Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1348
Camino er en åpen browser basert på Gecko. Den kjører kun på Mac, og har nettopp kommet i beta 2.

Firefox er noe av det mest horrible jeg noen sinne har opplevd på Mac. Heldigvis har Mozilla Project laget Camino, som er en kjapp og fin Safari-replacement. Den har ikke extensions, men det har kommet funksjoner for bl.a. adblock og skins via tredjepartsverktøy. Til forskjell fra Firefox kneler ikke denne om den kommer over Flash-filer, og den starter såpass kjapt at selv Safari må kaste inn håndkleet.

Her er noen linker til optimiserte builds (istedenfor generic fra mozilla.org):

Camino-G3-750.dmg
Camino-G4-7400.dmg
Camino-G4-7450.dmg
Camino-G5-970.dmg

Icon sets og annen bling:
Camino Builds & Themes

Vedlagt er et screenshot slik den ser ut hos meg, med safarish icon set. Såvidt man ser forskjell
Eneste som stopper meg i fra å bruke Camino nå er dens manglende rss-støtte. Har søkt litt rundt, og finner hverken ut om dem har tenkt å legge det til, og når det eventuelt kommer. :-/
Ministry of Love
sptz's Avatar
Marjo? jeg har ingen mac her runt meg så jeg kan teste det selv. Men jeg er 100% sikker på at det er RSS støtte i browseren. Det er ikke IE 4.0 dette her. Forøvrig kan jeg anbefale og søke på forumet til Camino om du vil finne ut mer om RSS støtten.

*bite seg i tunga* ok du har rett det er muligens ikke RSS støtte enda..

btw hva faen skal du egentlig med RSS støtte i browseren? (ja jeg lurer faktisk)
Sist endret av sptz; 2. januar 2006 kl. 02:06.
spetznaz: Som Firefox-bruker er jeg blitt avhengig av å ha rss-feeds i bokmerkelinja. Ei mappe med trackeres rss-feed, ei mappe med blogg-feeds og ei med nyheter. ;-)

http://metawire.org/~marjo/rssfeedfirefox.png
Marjo: Ta evt. titt på Shiira - http://hmdt-web.net/shiira/en
Better than thou.
Hvilken skal jeg laste ned egentlig? (G4, 10.3.9, ca. halvannet år gammel PB.) 7400, eller 7450?
7450, med mindre kommandoen "machine" sier noe annet.

Forresten, så synes jeg Camino takler Flash bedre enn det Safari gjør.
▼ ... over en måned senere ... ▼