Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3722
Kjøpte nylig en klokke (originalgrains.com). Den kostet 99USD og 20USD i frakt.
Betalte dette med visa og alt virket ok. Det som er trekt fra konton er 1025 KR, noe som er helt etter planen (ca 119 USD).

Men plutselig nå har jeg fått en faktura fra DHL (transportør) på 389 kr?!?

Annen importavgift :179,00
MVA :210,00
Total :389,00

Så spørsmålet er, er dette noe jeg må betale? Eller er dette en feil fra leverandøren/transportør?

Føler da dette blir for dumt å betale siden det allerede har blitt betalt 20USD til leverandøren, og att 389KR ikke er i nærheten av de 20USD som er lovet på hjemmesiden..

Svar mottas med stor takk
Sist endret av perish; 16. april 2016 kl. 00:36.
Dette heter tollavgift og ja du må betale det.

Det er din plikt til å sette deg inn i tollreglene før du bestiller varer fra utlandet.

Posten.no - Toll og avgiftsregler når du handler i utenlandske nettbutikker
DHL tar gebyr siden de fortoller varen for deg, her på 179,- NOK i tillegg til moms/toll av varen du har importert som her er 210,- NOK. Denne fakturaen er riktig og må betales.
Trådstarter
30 4
Takker for svar måtte bare forsikre meg om att jeg ikke kasta 400 kr ut vinduet
Sist endret av perish; 16. april 2016 kl. 00:55.
Fakturaen du har fått er angående toll-avgifter i forbindelse med å få pakken "lovlig" inn i Norge.
Så frakten har du betalt, men toll-avgifter må du også betale, selv har jeg fått mange sånne fakturaer gjennom årenes løp!