Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2639
I følge en rapport laget av Windows IT Pro, vil den endelige versjonen av Microsoft Windows Vista bli offisielt lansert den 7. desember 2006.

Rapporten, som hevder å være basert på ”helt ferske interne dokumenter fra Microsoft,” sier at den første utgivelseskandidaten, RC0, vil komme 19. april neste år, mens den andre kandidaten er satt til å komme ut 28. juni 2006.

Vista vil da bli sendt til produksjon den 9. august. Den første betaversjonen har allerede nådd ut til folkemassen, da den dukket opp sent i juli i år.

En talskvinne for Microsoft skal ha sagt følgende: «Vi forventer å ha Windows Vista fullt tilgjengelig via alle kanaler – som OEM, salgsversjon, og på nye datamaskiner – i den andre halvdelen av 2006. Våre tidsfrister er drevet av kvaliteten på produktet.»
ja det var endel å rette opp etter beta'en. men så mye da?
Det er nok mye under the hood de/du ikke vet om. Alle problemer er ikke nødvendigvis noe man merker bare ved å stirre på desktopen og klikke litt rundt.
windows vista blir nok cracka slik som alle tidligere versjoner av windows.
ellers så tror jeg dette systemet for videobeskyttelse også vil få gjennomgå "litt".
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Gleder meg til det kommer. Har brukt div. mac-er gjennom tiden nå og savner doc og exposè i windows. Og som de sier blir jo vista en slags hybrid, så det er å håpe at det gode a fra mac og det gode fra windows er mekket sammen til noe enda bedre.
Håper det er verdt å vente på
Sist endret av Antim0n; 9. september 2005 kl. 09:26. Grunn: Add on
Hmmph. Syns det er trist at vi må vente så lange på en ny versjon av Windows.
Nå har jeg tatt steget fult ut åg installert Fedora Core 4 på 2 av 3 maskiner. Spørs om jeg bytter tilbake nå...

Kjører dual-boot med XP på desktop'en.. Må få spilt litt BF2 innimellom...
Kjempebra at det ikke kommer ut i nermeste fremtid. Jeg håper det kommer ut om 5-6 år slik at Microsoft klarer å utvikle produkter ferdig før det når brukerene.

De som maser over at Visa må komme ut så fort som mulig, og så begynner å klage over bugs skyter jeg. =)
Ikke faen om jeg vil ha det slik som XP var når det først kom til gata. Det var rene virus-bug-drit os i starten før det kom patches.

Håper dem ikke slipper det før dem er mer sikre på at det er leverbart denne gangen.
Rakk aldri å teste ut Vista, men monge sa det ikke var no særlig.
Er jo beta 1 da.

Fra /. : http://arstechnica.com/news.ars/post/20050910-5298.html
"Windows Vista To Come In 7 Flavors"
Hirr. Da kan de som klager over mengden Linux-distroer dra til helvete

On a serious note: Redhat har tre server-varianter, og én til desktop (hvis fedora regnes). Hvorfor kan ikke Microsoft bare gjøre noe liknende Apple og Redhat? Det kan da umulig være så helsikes vanskelig å bare ha én versjon til server, og én versjon til klient.

De ler vel hele veien til banken som vanlig.
Her er det kanskje litt mer info om de 7 versjonene vista kommer i.

http://www.digi.no/php/art.php?id=265869

I tillegg blir det støtte for P2P ad-hoc møteoppsetting, WLAN-autokonfigurering og roaming, backup til nettverk, fildeling over Internett, mer synkronisering, og mye mer.
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Windows Vista kommer aldri fordi jeg sprenger Microsoft i filler.
Så får vi da se hvor "lenge" disse kopisperrene i Vista er "effektive".
Sier som Croyfer; hvorfor haste så fælt?
Håper de gjør seg ferdig, iallfall noe i nærheten...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Har testet Beta 2'en av Vista nå i et par uker. Ting ser jo mye bedre ut, men det er jo ytelsen som er viktig. Har ikke noe spesielt å klage over ennå, bortsett fra at explorer 7 kan låse seg nå og da. Nå har jo de fleste hardwareprodusentene (ati, intel osv) vært snille å gitt ut Vista drivere, så ting fungerer overraskende bra med tanke på at det er en beta vi snakker om. Det ser iallefall bra ut hvis man sammenligner med XP betaen
Hva så? Så lenge den ferdige versjonen er bra, så er vel allting god?
Jada. De må nå bare styre. De har jo kuttet vekk flere teknologier allerede. Det ender vel opp med at Vista blir et slags ansiktsløft på XP... Jeg gruer meg nå i alle fall til den kommer... Som med alle andre større MS utgivelser. Det er jo helvete for oss stakkars datateknikere når alle skal oppgradere til nyeste windowsen...

Jeg holder meg i alle fall til Unix. Linux på jobblaptoppen og en XP + en Windows2000 installasjon klar til dyst under vmware. Da er jeg klar for det meste. :-D
Synes egentlig det er utrolig rart at de ikke bare kjører alle versjonene på instalasjon, så kan brukeren velge alt etter hva han selv har. Burde vel koste mindre og være enklere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
master namer
elodin's Avatar
This is the year… the year that Microsoft releases the newest version of Windows. We are targeting to make Windows Vista generally available in the second half of this year, and the exact delivery date will ultimately be determined by the quality of the product..
Vis hele sitatet...
http://blogs.msdn.com/conblog/archiv...14/550826.aspx

Kommer i november.
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som vet systemkravene til Vista??