Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1256
Hei! Jeg har nå driti i skolen i et par år. Heh, alt for mange år, egentlig. Jeg har fullført vgs, og tatt et år på høyskole. Etter det droppa jeg ut og har ignorert all skolegang i 3 år nå.

Jeg skal tilbake på hesten igjen til høsten, men denne gangen skal jeg først ta realfagene via voksenopplæring, før jeg tenkte å fortsette innover mot mikrobiologi eller noe i den duren.

Problemet mitt er...
Jeg gikk Medier og Kommunikasjon på vgs. Jeg dreit egentlig i de fagene, tenkte at det bare var en enkel studiekompetanse, og presterte godt i andre fag. Fellesfagene har bare 4-5-6 karakterer.

Derimot, MK karakterene mine ligger omtrent bare på 2-3. Jeg så jo ikke på det som nødvendig. Jeg tenkte det ville være gøy å lære - var visst ikke det. Fokuserte heller på de andre fagene.

Nå har jeg nettopp brukt en poengkalkulator for å se hvilke linjer jeg kunne siktet meg inn på. Problemet er at, uten disse MK-fagene, hadde jeg kommet inn praktisk talt overalt. Men med de fagene er jeg helt fucked. Jeg kommer bare inn på drittuniversiteter - og jeg ønsker meg jo den beste utdanningen overhodet mulig!

Spørsmålet jeg da sitter igjen med, er... Hva kan jeg gjøre for å forbedre karakterpoengene mine, nå når jeg sitter med en haug med crap, og det ikke vil hjelpe om jeg så høynet alle mine fellesfagkarakterer til 6?
Du kan gjøre som meg, og søke med 23/5 regelen.

http://www.samordnaopptak.no/info/op.../23-5-regelen/
Vel, i og med at jeg må dokumentere 5 års skolegang/arbeidspraksis sliter jeg litt...
Jeg har 6 måneder på høyskolen. That's it.

Vel, det er ikke det at jeg ikke har studiekompetanse, da. For det har jeg jo.
Sist endret av JanitorScruffy; 5. april 2016 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mange poeng har du? Hva har du tenkt til å studere? Du kan evnt. ta opp matte (Og alle andre fag, unntatt de programfagene) om det er noe du fikk dårlig karakter i.