Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 17959
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Tænman Vis innlegg
Noen som kan hjelpe meg?
Jeg leter etter en ny serie å se på, og det står egentlig mellom to vidt forskjellige serier. Parks and Recreation og Twin Peaks. Har lyst til å se på førstnevnte fordi jeg har hørt at den minner om The Office (US) som er min absolutte favorittserie. Twin Peaks har jeg hørt såå mye bra om at jeg må tvinge megselv til å se på den, men jeg har ikke sett på så mange serier av den typen, og er litt usikker på om jeg kommer til å like den. Arrested Development kunne jeg også sett på, men etter å ha lest hva den handler om, syntes jeg den så litt kjedelig ut... (mulig jeg tar feil tho?)
Hva burde jeg se på?

Halvparten av de seriene som er nevnt her er jo "utilgjengelig for streaming"... faen.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig elsker Parks and Rec. Det minner litt om The Office US, bare at det er mye "snillere og koseligere". Er en typisk serie som jeg ikke likte så godt i starten, men jeg ble fort glad i rollefigurene og så alt som fantes.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Hvorfor har ikke Netflix anskaffet seg Workaholics? Do want Skal kjøpe meg Netflix account så snart Workaholics are oppe å går

er* (blir litt blanding mellom engelsk og norsk noen ganger).
Vis hele sitatet...
Amerikansk netflix har workaholics. Skaff deg unblock-us.
Shameless
Inbetweeners
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg personlig elsker Parks and Rec. Det minner litt om The Office US, bare at det er mye "snillere og koseligere". Er en typisk serie som jeg ikke likte så godt i starten, men jeg ble fort glad i rollefigurene og så alt som fantes.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg at jeg skal se på den, litt kjipt at den ikke er på Netflix da. Var visst utilgjengelig. Men det var ikke Arrested Development som jeg ga en sjanse, synes det var veldig bra egentlig!

Tobias Fünke var hysterisk morsom, fantastisk karakter.
Anbefaler "Legend of the seeker", veldig underholdene (og kanskje litt cheesy) fantasy serie.

Serien var spennende nok til at jeg rett etterpå leste alle de 13 bøkene, som TV-serien er basert på.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Modern Family er ganske morsomt. Blue Mountain State er også konge som nevnt her
Slenger meg på og anbefaler The 4400 Er på den Norske Netflix'en (usikker på den Amerikanske).
Sist endret av Avatar; 9. juli 2013 kl. 14:07.
Du må jo selvsagt se på skins! (eller shameless,misfits eller archer som ser tidligere nevnt her.)

Nogenlunde sære serier med mye handling, og når det gjelder skins, høyt kvalitetsnivå på soundtrack!
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Breaking Bad. (LItt mye drama i starten men blir bedre.)
Walking Dead. (Alle har jo hørt om denne.)
Archer. (<--- Min favoritt.)
Bob`s Burges. (Idiotisk, men morsom.)
Weeds. (Serie om en amerikansk husmor som får problemer når hun begynner å selge weed.)
Det dumme med Netflix er at de på mange serier ikke er helt oppdaterte med sesongene.
Walking Dead har kun første sesong. Californication knappe 3 (av totalt 6). Dexter (4 av 7). Mad Men (2 av 5). The L Word (4 av 6). Weeds mangler siste sesong. OsvOsv. (for øvrig serier jeg anbefaler)
Det fine er at man finner fullstendige serier av gamle klassikere som The4400, Charmed, Buffy, Twin Peaks, Jericho og Firefly.

Forøvrig så jeg House of Cards, som er en egen Netflix produksjon. Den var interessant, og jeg anbefaler flere å sjekke den ut. Den nye serien deres Hemlock Grove så jeg et par episoder av, og det minnet om en slags moderne Buffy (ungdomsserie med litt humor og action). Følte meg litt for gammel for det, men tror jeg hadde digget den hadde jeg vært 14.

Det som også er fint med Netflix er at de er flinke til å putte inn norske filmer og serier. Dag, Hellfjord og Lillyhammer er morsomme norske serier.

Ellers vil jeg anbefale Archer (igjen), Red Dwarf, Peep Show, Arrested Development, Boondocks og Black Books for latter.
Reaper er en serie som blir usannsynlig morsom dersom man er stein. Funket ikke å se den i normal tilstand.
Sist endret av kn^tte; 9. juli 2013 kl. 15:08.
The Unit
Prison Break
Dexter
Family Guy
Kan ikke folk lese tråden og la vær å anbefale serier som allerede er anbefalt? Gi heller KP til den som anbefaler dersom du støtter opp om anbefalingen.

Jeg vil anbefale "30 Rock" som handler om en manusforfatter, Liz Lemon (Tina Fey) som i tillegg til å styre ett komishow også må holde styr på deres mange mer eller mindre merkelige ansatte. I andre roller ser man Tracy Jordan som spiller komikeren "Tracy Morgan", og Alec Baldwin i sin kanskje aller beste rolle noensinne; som "Jack Donaghue", mellomleder i TV-kanalen NBC. Jack McBrayer spiller "Kennet Parcell", og er muligens den morsomste karakteren i serien. "30 Rock" har gått over totalt syv sesonger og sendte nylig siste episode i serien. Du finner de første seks sesongene på den amerikanske Netlix som du med norsk konto kan få tilgang til uten ytterligere kostnader ved å bruke Mediahint.
Forresten så har de 7 sessonger av Supernatural der inne også Anbefaler denne på det sterkeste av det sterke!
Sitat av Avatar Vis innlegg
Forresten så har de 7 sessonger av Supernatural der inne også Anbefaler denne på det sterkeste av det sterke!
Vis hele sitatet...
¨What? Søkte opp Supernatural der for to uker siden, da fant den ingen Er dette kun på den amerikanske kanskje?
Nå skal jeg gå i klagemodus:

Weeds er en serie der en mor selger mj for å klare å opprettholde stilen etter mannen døde. Den fanger ikke opp spenningen ved f.eks. å deale med skumle folk osv. osv. som breaking bad gjør, men blir en kjedelig såpeopera.

Walking dead er dårlig siden den nesten alltid handler om drama mellom mennesker og nesten aldri om zombier. Den er også alt for etisk "korrekt" og fokuserer alt for mye på at hovedpersonene skal være snille.

Lost har jeg ikke sett særlig mye av men det virket altfor urealistisk.

/klagemodus

Breaking bad er på amerikansk netflix og er egentlig sykt bra, den beste serien jeg har sett. Ellers er jo Prison Break veldig bra og det er en del morsomme tegneserier.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av dingobingo Vis innlegg
Breaking Bad er på amerikansk netflix og er egentlig sykt bra, den beste serien jeg har sett. Ellers er jo Prison Break veldig bra og det er en del morsomme tegneserier.
Vis hele sitatet...
Liker du Breaking Bad så vil du elske Mad Dogs. Veldig lik sjangerstil føler jeg, og selv om Breaking Bad i mine øyne er bedre så er Mad Dogs temmelig nært!
Californication! Beste serien jeg noen gang har sett. Kanskje en av grunnene til at den er toppvurdert på netflix Ingen over, ingen ved siden av. MOTHAFUCKAA
Sist endret av nattenssønner; 9. juli 2013 kl. 19:24.
Anbefaler Supernatural for de fleste, though den bare er til den amerikanske versjonen. Vil du ha den amerikanske versjonen så er det allerede en tråd om hvordan man skaffer seg det, flere alternative - http://freak.no/forum/showthread.php...ight=amerikans
Sitat av caperno Vis innlegg
Kan ikke folk lese tråden og la vær å anbefale serier som allerede er anbefalt? Gi heller KP til den som anbefaler dersom du støtter opp om anbefalingen.
Vis hele sitatet...
Veldig enig, det er alt for mange som poster serier som allerede er nevnt uten at de på noe som helst vis tilføre noe mer.

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
¨What? Søkte opp Supernatural der for to uker siden, da fant den ingen Er dette kun på den amerikanske kanskje?
Vis hele sitatet...
Ja det er kun på den Amerikanske Netflix, som er en smal sak å få tilgang til dersom du sitter på pc, caperno skirver om det litt over her, i tillegg finnes det en egen tråd om det her på forumet.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Ja det er kun på den Amerikanske Netflix, som er en smal sak å få tilgang til dersom du sitter på pc, caperno skirver om det litt over her, i tillegg finnes det en egen tråd om det her på forumet.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det Bruker det på PS3, hadde amerikansk netflix på den før, men sluttet å betale for vpn og da mistet jeg det :P
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Tenkte meg det Bruker det på PS3, hadde amerikansk netflix på den før, men sluttet å betale for vpn og da mistet jeg det :P
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke VPN, bare les tråden som ble linket til
http://freak.no/forum/showthread.php?t=236758
Sist endret av Avatar; 9. juli 2013 kl. 21:09.
Anefaler The Boondocks hundre prosent, så på det i hele natt. Ganske rått!
Som skrevet over er The 4400 og Jericho utrolig gode serier. Så ferdig 4400 i løpet av noen dager. Det er bare å lete. Finner utrolig mye bra på netflix som en ikke forventer. Bare husk å skaff Mediahint til forefox/chrome så du får US netflix.
*Gossip girl
* Vampire diaries
*Californiacation
*Broen
*Homeland
*Klovn
*Lilyhammer
*Little Britain
*Dag

Sitat av muti Vis innlegg
Du må jo selvsagt se på skins! (eller shameless,misfits eller archer som ser tidligere nevnt her.)

Nogenlunde sære serier med mye handling, og når det gjelder skins, høyt kvalitetsnivå på soundtrack!
Vis hele sitatet...
støttes
Kan anbefale LOST på det sterkeste! Hehe. Har selv ikke sett Sons of anrachy eller prison break men det skal visst være 2 utrulig gode serier! Kommer til å se begge ettrhvert
Sitat av Gtx85 Vis innlegg
Kan anbefale LOST på det sterkeste! Hehe. Har selv ikke sett Sons of anrachy eller prison break men det skal visst være 2 utrulig gode serier! Kommer til å se begge ettrhvert
Vis hele sitatet...
+1 på den.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Stargate SG-1/Atlantis/Universe. En av de beste, om ikke beste sci fi serien noengang.
Blue mountain state!!! Helt konge
Chuck, Californication, White Collar, Blue Mountain State. 4 helt forskjellige serier du kan kose deg med.
Family Guy! Å herregud det er bra. Om humoren der ikke passer deg helt så er American Dad lagd som en slaks humor kontrast til Family Guy. Men American Dad måtte jeg se til og med sjette episode i sesong 1 før jeg var helt med på stilen.
under the dome ikke høykvalitet men fet ide..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Orange is the new black
Prison Break!
House of Cards er jævli bra, gleder meg til sesong 2
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sherlock og Doctor Who!
Har ikke lest igjennom alt. Men Orange is the New Black (som qwop10 har nevnt) var kul syns jeg. Eller så er Better of Ted og Arrested Development gode sitcoms og et greit tidsfordriv
Henger meg på Prinson Break, Dexter som nemnt tidligere. I tillegg vil jeg nemne noen jeg ikke er sikker på om er på netflix eller ikke. Arrow, den er ganske ny, sesong 2 begynner 9. oktober. Fresh prince of bel air, kjempe serie med Will Smith. (litt gammel tho). Community, litt sær humor, jeg likte veldig godt sesong 1, resten var OK. Og helt til slutt Suits. Alle disse er serier jeg likte veldig godt!
Sist endret av Prinlezz; 13. august 2013 kl. 00:05.
House of Cards, Orange is the new black og Arrested Development som alle 3 er netflix exclusive er gode alternativer.
Sist endret av Solong67; 13. august 2013 kl. 01:31.
Surviviors er også en grei serie Finnes på norske netflix. Har ikke sett så mye av den enda, så du får google Kort fortalt så handler det om noen folk som overlever ett virus som tok livet av omtrent hele menneskeheten.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Ateek Vis innlegg
Surviviors er også en grei serie Finnes på norske netflix. Har ikke sett så mye av den enda, så du får google Kort fortalt så handler det om noen folk som overlever ett virus som tok livet av omtrent hele menneskeheten.
Vis hele sitatet...
Har sett de to sesongene, vil råde andre til å ikke gjøre det, pga cliffhangern på slutten av sesong 2 er altfor spennende med tanke på at de aldri lagde noen sesong 3.