Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2029
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
62 8
Jeg klarer absolutt aldri å sovne etter jeg har drukket meg full. Pleier å komme hjem fra fest til senga mi i sånn 00:00 tiden, er ganske trøtt, men jeg klarer bare ikke å sovne. Tar gjerne 3-4 timer før jeg sovner etter å ha ligget med øynene igjen og slappet av. Noen som vet om noen årsaker til hva dette problemet kan være?
alkohol forstyrrer søvnkvaliteten og hindrer den dype søvnen vi trenger for å føle oss uthvilt. Spesielt gjelder dette alkohol i moderate og store mengder.

Om du drikker alkohol før du legger deg til å sove, vil kroppen måtte jobbe hardt i løpet av natta for å kvitte seg med giftstoffene. Mangel på væske gjør da at du sover dårligere.
Hvis du drikker tett før du går til sengs kan det være den stigende promillen som er synderen, i tillegg til at du kanskje har en annerledes fysiologisk respons på alkohol - de fleste blir jo trøtte.
Sliter ofte med det samme. Og når jeg sovner så våkner jeg igjen drittidlig. Plagsomt.
Det er vel et ganske vanlig problem. Ikke stort å gjøre noe med. Drikk vann før du sovner.
For meg går det og sovne så lenge jeg er på delvis stigende rus. Men når alkoholen er på vei ut av kroppen, da sliter jeg selv. Tilogmed en øl kan være nok da.
Kanskje ikke legge seg på stigende promille? Kjipt å legge seg småbrisen og våkne opp ennå mer berusa.
Hvor ofte og mye drikker du?
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
Trådstarter
62 8
Jeg drikker meg som oftest opp til ca. 1.5 i promille på sprit, men innen jeg har lagt meg for å sove er jeg ganske edru allerede. Drikker bare 1-2 ganger i måneden. Jeg pleier alltid å drikke 1,5 liter vann og spise lett før jeg legger meg etter å ha drukket.
Sist endret av Jacobpk; 20. juni 2019 kl. 15:03.
Ser andre tråder som hva er din favoritt promille.. Hvordan vet du og andre folk hvor mye du skal drikke for å nå 1.5 i promille?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Ser andre tråder som hva er din favoritt promille.. Hvordan vet du og andre folk hvor mye du skal drikke for å nå 1.5 i promille?
Vis hele sitatet...
Er mange som bruker egne promillemålere for å regne ut når man kan kjøre bil neste dag før man legger flaska på hylla.

Hvis jeg har hatt en skikkelig fyllekule hjelper det godt med litt fet mat og 0.5-1.0 liter vann før jeg køyer. Det hjelper deg kanskje ikke med å sovne fortere men når man våkner føler ihvertfall jeg meg mye bedre.

Tror folk er _veldig_ forskjellige når det kommer til alkohol og søvnmønster, selv om forskning viser til generelt dårligere REM søvn.