Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4004
Hei!
Jeg opplevde noe veldig rart idag.
En person med skjult ID ringte til min mobil.
Han sa han var fra vestfold politidistrikt (jeg bor i tønsberg) og at de hadde fått en rapport på at jeg hadde drukket offentlig
Jeg ikke drukket noe som helst offentlig eller noe i det hele tatt for den saks skyld.
Jeg er bare 15 år.
Så personen i andre enden sa at jeg skulle på avhør den 30, uten noe tid eller sted.
Han sa også at de skulle ta kontakt med foreldrene mine.
Jeg har allerede fortalt dem at jeg ikke har drukket noe på et offentlig noe sted.
Han viste navnet mitt og sa at jeg de hadde ID av meg (hva nå enn det betyr)
Han sa navnet sitt, men allikevel.
Politiet tar vel aldri kontakt på MIN mobil og sier fra om sånt, man får vel et brev i posten.
Det hele hørtes amatør ut egentlig.
Så er dette noe å bry seg om? Er sikker på at bare noen kødder.


Vet ikke om det er på feil sted....Moderatorene kan bare flytte den dit den hører hjemme.
Helst sikkert dine kamerater, som vet du er litt redd for å bli tatt.
vell, hvis du ikke har drukket offentlig er det vel avbsolutt ingen ting å bekymre seg for?

ps: haha jeg er eldre enn deg, jeg er 15 og ett halvt
Høres ut som oksebæsj.

[EDIT:] og det vil også foreldra dine synes.
Politiet kontakter ikke over telefon, de sender brev.
Sist endret av Turbolego; 7. juni 2008 kl. 20:46.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av Turbolego
Høres ut som oksebæsj.

[EDIT:] og det vil også foreldra dine synes.
Politiet kontakter ikke over telefon, de sender brev.
Vis hele sitatet...
Politiet kontakter over telefon, det vet jeg at de gjør.
Men det de derimot ikke gjør er å ringe med skjult nummer.
Trådstarter
Jaja, har sikkert en skummel stalker etter meg tydligvis.
Bare han ikke fortsetter og ringe så er jeg fornøyd.

Er du sikker på at de tar kontakt over telefon?
Virker litt rart....de kan jo ikke vite hvem som sitter i andre enden.
Polite tar lett kontakt over telefon.
Politiet i vestfold har veldig lite å gjøre her... så det kan godt hende at det er sant, Politiet i larvik kom med en gang bare fordi vi skulle snakke/slåss med en annen gjeng som hadde banket en av våre venner... også kom politiet når noen ringte og sa at vi bærte på øl flasker i sekkken.... så man vet aldri
Hvis det var politiet, er det sikkert en "venn" av deg som har blitt tatt for drikking offentlig og bare oppgitt ditt navn for og slippe unna...
Det begynner å bli mange slike tråder på nFF, som dreier seg om det å ha blitt oppringt av politiet..?
Sitat av naxoz
Hvis det var politiet, er det sikkert en "venn" av deg som har blitt tatt for drikking offentlig og bare oppgitt ditt navn for og slippe unna...
Vis hele sitatet...
Det kan være det mest av alt , jeg er ofte med folk og mange av dem bruker navnet til en de ikke liker osv...
Sitat av SteInMetz
Men det de derimot ikke gjør er å ringe med skjult nummer.
Vis hele sitatet...
Snuten ringer ofte med skjult nummer jo.. (Nå siste halvannet året kan jeg ikke uttale meg om, men hvertfall før det).
Men så lenge du vet at du ikke er blitt tatt på fersken av en politimann, som skrev rapport på deg der og da og noterte seg hvem du var osv, så er det ingen som kan si at du har blitt observert drikke offentlig- også bli straffet for det.
Så det er nok bare noen som tuller med deg! Slapp HELT av
Sitat av zebbern
Er du sikker på at de tar kontakt over telefon?
Virker litt rart....de kan jo ikke vite hvem som sitter i andre enden.
Vis hele sitatet...
så om dem sender deg et brev, så er det 100% sikkert at det er politiet?
viss du får brev av purken, så er det nok merka med stempel, signatur og forskjellige ting som beviser at det virklig er fra politiet
Trådstarter
Faen, hva skal jeg si da?
At jeg ikke har gjort det.
Orker ikke å få skylda for noe jeg ikke har gjort.


Snut er ut!
Herregud da man, man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er piss fra ende til annen.

Sa "politimannen" navnet sitt?
For at poltiet skal ha "ID av deg" må DU ha oppgitt den til de. Det VET du at du ikke har gjort, så hvorfor bekymre seg i det hele tatt?
Tror du purken er så amatørmessig at de sier en dato du skal inn til avhør, uten å nevne sted eller tidspunkt?
Du har ikke drukket. Hvorfor skulle politiet da tro at du har drukket? Hvis en kompis av deg SKULLE blitt tatt, tror du han hadde hatt noe å tjene på at han hadde oppgitt ditt navn? Man får ikke noe "strafferabbatt" på et slikt forenklet forelegg som dette jo er.

Som sagt, man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette er piss. (Jeg tror personlig at folk får "cred" her inne ved å si at de har hatt kontakt med politiet. For det er jo kult.)
Dersom ikke du har blitt fersket av snuten, så har du ikke noe å frykte. I verstefall må du til avhør. Da sier du det nøyaktig som det er. Saken blit henlagt pga mangel på bevis og ferdig med det! Slapp av du
Som sagt tidligere her så kan politiet ringe deg både med skjult id og ikke.
Men det jeg stussa på er at de ringte deg først. når jeg var under 18 så ringte de alltid foreldra mine først.
Men det er bare å ta det med ro. det høras ut som om det er noen som kødder med deg.. Eller så er det bare noen som har brukt navnet ditt når dem ble tatt i håp om å få slippe et forelegg
Bare tull det her.

Og den gangen du blir tatt for det, bare nekt nekt og nekt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av zebbern Vis innlegg
Hei!
Jeg opplevde noe veldig rart idag.
En person med skjult ID ringte til min mobil.
Han sa han var fra vestfold politidistrikt (jeg bor i tønsberg) og at de hadde fått en rapport på at jeg hadde drukket offentlig
Jeg ikke drukket noe som helst offentlig eller noe i det hele tatt for den saks skyld.
Jeg er bare 15 år.
Så personen i andre enden sa at jeg skulle på avhør den 30, uten noe tid eller sted.
Han sa også at de skulle ta kontakt med foreldrene mine.
Jeg har allerede fortalt dem at jeg ikke har drukket noe på et offentlig noe sted.
Han viste navnet mitt og sa at jeg de hadde ID av meg (hva nå enn det betyr)
Han sa navnet sitt, men allikevel.
Politiet tar vel aldri kontakt på MIN mobil og sier fra om sånt, man får vel et brev i posten.
Det hele hørtes amatør ut egentlig.
Så er dette noe å bry seg om? Er sikker på at bare noen kødder.


Vet ikke om det er på feil sted....Moderatorene kan bare flytte den dit den hører hjemme.
Vis hele sitatet...
haha, nesten det samme sjedde med meg faktisk.

Jeg fikk en telefon i skjult id, der vedkommede snakka noe bullshit om at han var politi. Han sa han hadde fått inn noen heftige msn-logger fra meg og sa at jeg måtte kutte ut med en gang, hvis ikke fikk jeg straff.

Sjønnte ikke noe av det han pratet om men jeg sa okei. Regner med at dette også bare var tull. Politiet ringer da vell ikke med skjult id?
Tviler på at politiet bare hadde bedt deg møte opp en dag, uten tid og sted, over telefon. Jeg ville satt pengene mine på kamerater elns som prøver å lure deg.
Ja kristian, heftige msn-logger begynner å bli et utbredt problem nå om dagen..

Du trenger ikke å uroe deg, hvis de ville fulgt opp denne saken så hadde de gitt deg en eksakt tid samt en dato og politikammer der du skulle befunnet deg på gitt tidspunkt til avhør hos gitt politiansatt. Hvis du er mindreårig så tar de kontakt med dine foreldre først, fordi de er dine verger, og har all ansvar for deg frem til du fyller atten. Hvis du virkelig får et brev i posten med stempel og signaturer over hele så det ser ut som et fantastisk stykke kunst, så trenger du fortsatt ikke å uroe deg, fordi det å oppfølge saken til en 15-år gammel gutt er ikke høyt prioritert hos noe politikammer i Norge pga ressursmangel. Så det er bare å nekte, og forklare situasjonen, hvis de fortsetter å være ufine så ber du de presentere bevis, noe de ikke har siden det ikke har skjedd, så du kan ta det helt med ro. Det er nok bare en venn som prøver å være litt ekkel mot deg.

=)

Ha en fin dag.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Høres ut som oksebæsj.

[EDIT:] og det vil også foreldra dine synes.
Politiet kontakter ikke over telefon, de sender brev.
Vis hele sitatet...
Wrong, jeg har blitt tilkallt til avhør over telefon , riktignok var det en hastesak og det var moren min som tok den .
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Høres ut som oksebæsj.

[EDIT:] og det vil også foreldra dine synes.
Politiet kontakter ikke over telefon, de sender brev.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som bullshit.

OG ja, politiet kontakter veldig over tlf. jeg blir alltid innkalt til avhør. nå har jeg nesten faste tider der oppe på stasjon, men blir likevel alltid kontaktet pr tlf av politiet. også ved etterlysninger. med videre ting i saken, det blir som oftest sendt pr brev,
Sikkert bare en kompis som vil kødde
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Er ikke værre enn at du ringer din lokale politistasjon og får dette avkreftet! Hvordan åpnet han samtalen? Spurte han spesifikt om han snakket med deg før han sa hva saken angikk? Hvis han ikke gjorde det så er det høyst usannsynlig at saken er reell.
Tssk, bare kødd, politiet ville ikke ringt med skjult nummer.
PS: Hvorfor blir denne tråden tatt opp etter mange måneder uten innlegg?

OT; Jeg var den 1337. som leste denne tråden
Bare nekt dem, du har ikke drikka i public. thats IT
Sitat av binkabi Vis innlegg
Tssk, bare kødd, politiet ville ikke ringt med skjult nummer.
PS: Hvorfor blir denne tråden tatt opp etter mange måneder uten innlegg?

OT; Jeg var den 1337. som leste denne tråden
Vis hele sitatet...
Ehh! purken ringte meg 3 ganger på samme dag for 2-3 mnd siden, da hadde de skjult ID!
Sitat av Gaffa Vis innlegg
Ehh! purken ringte meg 3 ganger på samme dag for 2-3 mnd siden, da hadde de skjult ID!
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke ble køddet med der?:P
Sitat av binkabi Vis innlegg
Sikker på at du ikke ble køddet med der?:P
Vis hele sitatet...
Tja.. Avtalte å møte to politibetjenter 15 min senere, og de dukket da opp i uniform og politibil så..
De ringer stortsett med skjult id, og blir lettere frustrert når man ikke vil bekrefte at man er den de søker før de har presentert seg. Dette fordi de skal overholde taushetsplikt. De åpner som sagt over her ikke med at det er politiet som ringer. Det har de ikke lov til. Men det kan bli vanskelig når man har lært hjemmefra at det er normal folkeskikk at den som ringer presenterer seg før vedkommende buser ut med et eller annet og prøver å pumpe en for opplysninger. Min erfaring.
er du under 18 år, må Foreldrene dine samtykke i dette. Og de må selvsagt presangtere seg selv(?) Og skal du til avhør skal begge dine foreldre være med på dette og skrive under på papirer osv.
Det er bare kødd, og det eneste som er mer irriterende enn folk som kødde-ringer er folk som kødde-ringer med skjult nummer for å ikke bli "tatt".

Tragisk..
Jeg er temmelig sikker på at det er straffbart å utgi seg som politi, også over telefon. Ring lokalt politikammer og spør om samtalen er ekte, og dersom den ikke er det kan du legge inn en anmeldelse på det hvis du vil.
Politiet kan ringe med skjult nummer, det skjedde med meg isåfall.
Solgte en motorsykkel til en kar for 2 år siden..før han hadde fått omregistrert den så brukte han mc`en i forbindelse med en ganske grov kriminell handling.

Når dette hadde skjedd hadde jeg vært på arbeid på natta, så når jeg våknet på dagen av at jeg hadde 30 ubesvarte på mobilen min, der ca 10 stk var med ukjent nummer. Tok tlf neste gang det var ukjent nr som ringte, da var det snuten som var rimelig desperat etter å få kontakt med meg, så 5 minutter etter jeg har fortalt hvor jeg var så stod de utenfor døra mi.
Måtte pent og pyntelig dra inn å hente salgskontrakten og ta med meg den til avhøret jeg måtte i.

Men over til trådstarter, du blir køddet med. Du er 15 år, og noe av det værste som kan skje i livet ditt er at mamma og pappa finnet ut at du har drukket sinnabrus, det er det nok flere av dine kompiser også som vet..å de har tydligvis spilt på de rette strengene, for du virker litt redd
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
idioti har alltid ringt meg uten skjult nr. så hvorfor gjør de det på alle andre? hmm... :P
Politiet ringer fra både skjult og synlig nr. skjult nr er somregel når de ringer fra tjenestemobiler! Da skjønner dere vel sikkert grunnen?
Ringer alltid med synlig nr fra kontorene og skjult fra tjenestmobil. så enkelt kan det oppsumeres..
Tror egentlig du har svært lite å frykte ettersom du selv sier du er uskyldig
ja, politiet har faktisk spioner som spionerer på 15 år gammle gutter og ringer dem etterpå å sier at de må møte opp til retten for å ha drukket offentlig.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
De hadde ringt mor / far din først og de begynner som regel med " Snakker jeg med ........... ?", " Hei du det er ......... fra ..... kammer/Lensmannskontor"

Og politiet ringer IKKE med skjult-ID ffs.
Om de bruker sin "egen" mobiltelefon så vil de vell kanskje ringe med skjult nummer, ettersom de ikke vil at hvemsolhelst skal ha det ?
Politiet ringer sjeldent med skjult id ettersom hva jeg har fått med meg, Og kompissa dine har sikkert bare kødda med deg At de ikke sier hvilket sted du skal avhøres på, at han ikke sa navnet sitt er også en grunn til at dette bare er tull :P Hadde jeg vært deg, hadde jeg dratt det enda lengre og faktisk ringt til politi og sagt at noen utga seg for å være politi. Da vil de kanskje gjøre det de gjorde med meg- Altså noen ringte meg og prøvde og innbille meg om å komme til politistasjonen dagen etter klokka 8, Jeg ringte selvfølgelig ned til politistasjonen, og de ba meg komme med mobilen så de kunne finne ut hvem det var, 3 dager etterpå kom kompissene mine med et brev fra politiet og 3500kr i bot.
De må ha bevis du har ditt på ditt tørre!
Husk at det er de som skal bevise din skyld, ikke du som skal bevise din uskyld!