Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2117
Heisann!

Jeg skal kjøpe en stasjonær PC nå og trenger noen tips og råd.

Det jeg er opptatt av og bruker pc'en mest til er redigering av lyd, bilder og film. Programmer har jeg, men jeg tenkte på RAM, Skjermkort, Hovedkort bla bla bla.

Noen som kan sette sammen noe? Ikke ALT for dyrt. Trenger ingen syre PC hvor alt er best og dyrest, men noe bra brukbart.

Mvh QteX
Det er mange som kan sette sammen noe, men alt blir så mye enklere med en omtrentlig prisantydning.
Trådstarter
Jeg tenker en 4000 (dette er regnet uten skjerm, tastatur osv. men med kabinett)
Dette er mitt forslag.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Hvorfor ikke denne: Her
Trådstarter
Takk, kan du gi meg en beskrivelse om hva det inneholder? Er det bare å sette sammen å plugge i?
Sitat av ranman22
Hvorfor ikke denne: Her
Vis hele sitatet...
Fordi den er vesentlig dårligere enn DonTomaso's forslag.
Trådstarter
Sitat av ranman22
Hvorfor ikke denne: Her
Vis hele sitatet...
Lett løsning
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av zipp
Fordi den er vesentlig dårligere enn DonTomaso's forslag.
Vis hele sitatet...
Okok, legger meg flat.

Virka bare som en grei pc til den prisen, uten å ha alt for mye datakunskaper.

Slipper ialfall å bygge sammen hele greia, (om du ikke er en efaren databygger)
Sist endret av ranman22; 22. april 2008 kl. 01:33.
Trådstarter
Sitat av ranman22
Okok, legger meg flat.

Virka bare som en grei pc til den prisen, uten å ha alt for mye datakunskaper.

Slipper ialfall å bygge sammen hele greia, (om du ikke er en efaren databygger)
Vis hele sitatet...
Å bygge er ingen problem
Sitat av qtex
Takk, kan du gi meg en beskrivelse om hva det inneholder? Er det bare å sette sammen å plugge i?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om denne var til meg, men forslaget mitt har fokus på arbeidskraft, og ikke på spilling. Grafikkortet er under middels i spillytelse, men avspiller HD uten problemer. Det er også passivt, uten vifte, slik at det ikke genererer bråk. Prosessoren har dobbelkjerne, og er veldig bra. Hovedkortet har ett av de nyeste chipsetta til Intel.

Jeg har god erfaring med Antec, men 600 er veldig billig for kabinett inkl strømforsyning, så jeg garanterer ikke for kvaliteten. Sannsynligvis er det greit nok. Det får gode tilbakemeldinger her.
DonTomasos forslag ser ut til å være utmerket til den prisen. Ingen spillmaskin, men helt klart brukbar til prosessorkrevende oppgaver som videoredigering. Det eneste jeg reagerer på er at jeg ville hatt mer minne, men dette er selvsagt ikke livsviktig. Dessuten er det en grei oppgradering å gjøre senere, ettersom det er såpass billig.