Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 7453
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Boo-Boo
Hvis du svarer dårlig på de spørsmålene der og tilfeldigvis er fra midtøsten, så skjønner jeg jo at dem er litt nervøs for å slippe deg inn på flyet...
Vis hele sitatet...
Dog fullstendig uten grunn. Statisk profiling etter gitte kriterier er dømt til å feile, uten unntak. Kvifor? Fordi motstanderen heile tida ser våre anti-terror-tiltak, og kan planlegge utifra det, medan vi aldri ser deira tiltak før det smell. Al Qaeda er ikkje fattige personer fra midtøsten - dei har vist at dei har en del ressurser, så å sende 30 personer på flytur for å sjå kven som blir screena er et mindre problem, og vil aldri oppdage at dei har gjennomført det.

Om du hindrer unge arabiske menn med PC i å utføre terrorisme kan du ta deg en god faen på at den neste terroristen er middelaldrande europeisk kvinne uten PC...
Sitat av slashdot
Dog fullstendig uten grunn. Statisk profiling etter gitte kriterier er dømt til å feile, uten unntak. Kvifor? Fordi motstanderen heile tida ser våre anti-terror-tiltak, og kan planlegge utifra det, medan vi aldri ser deira tiltak før det smell. Al Qaeda er ikkje fattige personer fra midtøsten - dei har vist at dei har en del ressurser, så å sende 30 personer på flytur for å sjå kven som blir screena er et mindre problem, og vil aldri oppdage at dei har gjennomført det.

Om du hindrer unge arabiske menn med PC i å utføre terrorisme kan du ta deg en god faen på at den neste terroristen er middelaldrande europeisk kvinne uten PC...
Vis hele sitatet...
Når så du sist en reportasje om europeiske/amerikanske terrorister, FOR muslimske grupper.
Sitat av Boo-Boo
Dette er nok ikke så alvorlig som avisene skal ha det til.

Jeg reiste til USA for en uke siden. Hadde med meg laptopen min. Alt de gjorde var å spørre meg om hvorfor jeg hadde med meg laptop og hva jeg skulle i USA og slikt. Så tar de den gjennom den scanne tingen.

Hvis du svarer dårlig på de spørsmålene der og tilfeldigvis er fra midtøsten, så skjønner jeg jo at dem er litt nervøs for å slippe deg inn på flyet...

Jeg syns dette er et fint foretak jeg
Vis hele sitatet...
a) selvsagt beslaglegger de ikke ALLE, er du gæærn, men de har rett til å gjøre det, uten noen som helst spesiell grunn eller mistanke. Og i såfall er det ikke bare gjennomlysning, men at du får tilbake laptopen når de har lett gjennom alt av data på den, titta gjennom all mail og dokumenter du har på den, filmer, bilder - ALT.

b) det er ikke før du går ombord på flyet, og det er ikke bomber eller den slags de leter etter. Det er før de slipper deg inn i statene, i immigrasjonskontrollen etter at du har gått av flyet, og det er INFORMASJON de er ute etter. Det gjelder heller ikke bare dataen din, det gjelder alt du har med deg av cd'er, eventuelt mp3-spillere, usb-sticks, minnekort til kamera... you name it.

At de kjører både dataen og all annen håndbagasje gjennom gjennomlysningsmaskintingen er noe helt annet, og det er jeg enig i at er både helt greit og faktisk bra. Det vi snakker om her derimot, er noe totalt paranoid idioti, som ikke kommer til å ramme dem det visstnok er ment å beskytte mot, det kommer bare til å skape problemer for helt vanlige folk. Hvis en reell terrorist virkelig vil ha med seg terrorplaner nedtegnet inn i statene, så kan han få til det på andre måter.

Sitat av EoN
Når så du sist en reportasje om europeiske/amerikanske terrorister, FOR muslimske grupper.
Vis hele sitatet...
Du har hørt om penger, ikke sant? Betale folk for å gjøre ting, osv? Og tror du alle muslimer ser ut som osama?
Sist endret av atomet; 21. august 2008 kl. 00:50.