Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1682
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yo. Jeg og to venner prøvde å lage hasjyoghurt.

Den første, varmet vi bremykt (eneste fettløselige vi hadde) til det begynte å koke så la jeg oppi 0,5 med brun og rørte litt, så helte jeg det oppi en skål med yoghurt å rørte rundt.

På de to andre la vi litt smør og hasj oppi en skjei (herostyle) og kokte alt, kom en ekkel svart load underfra skeen også, æsj... haha, og deretter helte oppi ett yoghurtbeger. Vi fyrte en J rett etterpå, merket liiite av yoghurten må jeg si, sist jeg lagde edibles ble jeg så fjern at jeg ikke klarte drite en gang lol, hva har gått feil?

Sist jeg lagde mener jeg jeg tok meierismør og kokte og la oppi litt hasj, helte det oppi en kopp med Rett i Koppen-kakao, og da ble jeg SKÆKK... Kanskje vi har fucka opp thc-innholdet i oppvarmingen?

Help plz <3
Varm på svak varme med feks meierismør eller kokosfett.

Kvalitet på reven du blander i spiller en trille.

Tok selv ei skje med smør pluss 0,4g lørdagen som var. Putra på svak varme 10 min. Klina det på ei brødskive med Nugatti.

Fungererte ca 6 timer. Det sies at kokosfett er optimalt til edibles.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Varm på svak varme med feks meierismør eller kokosfett.

Kvalitet på reven du blander i spiller en trille.

Tok selv ei skje med smør pluss 0,4g lørdagen som var. Putra på svak varme 10 min. Klina det på ei brødskive med Nugatti.

Fungererte ca 6 timer. Det sies at kokosfett er optimalt til edibles.
Vis hele sitatet...
Okay, har nok frest litt for mye med smøret thcen var i. Har lest overalt og inkl deg som sier kokosfett. Men er det Delfia som man får kjøpt på kiwi, eller har du mer eksakt navn på kokosfett/butikk man får kjøpt dette på?
Så tar jeg bare litt sånn kokossmør å legger i en kjele, så lar jeg det varme på styrke 4/10 i sånn 5-10 min til hasjen er helt blanda ut, uten at det koker i smøret ? Hehe. Vil ikke drite meg ut igjen.. takk for svar
Cocosa feks. Koster litt, men holder en god stund. Kan bruke ovnen mtp temperatur.

Holdt med 2 på temp for min del. La det stå minst 5 min med smålig putring.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 23. april 2019 kl. 17:03.
for 100% decarb fra thcA til thc sies det at rundt en halvtimes varme på rundt 100 grader gjør jobben.
En fin måte jeg pleier å gjøre det på skakkao stil, bare la koppen stå oppi kjelen med kokene vann i en halvtime. Rør ofte og la det småputre. Bare å bruke vanlig rett i koppen kakkao. trenger ikke smør. Helmelk hvis du liker det.
Personlig lar jeg det bare stå i 5-10 min. da det holder i massevis.
Delfiafett er kjempefint men har dårligere holdbarhet en renset kokosfett (renset=smaker ikke kokos).

100 grader er for kaldt. Du må få det opp over 110 grader minst. Bruk noe ildfast og put blandingen på 115 grader i 30 min i en bakerovn.
Kokosfett (Cocosa) på laveste varmen på en stekeplate har alltid funka for meg!

Ikke for å hijacke tråden, men til dere som kan litt om edibles: jeg gjorde en liten test nylig, bare ut av nysgjerrighet. jeg tok en spiseskje peanøttsmør (99% rent, økologisk), og la oppi 0.1g med hasj revet i småbiter. trodde ikke det skulle funke uten noen form for oppvarming, men det hitta faktisk veldig hardt. minst like bra som det jeg har lagd før med kokosfett.

kan det være fordi det var uvanlig god hasj? kan det ha noe med måten hasjen ble laget å gjøre? er snakk om typisk seig marokkaner, bare veldig veldig potent og oljete.
Bruker en spiseskje rapsolje, da denne ikke inneholder melkeprodukter og har mye høyere kokepunkt. Ikke fordi jeg skal varme hasjen så varm, det blir mere nøytral smak og tilberedningen blir lettere!

Løs små hasjbiter og rapsolje i en liten kaffekopp. Sett koppen i en helst forvarmet stekeovn på 150grader celcius. La koppen stå i en halvtime, rist forsiktig på koppen et parr ganger underveis for å fordele hasjen bedre. Bruk grytelapper, hold i håndtaket, hasjen løser seg stort sett opp selv men er greit å ta en titt å «røre» litt underveis.

Om du slår av ovnen og lar koppen stå til den er avkjølt, er det bare shotte hasjoljen evt gnu en brødbit i koppen etterpå for å få med siste rest.

Oljen kan røres ut i stort sett det meste og konsumeres. Av personlig erfaring er et varmt måltid i etterkant med litt fett gull verdt og setter fart på sakene!
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja okay for man må ikke for lavt for ellers aktiverer man ikke thcen ellernoe? Og brenner man den over max temp ødelegger du thcen? Jeg leste å legge den i smør i ovnen i 25 minutter på 25 min «decabryxiolized» smøret ellernoe? Usikker men var noe spnt
Hvis du bruker bruning så kan du koke opp vann så det såvitt koker i en kjele. ha smør/kokosolje i en skål som du har i vannet som koker. (Vannbad) når smøret har smelta i skåla har du oppsmuldra hasj oppi smøret å lar det stå i det kokende vannet i 10-20min. Vil garantert funke. Hvis du skal bruke grønning har du grønningen i ovnen på ca 110-120c i 30min før du grinder det opp, å har i smør på vannbad i en times tid. 0,3g og opp vil knocke deg ut, uansett hvor innrøyka du er.

Spis på tom mage!! utgjør stor forskjell for meg.
Sist endret av sukkersyke; 24. april 2019 kl. 02:27. Grunn: Tips
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Spis på tom mage!! utgjør stor forskjell for meg.
Vis hele sitatet...
Spis på tom mage, og ta et tungt måltid rett etter du har inntatt.
Hvis jeg lager skakkao koker jeg drikka med hasjen i, i ca 10min. Har prøvd lengre, men har personlig ikke fått noe mer effekt av å koke noe lenger enn 10 min.

Skal jeg lage firecrackers lar jeg ikke tempen gå over 150 grader på ovnen. Steker til de har begynt å skifte farge/blir gylne.

Thc blir borte ved ca 200 grader celcius mener jeg å huske at jeg leste en gang.