Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2914
http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/...?artid=6713433

Når det er flertall for å avkriminalisere narkotika, så sier Dørum att det ikke blir aktuelt. Når argumentet hans for å ikke avkriminalisere kun er noe som "nei, jeg vil ikke" så burde han faen meg ikke være politiker når han ikke kan svare for seg selv engang!

Ac|d
Opprinnelig postet av Ac|d
http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/...?artid=6713433

Når det er flertall for å avkriminalisere narkotika, så sier Dørum att det ikke blir aktuelt. Når argumentet hans for å ikke avkriminalisere kun er noe som "nei, jeg vil ikke" så burde han faen meg ikke være politiker når han ikke kan svare for seg selv engang!

Ac|d
Vis hele sitatet...
Standpunktet til regjeringen om å ikke jobbe for å legalisere narkotika er jo gammelt nytt., var blant annet nevnt i regjeringserklæringen. Så får man heller mene det man vil om regjeringen. Jeg tror også du har missforstått litt: det er ikke noe flertall på stortinget for å legalisere narko, diverse utvalg har foreslått endringer i narkotikalovene,men disse forslagene er ikke behandlet i stortinget ennå.
enjoy
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg husker at det for ikke lenge siden kom en uttalese fra straffelovskommisjonen, der de sa at de kom til å legge frem et forslag om å avkriminalisere narkotika i mars. Nå er vi jo i slutten av mars, og jeg lurer på om noen vet hva som skjer? Er forslaget behandlet eller ikke? I såfall, hva ble resultatet?
Better than thou.
Tror ikke de fikk tatt det opp engang. Nedstemt liksom.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
ok, var vel egentlig noe slikt jeg hadde tenkt meg skulle skje. Norge er nok ikke klart for en slik lovendring ennå...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
.. men hva hjelper det? tipper det møtet varte i 10 min. før svaret var UAKTUELT! Norge er trangsynt ... og fatter ikke at ved f.eks å avkriminalisere cannabis ville det vært lettere for politiet å få has på de litt "større" kriminelle, en som tidligere sagt, å løpe rundt i skauen å ta hasjrøykere..

-sp3q
Den dere legaliser hasj saken så altfor mange har hengt seg opp i er jo tvers igjennom idiotisk. Folk vil røyke i fred, og det får de i dag også, om de holder seg hjemme å røyker der. Alle de som røyker hasj som de tørker seg i ræva slipper unna politiet i dag. De som derimot selger, eller røyker på en serdeles teit måte får problemer.
Alle argumenter som sammenligner hasjen med alkohol sier bare at alkohol bør forbys, så de kan glemmes. Alle som nevner cannabis sin helbredende effekt i denne sammenhengen er også på jordet, skal folk få lov å hasje seg fordi en og annen 60 åring har grå stær ???

Hasjen bør gjemmes bort, da kan de som vil røyke få være i fred og vi som ikke vil slipper maset.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det er noe trøst, så endret han standpunkt i senere tid:
https://www.vg.no/spesial/2021/valgo...dater/2018351/

Odd Einar Dørum støtter per dags dato en avkriminalisering av narkotika
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis det er noe trøst, så endret han standpunkt i senere tid:
https://www.vg.no/spesial/2021/valgo...dater/2018351/

Odd Einar Dørum støtter per dags dato en avkriminalisering av narkotika
Vis hele sitatet...
Hahaha. Bra Odd Einar! Ventet siden 2002 på det svaret. 21 år etter
Det er godt at folk kan forandre seg. Men det er kjedelig for oss som vil ha rettferdighet. Livet er ikke lett, eller lett å forstå seg på...

Den tråden her er 21 år gammel, jeg elsker det
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Hahaha. Bra Odd Einar! Ventet siden 2002 på det svaret. 21 år etter
Vis hele sitatet...
Kanskje vi hører det samme fra Jan Erik Bresil i år 2043.
Sitat av foolish Vis innlegg
Den dere legaliser hasj saken så altfor mange har hengt seg opp i er jo tvers igjennom idiotisk. Folk vil røyke i fred, og det får de i dag også, om de holder seg hjemme å røyker der. Alle de som røyker hasj som de tørker seg i ræva slipper unna politiet i dag. De som derimot selger, eller røyker på en serdeles teit måte får problemer.
Alle argumenter som sammenligner hasjen med alkohol sier bare at alkohol bør forbys, så de kan glemmes. Alle som nevner cannabis sin helbredende effekt i denne sammenhengen er også på jordet, skal folk få lov å hasje seg fordi en og annen 60 åring har grå stær ???

Hasjen bør gjemmes bort, da kan de som vil røyke få være i fred og vi som ikke vil slipper maset.
Vis hele sitatet...
jeg skulle så inderlig ønske at dette ikke lenger var tilfellet, men 21 år senere er man fremdeles en hardbarka kriminell om man ønsker å innta cannabis.

Eneste valget faller da på alkohol, noe jeg ikke kan fordra.. Så da forblir jeg nykter. cannabis er livsfarlig å innta i norge, men ikke i nederland. Kan ikke norge bare kjøpe cannabisen fra nederland da, og selge det på polet? Da er det jo ikke lenger livsfarlig.

Jeg vil ruse meg for å utforske cannabis, når jeg har et ønske om rus så er det hovedfokus. Ikke noe annen rus som fungerer primært som et tillegg til en setting, slik som alkohol, for det er kanskje noe av det kjedeligste jeg har vært borte i å utforske. Psykedeliske stoffer er jo også så interessant, da det leder til tanker man aldri har, eller kan oppleve på noen annen måte. det er jo selvfølgelig ikke for alle, men valgfriheten synes jeg likevel burde være der.

Den svært konservative, trangsynte og til tider kommunistiske holdningen norge har til så mye, gjør at jeg kjenner jeg blir mektig irritert over alle begrensningene, spesielt de som faller litt utenfor “alminnelig” norsk.

Jeg betaler jo årlig nærmere 350 000kr i skatt, gledelig, men likevel må jeg bli beskyttet mot meg selv og oppleve denne frihetsberøvelsen, kun fordi noen som muligens aldri har testet det selv, ikke ønsker at andre skal få muligheten. Og kommer selvfølgelig bare med de typiske skrekkscenarioene, som bærer preg av de forfalskede “gateway drug” teoriene som oppstod i fra usa sine “war on drugs” dager.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går sakte men sikkert fremover.
Norge blir nok ett av de siste landene i Skandinavia/Europa det vil skje (Utenom Island selvsagt)
Tyskland gjorde nylig store positive steg i riktig retning, men norsk politikk er jo så håpløst på det feltet at det ikke vært lov.
Hjelper ikke når det står for mesteparten av oppklaringsprosenten til svina heller, er jo så synd på de om de mister cannabis fordi de faktisk må jobbe med ordentlig og mer alvorlig kriminalitet.

Skulle gjerne ha jobbet med cannabis på profesjonelt nivå av medisinske årsaker, men Norge sier nei til å skape massevis av arbeidsplasser, fylle statskassa og sørge for kvalitetskontroll.