Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1624
Hei,

Pga. foreldre som i det siste har blitt litt mistenksomme og begynt å vise litt ekstra oppmerksomhet til pakkene jeg får i posten har jeg vurdert å gå til postkontoret og leie meg en postboks. Det jeg lurer på er om det er noen store ulemper med å bestille varer til postboks mot å bestille rett i postkassa? Jeg kan tenke meg at om politiet skulle ta kontakt så er det litt verre å påstå at du ikke vet hvor pakken kommer fra når den blir sendt til postboks, i forhold til postkasse? Er forsåvidt innenlandssendinger det er snakk om, om det skulle ha noe å si. Utenlandspost som eventuelt vil bli sendt til postboksen vil være lovlig.

Ha en fin torsdagskveld videre
Det er kun 2 ulemper med postboks i Norge slik jeg ser det.

1. Legitimasjon, du må legitimere deg med korrekt informasjon og gyldig ID - dette spørs på hva du bruker den til eks motta illegale ting så har de navnet ditt ved å bare spørre skranken
2. Pris, jeg mener posten tar alt for mye for tjenesten sin ang postboks

Hvis du ikke har noen problemer med det over så er det bare å kjøre på, det er ingen ting annet som stopper deg..

Husk at du må selv melde adresseendring til de instansene du ønsker skal sende til postboksen

http://www.posten.no/produkter-og-tj...ks#informasjon
Sist endret av knutazz; 7. april 2016 kl. 18:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
La oss si at det på mystisk vis havner illegale ting i postboksen, vil nekting fremdeles fynke? Eller mister jeg troverdigheten litt ettersom det ikke er hvem som helst som har tilgang til postboksen/postboksadressen?
Vil tro det er mye mer sannsynlig at de ikke henlegger saken hvis varene er bestilt til din postboks i ditt navn. Med en vanlig adresse kan jo alle som kjenner deg gjøre bestillinger i ditt navn, men til en postboks er det jo bare du som har den riktige adressen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Med en vanlig adresse kan jo alle som kjenner deg gjøre bestillinger i ditt navn, men til en postboks er det jo bare du som har den riktige adressen.
Vis hele sitatet...
Og alle du vel å dele den med. Det vil sei alle som sender deg post, folkeregisteret, telefonkatalogen m.m.

Det er per se ikkje meir hemmeleg enn ei gateadresse. Det er ikkje påbode å ha namn på postkassa si, og det er heller ikkje påbode å publisere adressa di.