Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1711
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
jaja, så har vi altså en ny krig på trappene, og denne kan bli farlig, kan noen egentlig forklare meg hva de skal med dette forbanna fjelllandskapet sitt? hvaer det i kashmir som er så verdt å kjempe for
aner ikke...kan ikke si jeg tar det så tungt heller. la dem krige i fred, hvis dem kommer til svergie, da kan vi heller ta opp tråden igjen :P
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
grunn til å ta det litt tungt nårde begynner å true med atomvåpen
kall meg en krakk...men jeg synes de bør gjøre hva faen dem vil.
Ajaja....Jeg skjønner meg ikke på enkelte nasjoner...Satser på å sprenge hverandre i lufta med A-bomber...de er nabo nasjoner..,rammer dem begge anyway så....

Jeg bryr meg ikke det spøtt om hva som skjer..de bor laaaangt unna oss...kall meg sarkastisk..
Jo mer atom bomber dem bruker på hverandre, jo mindre faenskap blir gjort i Norge om 20 år.. se litt på positivt på det da.
det kommer til å bli en ny "kald krig". Ingen kommer til å skyte av den første nuken. Det handler om å "slingre med sverdene", å se hvem som blir mest redd først....
Opprinnelig postet av Apraksin
hva er det i kashmir som er så verdt å kjempe for
Vis hele sitatet...
Bare quoter gnaget fra VG forumet:

Inget är så speciellt med Kashmir. Problemets kärna ligger i historien.

Under kolonial tiden tillhörde Pakistan, Indien och Bangladesh det Brittiska Indien. Vid självständigheten ville muslimerna ha ett eget land för bara muslimer.

Därför bildades Pakistan i västra och östra Indien. Indien skulle dock fortsätta vara ett sekulärt land för alla religioner. Därför deporterades miljontals hinduer, sikher, buddhister och kristna från Pakistan i en gigantisk etnisk rensning. Andelen icke-muslimer i Pakistan minskade från 16% till 1%. Kashmir hade en majoritet med muslimer dock inte lika stor som i resten av Pakistan, utan endast 65%.

Därför ansåg Indierna att det skulle tillhöra Indien som är ett land för alla religioner, medans Pakistan ansåg att Kashmir tillhörde muslimerna eftersom det var en majoritet muslimer där.

Frågan är helt enkelt, skall Kashmir bli en islamisk stat och skall hinduerna och buddhisterna behöva lämna landet.

Något förenklat naturligtvis.

----

Religion altså, hva annet?
Pakistan har jo alt å tape, de er underlegne på land, vann og i lufta, India på den andre siden driver selfølgelig krig mot "terror". India kommer ikke til å invadere Pakistan, men de kommer ikke til å gi fra seg Kashmir heller.


Takker Anamorph har egentlig lurt på det sjøl.
Så det beste hadde egentlig vært om India bare ga fra seg Kashmir, siden muslimene er i flertall der - og siden de allerede "har fått viljen sin" før

zeth: Hehehe
Kan fort bli atomkrig dette her....

Flere strateger både i USA og Storbritannia sier at veien fra en konvensjonell krig til atomkrig ikke er lang.
Vis hele sitatet...
og

Tidsskriftet Jane's anslår at Pakistan har mellom 25 og 50 atomstridshoder, mens India skal ha mellom 100 og 150.
Vis hele sitatet...
Dette lover ikke godt

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/a...rticleID=52253
håper de sprenger hverandre til h.....** .....tenk live atmokrig det er jo bare å poppe popcorn og kose seg i sofa`n
nå er jo ikke kashmir bare en fjelørken, heller da. det er jo en veldig veldig fruktbart område med store mligheter for vannkraft, kanskje var det olje der også, men jeg husker ikke helt. så det er ikke bare en prinsippsak.
og ja, jeg kaller mange av dere for krakker.