Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1298
Det er ikke kontroversiellt å si at man trenger noen år med trening under belte før første steroidekur. Hvor høyt legger dere lista?

Jeg mener man burde løfte 2x kroppsvekt i både knebøy og markløft(så sant man ikke er et beist på 180kg kroppsvekt ofc).
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig synes jeg man nesten må se litt an.. Når fremgangen ser ut til å stoppe, å det blir altfor vanskelig å øke i tunge løft.
FFMI 24-25 som er det største du vil kunne bli uten steroider i følge vitenskapen.

https://goodcalculators.com/ffmi-fat...ex-calculator/


Her kan du skrive inn høyden, vekten din og ca fett% så ser du hvor lenge du har igjen.


Dette er det ultimate, men på et slikt nivå må du også være klar over at ved cycling vil du ikke kunne klare holde den nye massen du får på kur over tid. Etter et halvt år uten bruk er de fleste tilbake på 24-25 i FFMI uansett fordi det er det meste kroppen kan klare naturlig.
Du bør vite hva du driver med, trening kosthold,og ha tid til å dyrke hobbyen.

Hvor gammel er du?
Se der ja, noe mer nyansert enn den gode gamle 140 i benk 180 i bøy 220 i mark.

Midten av 20 åra, ser jeg har 22 på FFMI kalkulatoren. Har nok et eller to igjen før jeg når 24-25.
Sist endret av RollingThunder; 17. april 2019 kl. 10:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva vet du om steroider?

Hvordan ville du kjørt?

Unlikely without steroids. Busted
Sist endret av Trenbro600; 17. april 2019 kl. 10:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke veldig mye, har lest gjennom den store tråden DrPerception har skrevet her og litt på r/steroids. Det er nok ikke noe jeg trenger helt enda da jeg fortsatt har grei frammgang. Det er nok et steg jeg tar om ett års tid.

Ut fra hva jeg har lest virker det som første kur burde være noe enkelt. Mest sansynlig 300mg Test E i uka fordelt på to injeseringer. Usikker på hva som er broscience og hva som er bevist effektivt mtp PCT.
Pct er scam,imo.
Har sett folk vokse fantastisk på bol og vekst selv om de har relativt kort fartstid innen løfting. Og likevel til tross for ikke-optimale forutsetninger så vokste gutta raskt og ble virkelig sterke. Vi snakker dørvakt grove og med massiv styrke på noen få år med hard bruk av bol og vekst. Aner ikke om resultatet var gode gener generelt eller om det kom på tross av at de kjørte på som apekatter og var all-in fra første forsøk? Men svære, grove og sterke blei de.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Har sett folk vokse fantastisk på bol og vekst selv om de har relativt kort fartstid innen løfting. Og likevel til tross for ikke-optimale forutsetninger så vokste gutta raskt og ble virkelig sterke. Vi snakker dørvakt grove og med massiv styrke på noen få år med hard bruk av bol og vekst. Aner ikke om resultatet var gode gener generelt eller om det kom på tross av at de kjørte på som apekatter og var all-in fra første forsøk? Men svære, grove og sterke blei de.
Vis hele sitatet...
Jo dårligere trent fra før jo mer vil de sannsynligvis vokse. Problemer ligger i den at framgangen kan gå for fort og skader vil lett oppstå + at de ikke har opparbeidet seg rutiner over tid eller god trenings kunnskap og kjennskap til egen kropp.

Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Pct er scam,imo.
Vis hele sitatet...
Enig og uenig. PCT er nødvendig for de som trenger, men slik det er i dag sier folk oftes kjør PCT uansett om folk trenger eller ikke "just in case. "
Å bruke medisiner i tilfelle man trenger er litt feil holdning imo. Man kan til og med ende opp med å ødelegge mer for seg selv.

Oftest så er ikke problemet ved slutt av korte cycels at folk at hypofysen ikke starter produsere LH igjen. Det er som en lysbryter som enten er på eller av. Den skrur seg på så lenge hormonene er under et viss nivå forutsatt at det ikke er noen form for redusering i hypothalamus.

Det som oftes hindrer folk å få testosteron produksjon ordentlig i gang i slike tilfeller er østradiol fordi hypothalamus sitt signal til hypofysen GnRH bestemmer av både østrogen og testosteron.

En løsning som for eksempel kjøre østrogen litt lavt mot slutten av kuren med en suicidal aromatase inhibitor er dermed langt mer effektivt enn nolvadex som øker LH på en helt annen måte.

Både nolvadex og clomid slik det brukes i dag er litt som å skyve rotet under senga som selvfølgelig kan ha en nytte verdi alt ettersom.
Sist endret av DrPerception; 17. april 2019 kl. 12:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.