Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1519
Hei.

Vet det finnes litt andre tråder rundt nettbutikker, og jeg er ikke en som tror jeg skal bli rik uten å jobbe med ting, men som skal prøve å bygge opp en nettbutikk, og i første omgang satse på noen få produkter, og lære meg litt markedsføring og salg.

Har dere forslag til produkter jeg kan starte med? Har tittet litt på DX og Alibaba og fått et lite overblikk, men jeg er åpen for tips!
Først bør du kanskje si hvilken kategori du vil basere deg på?
Høres ut som du vil gå gaming relatert, så kanskje ting som du ikke får tak i så mange andre steder? Personlig ser jeg etter Dark Souls 3 Collectors edition akkuratt nå og hadde du hatt det i nettbutikken din til en konkuranse dyktig pris hadde jeg kjøpt der uten tvil. Kanskje litt sære gaming ting er noe å satse på?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Håper du har en god grunn til at folk skal kjøpe fra din nettside, kontra dx/ebay.

Har du varer på lager? Kan du levere raskt?
Hvordan er prisen?
Regner med du ikke har gratis frakt?
Du gir vel norske forbrukerrettigheter?

Husk at CE merking er ikke bare-bare å få fatt i på varer.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Høres ut som du vil gå gaming relatert, så kanskje ting som du ikke får tak i så mange andre steder? Personlig ser jeg etter Dark Souls 3 Collectors edition akkuratt nå og hadde du hatt det i nettbutikken din til en konkuranse dyktig pris hadde jeg kjøpt der uten tvil. Kanskje litt sære gaming ting er noe å satse på?
Vis hele sitatet...
Hva er det som får det til å høres ut som at TS ønsker å "gå gaming relatert"?
DX og alibaba høres mer ut som gadgets og småting? Dropshipping?
Sitat av Pope Vis innlegg
Hva er det som får det til å høres ut som at TS ønsker å "gå gaming relatert"?
DX og alibaba høres mer ut som gadgets og småting? Dropshipping?
Vis hele sitatet...
Beklager leste feil. Må begynne å lese nøyere her.
Trådstarter
11 0
Det blir selvfølgelig forbrukerrettigheter, belager meg i stor grad på gratis frakt også.

Kommer til å ligge ganske lavt i pris, men det ville selvfølgelig lønnet seg for kundene å handle direkte av Alibaba/DX - det er jo en forutsetning for alle butikker å være dyrere enn stedene de kjøper fra.
Aliexpress.com har mye rart, og kvantumsrabatt på mange ting. Bare et lite tips.
Sist endret av Marshmallows; 11. april 2016 kl. 19:05.
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Aliexpress.com har mye rart, og kvantumsrabatt på mange ting. Bare et lite tips.
Vis hele sitatet...
Aliexpress er alibaba.
Uvaksinert 👍
aliexpress er til sluttbrukere mens alibaba er mer til bedrifter og større bestillinger selv om man kan bestille enkle vareprøver.
Jeg er villig til å betale noen kroner ekstra for å motta varen etter to dager fremfor to uker.
Ting jeg er interessert i er forbruksvarer av kjente merker som jeg kan spare penger på.
F.eks. gitarstrenger, batterier, barberhøvler osv.

F.eks gitarstrenger: Kjøp inn strengesett av forskjellige merker. D'Addario, Martin, Elixir, Fender osv. så treffer du nok de flestes behov.
Et D'Addario-sett i norge koster ca 80-110 kr, litt avhengig av type.
På ebay får du kjøpt disse som kommer i en pakke med tre sett. Gratis frakt.
Selg settene hver for seg og legg på 100% som du kan putte rett i lomma.
Jeg kommer unna med å betale 50kr for et stengsett i stedet for 80,- og er fornøyd med det.
Uvaksinert 👍
Husk på at mesteparten som er billig på ebay og som sendes fra kina er kopier. Alt fra nikon batterier med hologram til Gilette barberhøvler som ser ut som ligger i orginaleske er kopier. Så ikke gå ut fra at de strengene er orginale men at de heller er kopier, fortsatt interessert i å betale 50,- istedenfor 80,- ?

og hvis man lurer på om noen gidder å lage falske gitarstrenger.
http://www.daddario.com/upload/DABR_...wRes_15727.pdf
Sist endret av daffe; 11. april 2016 kl. 19:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.