Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1335
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Philips har i sammarbeid med MKM demonstrert en ny DVD+R teknologi som gjør det mulig å brenne 2 lags DVD plater hjemme på gutterommet. Dette fører til at kapasiteten på DVD+R froten er nær doblet fra 4,7 til 8,5 GB, noe som igjen gjør at vi slipper problemet med DVD kopier som ikke passer på DVD+R platen .

Teknologien er også bakoverkomplitabel, du kan sansynligvis spille av din hjemmelagede 2 lags DVD+R på spilleren i stuen! Er en vinner i DVD+-RW krigen kåret?

Mer info finner du her.
Sist endret av Tias; 5. oktober 2003 kl. 00:08.
Hvordan blir prisen på dette? Og vil DVD-R komme med et lignende tilbud?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Jeg har ikke funnet noe prisanslag på hva brennerene eller platene vil koste, men jeg ser for meg at brennerene kanskje blir en høvding dyrere enn vanlige... Platene blir nok dyrere men sansyligvis lavere enn prisen på DVD+RW. Dette er da ren gjetning .

Det eneste jeg fant med hendhold til DVD-R var at Pioneer jobbet med en sak: http://www.cdrinfo.com/Sections/News...RelatedID=4206

Produkter som støtter DVD+R brenning vil være tilgjengelig en gang i 2004.
Har alltid følt dvd+ ville vinne...ikke spør meg hvorfor
very impotent freak
Delusional's Avatar
Foreløpig vinner dvd- på pris enkelte steder. Men pga. at det meste av nye brennere har (kun) dvd+ support vil nok dvd- minus tilhøre fortiden...

Gode nyheter tias, se frem til å slippe å måtte strippe filmer... =)
Må jeg ha ny dvd brenner for å brenne dual-layer plater?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Ja. De kommer våren 04.
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg var nettopp på claes olson å kjøpte en slik plate, kosta meg 70 spenn.
Faen steike. Skjerp deg. Ser du noe som ikke helt stemmer med denne tråden? Dato for eksempel.