Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 7730
Hei!


Har lenge letet rundt etter en serie som jeg kan kateogorisere med "Bra".

Det jeg håper at jeg kan få litt hjelp med nå er å finne en slik serie.
Skal prøve å forklare så godt jeg kan om hvilke type serie jeg ser etter.
Jeg savner utrolig mye Prison Break, og venter fortsatt på at sesong 6 av Lost skal komme. det er slike typer serier jeg vil se.
Der hvor hver enkelt serie fortsetter etterhverandre, som at det var en laang film som var delt opp i biter.

Som bl.a Supernatural, som på en "halvveis" måte fortsetter, i og med at de starta med å lete etter sin far, men i hver enkelt serie så var det som at episodene kjørte sin egen vei, om dere skjønner hva jeg mener.

Lost/Prison Break avsluttet en episode når det var noe skikkelig spennende har hendt, også fortsetta det rett etter på neste episode. Slik er det ikke på NOEN serier jeg har sett så langt.

På de siste seriene jeg har lastet ned og sett så har som regel en sesong Ett stort mål som plottet føller, men hver enkelt serie er som en slags kortfilm for seg selv igjennom hele sesongen hvor det er bare småe deler av episodene som henger sammen med hva som skal skje

vet det blir mye surr her, men ekke lett å forklare, håper at jeg har forklart meg godt nokk, bare si ifra om det er noe surr.

Så litt mer rett på sak så ser jeg etter en serie som følger samme "stilen" som Lost/prison Break, der hvor hver episode slutter og starter rett etterhverandrre i hendelsen.


Mvh,
RUben
Sist endret av imba; 26. august 2009 kl. 22:53.
Heroes er vel i den gata.
Sist endret av Butchern; 26. august 2009 kl. 22:53.
Dexter er en av mine top fav.serier
imba's Avatar
Trådstarter
Altså, er ikke ute etter hva som er favorittserien til enkeltfolk. Kan godt hende at Dexter er bra. Men jeg ser etter en serie som "kjøres" på samme måte som lost/P.B.
Hung - helt ny og bra. ;-)
Sjekk ut Dexter. Det er en fin serie for deg da tror jeg.

Ellers sitter jeg her med svineinfluensa og har nettopp startet på en serie som heter "The Shield". Det er vel litt i samme gata, og jeg syns det er ganske så bra!
imba's Avatar
Trådstarter
Vært kjekt om folk kunne ha forklart litt om serien, og sagt om hvordan seriene vises. om de er "sammenhengende" eller litt mere som ala Supernatural(for de som har sett det)

Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Sjekk ut Dexter. Det er en fin serie for deg da tror jeg.

Ellers sitter jeg her med svineinfluensa og har nettopp startet på en serie som heter "The Shield". Det er vel litt i samme gata, og jeg syns det er ganske så bra!
Vis hele sitatet...
Skal sjekkes ut=)

Har også sett sesong 1-3 av THe Shield, og er ikke i samme gata som PB/lost. Det er mer likt hvordan Supernatural er. det er på en måte ett nytt oppdrag hver episode, den fortsetter ikke rett etter slutten på forrige episode.

F.eks Om dere ser en film på TV3 elns, også skjer det noe skikkelig spennende, så kommer reklamepause som på en måte "ødelegger" litt. også starter filmen igjen rett etter det punktet.

Slike serier vil jeg se. Hvor hver episode fortsetter rett etterhverandre, ra siste "stå sted".
Sist endret av imba; 26. august 2009 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du finner ingen serie som er like bra som supernatural hvis du spør meg. Fantastisk serie.

Shield handler i bunn og grunn om korrupte politifolk. Og hvordan de skaper "rettferdighet" i samfunnet, samt nyter litt av "godene" som politiet finner som bevis og slikt. Nå er jeg dog bare på sesong to, men ser ut til at serien kommer til å følge en story hele tiden.

Hehe, du vil ha serier som ødelegger skole&jobb du eller?
Sist endret av bendiks; 26. august 2009 kl. 23:05.
I dexter er det et hovedtema som følges gjennom hele sesongen. Sesong 2 er påvirket i passe stor grad fra 1ern.

http://downloads.cdon.com/index.phtm..._movieid=18177 Kan du se første episode av dexter gratis.
Hung fortsetter ifra siste episode.
Handler om en fattig lærer som er skilt og endel ulykker treffer han.
Det eneste han "har" er at han er greit utstyrt nedentil og det fører igjen til en morsom sidejobb.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Du finner ingen serie som er like bra som supernatural hvis du spør meg. Fantastisk serie.

Shield handler i bunn og grunn om korrupte politifolk. Og hvordan de skaper "rettferdighet" i samfunnet, samt nyter litt av "godene" som politiet finner som bevis og slikt. Nå er jeg dog bare på sesong to, men ser ut til at serien kommer til å følge en story hele tiden.

Hehe, du vil ha serier som ødelegger skole&jobb du eller?
Vis hele sitatet...
Enig med deg der, Supernatural er knallbra. masse gode serier der ute, men jeg savner fortsatt litt den derre PB/Lost stilen. Verken The Shield eller Supernatural har det. De følger en storyline, og jobber seg videre mot "målet" men det skjer på en måte ikke sammenhengende, episodene fortsetter ikke rett fra forrige episode.:P
Heroes følger strengt talt den samme stilen som Lost og Prison Break! Er så spennende avsluttning på noen av de episodene at man nesten pisser på seg.

Save the cheerleader, save the world!
Life.... knallbra serie... går å kribler i kroppen etter sessong 3
imba's Avatar
Trådstarter
Skal sjekkes ut

Håper at folk skjønner hvilke serier jeg vil komme fram til

Kom med flere forslag!

Takk til de som har kommet med sine !
Sitat av apebob Vis innlegg
Life.... knallbra serie... går å kribler i kroppen etter sessong 3
Vis hele sitatet...
Da skal det krible lenge.. Life er cancelled
WTF!?!? why!?!?!?
Nå kommer jeg til å gråte meg til sengs.... var jo sååååå bra....
Er du fan av hva HBO lager, type Entourage, Sopranos, Six feet under så kanskje du liker denne.
True Blood er en serie som omhandler livet i en av sørstatene i amerika med en fin vri. Episodene varer rundt 40-50 min per, og det er som du spurte etter; en film som er delt opp i flere episoder. ANBEFALES
Entourage
Morsomt og spennende.
True Blood, du kommer til å like den hvis du kommer over skepsisen ved de 2 første episodene.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Ellers sitter jeg her med svineinfluensa og har nettopp startet på en serie som heter "The Shield". Det er vel litt i samme gata, og jeg syns det er ganske så bra!
Vis hele sitatet...
Anbefaler denne!

Var for et år siden ellns, et fleredagers The Shield maraton på Canal+ eller var det Viasat, utrolig bra !
Entourage
True Blood
Kings (ble avlyst, fortsatt 11 veldig bra episoder)
Smallville
weeds
dexter
House (house er litt spesielt, det er et nytt oppdrag men handlingen som ikke har noe med pasienten å gjøre hører som oftest til en storyline som går gjennom hele serien)
heroes
Breaking bad
Arrested Development (akkurat nå husker ikke jeg om det var en konstant storyline, men det er en storyline der)
Chuck (har et par filler episoder)
Life (også et par filler episoder)
Battlestar Galactica
Jericho


her har du en fin liste. pick one and see if you like it, enjoy!
Sist endret av Slurpeedelic; 27. august 2009 kl. 14:09.
Sitat av Slurpeedelic Vis innlegg
House (house er litt spesielt, det er et nytt oppdrag men handlingen som ikke har noe med pasienten å gjøre hører som oftest til en storyline som går gjennom hele serien)
Vis hele sitatet...
Det er en veldig vag linje som går gjennom serien vil jeg si, noen ganger er det litt mer enn andre ganger selvsagt, men jeg syns ikke det kan sammenlignes med LOST/PB. Dog er House en helt sinnsvakt bra serie likevel, og herreminskaper jeg gleder meg til sjette sesong som begynner 21. september. Så ferdig sesong fem for noen få dager siden.
Sist endret av Viva la Opium; 27. august 2009 kl. 14:26.
Flash Forward kommer neste måned, samme fyr som har lagd lost.. Og han som lagde Batman the dark knight er co writer.


Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=2XVeYwHJJq8
Sist endret av Apu; 27. august 2009 kl. 14:29.
HEROES !!!!
Nerd på deltid
Vil anbefale Battlestar Galactica

Det er en historie som strekker seg over 4 sesonger så tror det er ned samme gata som du er ute etter.

Piloten er foresten en egen miniserie link

Men vil anbefale og se miniserien og noen episoder før du bestemmer deg om du gidder og se på resten.
Sjekk ut Damages som stortsett følge formelen du var ute etter. Må bare nevne at Glenn Close er helt fantastiskt i rollen som utspekulert advokat. Ted Danson gjør også en bra innsats i denne serien.
Hvorfor er det ingen som har nevnt Harper's Island?

Jeg har, for å være ærlig, nesten ikke sett på lost eller prison break, men tror dette er i samme sjanger. Det er bare komt en sesong, med 13 episoder
Var en tråd her forresten hvor en som spurte etter en serie dette var Nowhere Man. En sesong, episodene er connected og spennende. Handler om en som blir "frastjålet" livet. Mye konspirasjoner, hjernevasking, action og mer++
Kan kjøpes på http://www.amazon.com/Nowhere-Man-Co.../dp/B000BC8SXS
J.J. Abrams nye serie, Fringe, hvis du ikke har sett den. Både avsluttende episoder og en overliggende story-line.

Sessong 2 starter vel snart over der.
Her må jeg nevne Dexter en gang til selvom det er nevnt før.

Fantastisk historie om en meget spesiell fyr spilt av en ekstremt bra skuespiller til den situasjonen. En person uten noen følelser med trang til å drepe, men er en tvers igjennom god fyr. Han lever etter en "kode" som faren hans ga han da han fant ut at sønnen hans hadde en trang til å drepe. Dette var å kun drepe mennesker som har fortjent det og hvordan han skulle fjerne alle spor.

En serie som inneholder alt. Drama, humor, action, spenning og alltid en spennende slutt som gjør at du sikler etter neste episode.


3 sesonger er ute. Fjerde sesong begynner nå om en måneds tid. Preair av første episode i sesong 4 er alt ute.

6/6
Sist endret av Source; 27. august 2009 kl. 18:04.
Du kan jo gå løs på anime da? Naruto? Deathnote?
24 og weeds er de seriene jeg liker best for tida
trenger en ny serie å se jeg å siden alle seriene jeg følger med på har enten blitt cancled eller har pause.
serier jeg har sett/ser på:
True Blood, Lost, PB, FNL, Chuck, OZ, Fringe, Band of Brothers, The Office, Harper's Island, Scrubs, Deathnote, The Big Bang Theory, Heroes, The O.C, Entourage, Dexter.

så kan noen nevne noen andre nevne noen nye serier. helst amerikansk å ikke Battlestar Galactica, 24,
Sitat av pIRq Vis innlegg
trenger en ny serie å se jeg å siden alle seriene jeg følger med på har enten blitt cancled eller har pause.
serier jeg har sett/ser på:
True Blood, Lost, PB, FNL, Chuck, OZ, Fringe, Band of Brothers, The Office, Harper's Island, Scrubs, Deathnote, The Big Bang Theory, Heroes, The O.C, Entourage, Dexter.

så kan noen nevne noen andre nevne noen nye serier. helst amerikansk å ikke Battlestar Galactica, 24,
Vis hele sitatet...
Eureka eller stargate SG-1/Atlantis (stargate tar en stund å se ferdig om du har god tid. 10 SG-1 sesonger og 5 Stargate Atlantis sesonger) om du liker sci-fi.

24 om du liker action
Weeds om du liker, umh, drama?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av pIRq Vis innlegg
The Big Bang Theory
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke på TV til vanlig. Men får en klump i magen om ingen kan ta opp TBBT når jeg er på jobb.
Sist endret av Sio; 27. august 2009 kl. 22:56.
Jericho er noe av det beste jeg har sett.
Sesong 1 har 23 episoder
Sesong 2 har 7 episoder.

Flere mange store byer i USA har blitt bombet, og en landsby som ikke ble rammet av bombingen kjemper for og overleve. ANBEFALES STERKT!!
Kyle XY er bra, handler om "kyle" som er et supermenneske, som vokner opp ute i en skog uten noen minner eller noe kunnskap, men han lærer fort.

hovedplottet er vell at kyle prøver å finne ut hvorfor han eksisterer, og hvordan osv.

heroes er også bra, men det er nevn flere ganger
True Blood og Breaking Bad er serier jeg annbefaler på det sterkeste!

True Blood handler om en verden der vampyrer lenge har hold seg skjult av den grunn at det ikke skulle bli satt igang en heksejakt for å ta knekken på dem. Så finner forskere ut en måte å fremstille syntetisk blod, altså true-blood, og vampyrene kan gjøre seg til kjenne. Noen er snille, andre er slemme. Det dukker også opp andre overnaturlige vesener.
Det er sikkert lett å tenke at dette er Buffy all over again, men jeg vil understreke at det er det ikke. Serien er til tider faktisk ganske skummel, skuespillerprestasjonene er bra, noen eksepsjonelt bra, handlingen og spenningen bygger seg opp i perfekt tempo, og alt er veldig uforutsigbart. Effektene er også sinnsykt bra.

Breaking Bad handler om en kjemilærer i midtlivskrisen som får vite at han har kreft. Han har vært en tøffel hele livet, men kreften får han til å innse at han faktisk har baller. For å dekke utgiftene til kreftkuren kommer han i kontakt med en tidligere fail-student som livnærer seg på å lage og selge methamfetamin, og sammen kjøper de en kampingvogn, gjør den om til en meth-lab, og koker den beste meth´en verden noen gang har sett. Denne serien er den beste jeg noen gang har sett.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Breaking Bad handler om en kjemilærer i midtlivskrisen som får vite at han har kreft. Han har vært en tøffel hele livet, men kreften får han til å innse at han faktisk har baller. For å dekke utgiftene til kreftkuren kommer han i kontakt med en tidligere fail-student som livnærer seg på å lage og selge methamfetamin, og sammen kjøper de en kampingvogn, gjør den om til en meth-lab, og koker den beste meth´en verden noen gang har sett. Denne serien er den beste jeg noen gang har sett.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Den serien der er det kvalitet over på alle mulige nivå.
som freaky_me skreiv, jericho er jævlig bra.

family guy og my name is earl er absolutt verdt å se!
Kanskje du burde sett afterworld...? svært korte epiosoder (3-4 min), men absolutt verdt å svi av tid på! Kan også forøvrg nevne at det er en data anime-serie... Synes selv at episodene har en ganske lik avslutningen som "lost".

Link til litt info:
http://afterworldtheseries.com/episodes.html
Min favorittliste atm:
Fringe - sci-fi drama
Terminator: The Sarah Connor Chronicles
Supernatural
Shark - James Woods i hovedrollen.
Moonlight - Kom bare en sesong, litt kjipt, men værdt å se uansett!
Las Vegas
The Wire
The Boondocks
Weeds - Har dabbet litt av de 2 siste sesongene, men fortsatt ålreit.
Dexter
The Shield
Eureka
Chuck
The Beast
Reaper
Harpers Island - Definitvt MUST hvis du liker litt å tenke litt mens du ser på en serie.
Angel - Alt unntatt sesong 4 er konge.
Californication
Dark Blue - Sesong 1 startet for noen få uker siden, liker du The shield og The Wire, få med deg dette.
Dollhouse - Helt nytt i år, genialt.
Entourage - Min nye "<333" atm.


Kos deg. ;o)
Sist endret av thisisfifty; 27. august 2009 kl. 23:58.
imba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apu Vis innlegg
Flash Forward kommer neste måned, samme fyr som har lagd lost.. Og han som lagde Batman the dark knight er co writer.


Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=2XVeYwHJJq8
Vis hele sitatet...

Skal definitivt sjekkes ut! Ser og høres veeeldig lovende ut.

Takk til de som har kommet med forslag! Var veeeldig mye dere har anbefalt kommer til å ta sin tid før jeg får sett igjennom. Heldigvis så skal jeg på TC(Stor LAN) i høst og da regner jeg med at jeg får fylt opp 1TB med div. serier
Det han mener er vel at episodene skal være avsluttende men at det skal være en sammenheng i sesongen.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Dexter er en av mine top fav.serier
Vis hele sitatet...
Dexter er en meget bra serie. Du blir sittende på kanten på slutten av mange episoder pga alt blir så åpenlyst fucked!
The Mentalist er noe du burde ta en titt på om du liker serier hvor du må tenke litt på hva som skjer, hvordan det skjedde og hva hovedkarakteren tenker osv. Veldig bra serie. anbefales på det sterkeste
Du burde kanskje lese på denne tråden. Du finner sikkert noe som faller i smak.
Sitat av Freaky me Vis innlegg
Jericho er noe av det beste jeg har sett.
Sesong 1 har 23 episoder
Sesong 2 har 7 episoder.

Flere mange store byer i USA har blitt bombet, og en landsby som ikke ble rammet av bombingen kjemper for og overleve. ANBEFALES STERKT!!
Vis hele sitatet...
har startet å se på den nå. fantastisk serie
Jericho! Har sett både Prison Break og Jericho og syns Jericho til og med var hakket bedre en Prison Break! En eneste sammenhengende historie. Den eneste som er synd er at det er bare to sesonger. Grunnen var at de ikke nådde ønsket seertall i USA.

Sesong 1 (22 episoder)
Sesong 2 (7 episoder)

Edit: Så nå at det allerede var foreslått.
Sist endret av Pinneknurk; 2. september 2009 kl. 20:54.
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Jericho! Har sett både Prison Break og Jericho og syns Jericho til og med var hakket bedre en Prison Break! En eneste sammenhengende historie. Den eneste som er synd er at det er bare to sesonger. Grunnen var at de ikke nådde ønsket seertall i USA.

Sesong 1 (22 episoder)
Sesong 2 (7 episoder)

Edit: Så nå at det allerede var foreslått.
Vis hele sitatet...
Når jeg så Jericho første gongen synes jeg at det virket utrolig dårlig, men jeg ble nå sittende å se på det. Jeg likte det bare bedre og bedre Nesten det samme som skjedde, når jeg så serien "First Wave" sent på søndagskvelden på TV2.