el.l kan jeg love deg at kroppen din kommer til å si ifra om ikke lenge.
Sikkert ikke svaret du er ute etter, men du får den likevel..

Jobber selv i industrien, her er det 12 timers skift. Før det jobbet jeg i byggebransjen.
Ja det er ett jævlig kjør og vi blir slitne, men jeg putter ikke i meg pulver. Det er bare å innse at man blir sliten av å drive me håndverking og industri-arbeid. Kaffe og snus har hjulpet meg fint.
Det er bare å ta seg en pause en gang i blandt, en kjapp 5-minutter gjør underverker.
Og, vil du virkelig mate kroppen din med pulver som spiser deg opp enn å herde din fysiske og psykiske styrke til å takle motgang og jævlig harde arbeidsdager?
bare noen tanker fra min side, lykke til med å finne ut hva du skal gjøre.

Og jo, hvis du blir innblandet i en ulykke vil de sjekke blod/urinen din. Da er du fucka big-time om de finner noe muffens.
Bananer er den raskeste energien du får, når det kommer til mat. Ellers, prøv å holde et stabil blodsukker, spis jevnt, behøver ikke spise mye. Tren jevnlig, og hold en god døgnrytme.

Å måtte ruse seg for å holde ut skolen/jobb kan da umulig gi en særlig god selvfølelse? Hvordan skal du da holde ut verre perioder? Selv liker jeg å ha referansepunkter, som f.eks at jeg en gang har jobbet 12 timer i strekk, da skal jeg hvertfall klare denne dagen på 8! Som et eksempel.
Kanskje det beste er å ta ingenting, å prestere med den IQ-en og angsten du har. Da vil du være fornøyd uansett, om du da har forberedt deg godt!
Sitat av lars?
Amfetamin kan virkelig ødelegge deg ved mye bruk. Og hvis du først venner deg til å bruke det hver gang du skal ta i et skippertak, kan du fort få skikkelige problemer med å prestere uten.
Effedrin er vel lovlig i sverige?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet er Effedrin ulovlig i sverige også, men det selges fortsatt under disk : )
Jeg har tatt noen små små strifer amfetamin på dager hvor jeg vil få gjort en del. Og mye kipt arbeid har noen ganger blitt som en lek: husarbeid, rydding av bod, handling i butikk osv.
ritalin funker bra for meg. når jeg svelger det så blir jeg ikke hyper, jeg blir rolig, konsentrert og jeg klarer ikke å bli sint ! jeg skal skjekkes for ADHD/ADD snart.

et lite spørsmål: blir folk uten ADHD/ADD også slappe av å svelge ritalin? vil gjerne vite dette før jeg skal testes.
Nei ritalin har motsatt virkning på de som ikke har ADHD.

Hentet et svar fra dopingtelefonen:

Årsaken til ADHD antas å være forårsaket av biokjemiske forstyrrelser i
hjernen pga redusert produksjon av såkalte signal stoffer som aktiverer
hjernecellene. En av de vanligste symptomene er hyperaktivitet. Ritalin
behandling har som mål å normalisere mangelen på signalstoffer i hjernen.
Ritalin behandling vil derfor føre til at ADHD-pasienter blir roligere,
mens Ritalin til normale personer virker stimulerende.
Jeg anbefaler deg ikke å bruke stoff for å komme gjennom dagene, du er kanskej mer våken men å holde en tankerekke er beldig mye vanskeligere viss du er full av speed f.eks.

Det enste jeg kan si fra erfaring er at ekstremt små doser av speed/mdma var greit for å komem seg igjennom en sittende natte vakt der jeg MÅTTE passe på at en urolig person ikke falt utav senga hele natta...

En vennine påstår også at den beste matte karakteren hun fikk var da hun tok lsd og alle tallene "fløt sammen" og alt ga mer mening... men det kan jo fort gå i helt motsatt retning!
Sitat av Notanaddict
En vennine påstår også at den beste matte karakteren hun fikk var da hun tok lsd og alle tallene "fløt sammen" og alt ga mer mening... men det kan jo fort gå i helt motsatt retning!
Vis hele sitatet...
Akkurat den stiller jeg meg heller tvilende til, og tror jeg du skal være forsiktig med å anbefale. Etter hva jeg hører skal man nemlig kunne risikere å få slike "paranoia"-anfall, altså at personen som er påvirket frykter at andre rundt han / henne skjønner hva personen gjør og er påvirket av.
Sitat av Kaptein Snus
Sikkert ikke svaret du er ute etter, men du får den likevel..
(...)
Og jo, hvis du blir innblandet i en ulykke vil de sjekke blod/urinen din. Da er du fucka big-time om de finner noe muffens.
Vis hele sitatet...
Det her bør absolutt tas med i vurdering.
Min fetter og jeg har tatt mye oppigjennom åra, og hadde aldri tenkt over dette. Han har det siste halvåret vært rusa på speed nær sagt daglig, og røyka litt i tillegg. Her om dagen kræsja han, snuten tok utvida blodprøve og så jævelskapet. Da kan dere tro det blei månelyst! (Han bor forøvrig sammen med foreldra sine, som trodde han fortsatt var den uskyldige lille gullungen deres. De blei ikke videre happy og tok ikke lett på det.) Dette var en skikkelig vekker for meg - det kan skje med alle, og det er ikke mye du kan gjøre for å hindre dem i å teste deg når du ligger bevisstløs på operasjonsbordet.
Sist endret av Poke; 23. mai 2007 kl. 21:52.
"red bull" er nok den løsningen som er den nermest lovlige i denne samenhengen. som da vil si Glucuronamide, kombinert med koffein, taurin og andre virkemiddel. eneste er at du må drikke en ny boks ca anenhver time for at den skal fungere effektivt.
har prøvd dette selv de ganger jeg har måttet lest en del eller har spilt data flere dager istrekk. og det hjelper utrolig bra når det kommer til å kvikne til litt i "topplokket"
Sitat av SPASMUS
"red bull" er nok den løsningen som er den nermest lovlige i denne samenhengen. som da vil si Glucuronamide, kombinert med koffein, taurin og andre virkemiddel. eneste er at du må drikke en ny boks ca anenhver time for at den skal fungere effektivt.
har prøvd dette selv de ganger jeg har måttet lest en del eller har spilt data flere dager istrekk. og det hjelper utrolig bra når det kommer til å kvikne til litt i "topplokket"
Vis hele sitatet...
Jeg ville anbefalt deg å bytte ut red bull med "Powerking", som inneholder, smaker og til og med lukter nøyaktig det samme imo. Den eneste forskjellen jeg kan se er at et brett red bull koster 250, og et brett Powerking 100....