Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3018
Hei! Fant fram ei gammel RBK trøye jeg vant på loddtrekning for en del år siden. Det er Erik Hoftun's trøye som er signert av hele RBK laget. Jeg mener trøya ble brukt i en Champions League kamp der de vant over Real Madrid, Barcelona eller noe lignende.
Tror jeg fikk den mellom 1999 og 2007 en gang. Den er ihvertfall signert med mange navn så hvis noen klarer å tyde dem, kanskje det vil hjelpe
(Jeg har 0 peiling og 0 interesse for fotball hehe..)

Ble tipset om at trøya kunne være verdt en del...
Noen som vet?

Tror jeg fikk den mellom 1999 og 2007 en gang.

Bilder:
Framside:
http://img684.imageshack.us/img684/3958/p1010793i.jpg
Bakside:
http://img839.imageshack.us/img839/5096/p1010796m.jpg
Nærbilde signaturer:
http://img855.imageshack.us/img855/2065/p1010795l.jpg
Sist endret av fotonewbie; 6. januar 2012 kl. 20:34.
Rosenborg 2-0 Real Madrid, Lerkendal 1997

Edit: Feil sponsor... La meg lete videre, mener de slo Real Madrid senere enn 97, men spørs om denne drakten ikke heller er fra en kamp mot et annet lag...
Sist endret av Realist1; 6. januar 2012 kl. 20:40.
Får sikkert ikke mer en rundt 500-5000 kr for den :P
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Rosenborg 2-0 Real Madrid, Lerkendal 1997

Edit: Feil sponsor... La meg lete videre, mener de slo Real Madrid senere enn 97, men spørs om denne drakten ikke heller er fra en kamp mot et annet lag...
Vis hele sitatet...
Takker for hjelp fant faktisk fram den kampen i 97 jeg og, men jeg fikk trøya mens jeg gikk på barneskolen dvs. 2000-2007/8.. men kan jo hende trøya ble gitt bort da, men at den er noe gamlere. Det er ikke noe kjennemerker som sier hvor gammel den er? Prøvde å lete etter noe produksjonsdato hehe, men sto bare "made in England"

Sitat av Popstickel Vis innlegg
Får sikkert ikke mer en rundt 500-5000 kr for den :P
Vis hele sitatet...
Synes alt over 1000 er mye jeg Bedre at noen interesserte kjøper den av meg enn at jeg lar den ligge bakerst i skapet uansett
Sist endret av fotonewbie; 6. januar 2012 kl. 20:51.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Takker fant faktisk fram den kampen i 97 jeg og, men jeg fikk trøya mens jeg gikk på barneskolen dvs. 2000-2007/8.. men kan jo hende trøya ble gitt bort da, men at den er noe gamlere. Det er ikke noe kjennemerker som sier hvor gammel den er? Prøvde å lete etter noe produksjonsdato hehe, men sto bare "made in England"



Synes alt over 1000 er mye jeg Bedre at noen interesserte kjøper den av meg enn at jeg lar den ligge bakerst i skapet uansett
Vis hele sitatet...
Joda, hele drakta er jo et stort datostempel. Sponsormerket, designet, osv. Men her lurer jeg på om jeg ikke bare melder pass, så får noen Google-konger og/eller trøndere ta over..
Fant denne
Kan altså se ut som det er fra kvaliken 2001? Noen som kan bekrefte? I 2001 var RBK forøvrig i pulje med Porto, Celtic og Juventus... Slo Celtic 2-0 og spilte 1-1 mot Juve, men tapte de 4 siste. Kilde
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Fant denne
Kan altså se ut som det er fra kvaliken 2001? Noen som kan bekrefte? I 2001 var RBK forøvrig i pulje med Porto, Celtic og Juventus... Slo Celtic 2-0 og spilte 1-1 mot Juve, men tapte de 4 siste. Kilde
Vis hele sitatet...
Meget mulig!! Noen eksperter som vet??

edit: men halsen var ikke helt lik?
Sist endret av fotonewbie; 6. januar 2012 kl. 21:01.
Den er i alle fall fra sesongen 00/01. Kilde
Vil anbefale deg å ta turen innom kjernen.com. det er hjemmesiden til kjernen (suportergruppa til rbk). hva tenker du selv på pris? PM
Sitat av Zepur Vis innlegg
Den er i alle fall fra sesongen 00/01. Kilde
Vis hele sitatet...
Yes, da var det i alle fall fastslått.
RBK - PSG
RBK - Bayern
RBK - Helsingborg
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av dancing panda Vis innlegg
Vil anbefale deg å ta turen innom kjernen.com. det er hjemmesiden til kjernen (suportergruppa til rbk). hva tenker du selv på pris? PM
Vis hele sitatet...
Skal sjekke der Registrerte meg på rbk forum, men det var en admin som måtte godta meg først, så tar sikkert 1 dag eller 2.
Hva jeg tenker om pris er veldig vanskelig å si nå Du får følge med på finn.no de neste dagene Jeg har ikke peiling på dette området så må få noen andre til å anslå verdi
Sist endret av fotonewbie; 6. januar 2012 kl. 21:09.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Skal sjekke der Registrerte meg på rbk forum, men det var en admin som måtte godta meg først, så tar sikkert 1 dag eller 2.
Hva jeg tenker om pris er veldig vanskelig å si nå Du får følge med på finn.no de neste dagene Jeg har ikke peiling på dette området så må få noen andre til å anslå verdi
Vis hele sitatet...
Kjempe greier! håper den ender opp hos noen som vet å sette pris på den! Skal gjøre det!

god helg
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Yes, da var det i alle fall fastslått.
RBK - PSG
RBK - Bayern
RBK - Helsingborg
Vis hele sitatet...
Jeg tror du må revurdere den.
Kragen er anderledes, det hvite feltet på siden samt det lille merket på fronten mangler. Jeg tror ikke det er normalt å endre draktene i løpet av sesongen. Kanskje hos rosenborg
Siden det bare er små forandringer vil jeg tippe 1-2 sesonger før eller etter.
nr. 2 øverst fra venstre er Dagfinn Enerly, som spilte i RBK 2001-2004 http://no.wikipedia.org/wiki/Dagfinn_Enerly
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg tror du må revurdere den.
Kragen er anderledes, det hvite feltet på siden samt det lille merket på fronten mangler. Jeg tror ikke det er normalt å endre draktene i løpet av sesongen. Kanskje hos rosenborg
Siden det bare er små forandringer vil jeg tippe 1-2 sesonger før eller etter.
Vis hele sitatet...
Vel, året før var det G-Sport som var hovedsponsor.
Året etterpå var Rema 1000-logoen på to linjer.

Aaaaaah, mulig du har rett. Ser ut som om de byttet draktsett midt i 99/00-sesongen. Da KAN det være fra sluttspillet i 99/00. Her er Rosenborgs kamper i sluttspillet det året:
24.11.99 Rosenborg-Bayern München 1-1

7.12.99 Real Madrid-Rosenborg 3-1

29.2.00 Dynamo Kiev-Rosenborg 2-1

8.3.00 Rosenborg-Dynamo Kiev 1-2

14.3.00 Bayern München-Rosenborg 2-1

22.3.00 Rosenborg-Real Madrid 0-1
Vis hele sitatet...
Sist endret av Realist1; 6. januar 2012 kl. 21:29.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Den er i alle fall fra sesongen 00/01. Kilde
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg er full på noe, men dette stemmer ikke.
Sesongen 99/00 kan derimot være riktig. Se på de nederste bildene her: link. Både reklame, drakt-striper og font ligner.
Katy Perry <3
Husk at Champions League draktene og Tippeliga draktene ikke er de samme.
Drakta du innehar er nok fra RævBK's 2-0 seier over Celtic, 23 oktober 2001.
Autografen helt til høyre i dette bildet er fra Jarle Steinsland, som ikke fikk A-lagsdebuten før mai 2001 (CL var med andre ord ferdig/nesten ferdig). Celtic ble slått i oktober 2001, altså i CL sesongen 01/02, da sesongen alltid starter i september. Dette driter jeg egentlig fullstendig i siden jeg er VIF supporter, men følte det var spennende å sjekke opp!
Sist endret av grandiz; 6. januar 2012 kl. 21:37.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av smudman Vis innlegg
Vis hele sitatet...
For meg ser det ut som det bare kan være "Rema 1000 var ny sponsor i de siste fire CL-kampene sesongen 1999/00. " http://www.rbkweb.no/images/drakt199900.jpg
Sponsorene stemmer, og kragen er slik min er.
Sist endret av fotonewbie; 6. januar 2012 kl. 21:40.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
For meg ser det ut som det bare kan være "Rema 1000 var ny sponsor i de siste fire CL-kampene sesongen 1999/00. " http://www.rbkweb.no/images/drakt199900.jpg
Sponsorene stemmer, og kragen er slik min er.
Vis hele sitatet...
Det vil si at de skiftet sponsor ved millenniumsskiftet, og de spilte med denne drakten i begge kampene mot Dynamo Kiev (2-1 tap begge gangene), bortekampen mot Bayern Munchen (2-1 tap) og hjemmemøtet mot Real Madrid (1-0 tap)... Ser ut som du har fått deg en taperdrakt, gitt Men den er jo utvilsomt stilig, og du vil nok også få litt penger for den dersom du selger den.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Drakta du innehar er nok fra RævBK's 2-0 seier over Celtic, 23 oktober 2001.
Autografen helt til høyre i dette bildet er fra Jarle Steinsland, som ikke fikk A-lagsdebuten før mai 2001 (CL var med andre ord ferdig/nesten ferdig). Celtic ble slått i oktober 2001, altså i CL sesongen 01/02, da sesongen alltid starter i september. Dette driter jeg egentlig fullstendig i siden jeg er VIF supporter, men følte det var spennende å sjekke opp!
Vis hele sitatet...
RBKs drakter i hjemmekampen mot Celtic så slik ut:
http://www.rbkweb.no/images/2001_brattbakk_celtic2.jpg
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
For meg ser det ut som det bare kan være "Rema 1000 var ny sponsor i de siste fire CL-kampene sesongen 1999/00. " http://www.rbkweb.no/images/drakt199900.jpg
Sponsorene stemmer, og kragen er slik min er.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer nok ikke. Jarle Steinsland, mannen med autografen til høyre i bildet ovenfor, rakk å bli meldt på til CL spill i august 2000, altså før gruppespillet var igang. Dette blir da CL sesongen 00/01. Og hvis du er skråsikker på at drakta ble brukt i en match hvor bartene vant, må det enten ha vært i 3-1 seieren over PSG, eller i 6-1 seieren over Helsingborg (begge matcher spilt i år 2000, bartene røyk ut før gruppespill 2nd runde var igang. Edit; Her kan man se drakta som ble brukt mot PSG. Ser nå at kragen ikke stemmer med det bildet du har, så da gir jeg opp.
Sist endret av grandiz; 6. januar 2012 kl. 21:51.
Noen av autografene
Tor Trondsen 2000-2002, Dagfinn Enerly 2001-2007, Are tronseth 2000-2002 ,Lars Blixt 2001-2004 ,Mads Skjærvold 1999-2002..
Jeg vil anta at denne skjorta er fra høsten 2002, hovedsaklig fordi det står 02 under den nederste autografen på midten. Grunnnen til at jeg tror det ikke er hans skjortenummer som har blitt skrevet er fordi mannen som hadde skjorte nummer 2 på dette tidspunktet var Odd Inge Olsen (ligner lite på autografen).
Jeg tror også at autografen øverst på midten under Rema merket er Macbeth Sibaya sin autograf, og han spilte kun for rosenborg i 2002.
Derfor vil jeg tro at denne skjorta stammer fra en av hjemmekampene mot Inter, Ajax eller Lyon (Alle endte uavgjort).
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Roar Strand har iallefall også signert på den trøya der.
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Har da fått avklart av 2,5 RBK supportere at det er fra år 2000, der en av dem sa det var fra en real madrid kamp som endte uavgjort.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=32577581

Og for eventuelle kjøpere her så selger jeg for 2200 når som helst selv om jeg ønsket mer Har fått et bud på 1500, men selger den ikke helt ennå for den prisen.
Sist endret av fotonewbie; 7. januar 2012 kl. 18:34.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Har da fått avklart av 2,5 RBK supportere at det er fra år 2000, der en av dem sa det var fra en real madrid kamp som endte uavgjort.
Vis hele sitatet...
Da er det kjipt at Rosenborg ikke hadde noen uavgjortkamper mot Real Madrid i 2000. :/ De spilte én kamp i 2000, nemlig hjemme på Lerkendal den 22. mars, men den tapte de.
Kanskje det var fra da de tapte 0-1, i denne kampen..
Svart og hvitt, for evig og alltid!
woaaah
fotonewbie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Da er det kjipt at Rosenborg ikke hadde noen uavgjortkamper mot Real Madrid i 2000. :/ De spilte én kamp i 2000, nemlig hjemme på Lerkendal den 22. mars, men den tapte de.
Vis hele sitatet...
Hehe, var sikkert den, men den som fortalte det til meg er RBK supporter og har da endret resultatet litt i hukommelsen