Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3172
Skal bare starte rett på sak og forklare dere hva som virkelig hendte.

Jeg står i ett krys ut mot en hovedvei, jeg skal til høyre men har ikke sikt til venstre for det står en stor bil iveien. Jeg ser den store bilen til venstre for meg starte å kjøre utpå( det kan hende den bare kjørte litt frem for alt jeg vet) så jeg selv tar å kjører utpå veien. Jeg dro på med stram gassvaier for å akse opp til 80km/t som er fartsgrensen der (MERK: jeg kjører en Nissan 200sx s14a /m åpen potte helt fra turbo, så denne bråker en del, sikkert en av grunnene til at jeg ble annmeldt.) Når jeg setter bilen i 2. giret merker jeg at det er en diger SUV på venstre siden av meg som kjører på midtrabatten, jeg trykker ned gasspedal og kjører fra SUV'en slik at den skal komme seg inn igjen på veien.

Og nå har jeg blitt annmeldt for råkjøring og forbikjøring på HØYRE side.


Hva kan jeg si for å motbevise dette?

Takk.
Sist endret av Jomso; 6. april 2011 kl. 14:30.
Det er vell strengt tatt politiet som har bevisbyrden på sin side. Har de bevis for at du har gjort noe ulovlig?
Sist endret av Mcmak; 6. april 2011 kl. 14:31.
Sitat av Jomso Vis innlegg
Skal bare starte rett på sak og forklare dere hva som virkelig hendte.

Jeg står i ett krys ut mot en hovedvei [...]
Vis hele sitatet...
Ikke kjør ut.

Sitat av Jomso Vis innlegg
[..], jeg skal til høyre men har ikke sikt til venstre for det står en stor bil iveien. Jeg ser den store bilen til venstre for meg starte å kjøre utpå( det kan hende den bare kjørte litt frem for alt jeg vet) så jeg selv tar å kjører utpå veien. Jeg dro på med stram gassvaier for å akse opp til 80km/t som er fartsgrensen der (MERK: jeg kjører en Nissan 200sx s14a /m åpen potte helt fra turbo, så denne bråker en del) Når jeg setter bilen i 2. giret merker jeg at det er en diger SUV på venstre siden av meg som kjører på midtrabatten, jeg trykker ned gasspedal og kjører fra SUV'en slik at den skal komme seg inn igjen på veien.

Og nå har jeg blitt annmeldt for råkjøring og forbikjøring på HØYRE side.


Hva kan jeg si for å motbevise dette?

Takk.
Vis hele sitatet...
Si det slik du forklarte det her?
Sist endret av prenix; 6. april 2011 kl. 14:31.
Når du har en bil som vil forbi deg som er kommet forbi bakfangeren din, skal den komme inn forran deg. Hvis ikke er det korrekt at du har hatt forbikjøring på høyre side, som dog er ulovlig.

Angående hard akselerasjon, kan du beskytte deg med nødakselerasjon, siden du oppdaget at det kom bil som du ikke var klar over.
Hvordan du skal beskytte deg for at du kjørte ut på veien uten å ha full oversikt, ønsker jeg deg heller lykke til med..
Sist endret av MrCryptical; 6. april 2011 kl. 14:34.
Trådstarter
16 7
Sitat av Mcmak Vis innlegg
Det er vell strengt tatt politiet som har bevisbyrden på sin side. Har de bevis for at du har gjort noe ulovlig?
Vis hele sitatet...
Politiet eller kvinnen i SUV'en har ikke bevis for hva som har hendt. Jeg vet ikke om hu kan bevise noe når hu er den eneste som er vitne til dette og har anmeldt meg?

Sitat av laxzzi Vis innlegg
Når du har en bil som vil forbi deg som er kommet forbi bakfangeren din, skal den komme inn forran deg. Hvis ikke er det korrekt at du har hatt forbikjøring på høyre side.
Vis hele sitatet...
Problemet er at kjerringa bremsa ned, så jeg gidde gass. Bilen som sto til venstre for meg starta å kjøre fremmover, så jeg kjørte jo bare utpå selv. Sant, dumt av meg og ikke vente å se at den VIRKELIG kjørte utpå.

Sitat av prenix Vis innlegg
Ikke kjør ut.



Si det slik du forklarte det her?
Vis hele sitatet...

Jo, men jeg tenkte på det med råkjøring og forbikjøring på høyre side.
Sist endret av Jomso; 6. april 2011 kl. 14:36.
Sitat av Jomso Vis innlegg
Politiet eller kvinnen i SUV'en har ikke bevis for hva som har hendt. Jeg vet ikke om hu kan bevise noe når hu er den eneste som er vitne til dette og har anmeldt meg?
Vis hele sitatet...
Da blir det ord mot ord, og om krysset ikke har verdens beste sikt, kan du beskytte deg med at hun må ha kommet såpass fort at du var nødt til å akselerere ytterligere enn nødvendig for å ikke være et hinder.

Sitat av Jomso Vis innlegg
Problemet er at kjerringa bremsa ned, så jeg gidde gass. Bilen som sto til venstre for meg starta å kjøre fremmover, så jeg kjørte jo bare utpå selv. Sant, dumt av meg og ikke vente å se at den VIRKELIG kjørte utpå.
Vis hele sitatet...
Om hun bremser ned, står du for det. Da kan du umulig bli anmeldt for forbikjøring på høre side..

La oss ta et eksempel:
Jeg kjører forbi en bil på venstre side, men stopper opp og legger meg bak igjen.. Da kan ikke jeg anmelde den jeg kjørte forbi for å ha forbikjøring på høyre side.

Og jeg regner med du lå i ditt kjørefelt?


Også når det er ord mot ord slikt, og hun den eneste som vitne.. Er det en større sjans for at det blir henlagt om du nekter for alt utenom at du var hard på gassen for å ikke være et hinder..
Sitat av Jomso Vis innlegg
Politiet eller kvinnen i SUV'en har ikke bevis for hva som har hendt. Jeg vet ikke om hu kan bevise noe når hu er den eneste som er vitne til dette og har anmeldt meg?
Vis hele sitatet...
Hva er problemet? Ingen bevis, ingen sak. Enkelt og greit.
Trådstarter
16 7
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Da blir det ord mot ord, og om krysset ikke har verdens beste sikt, kan du beskytte deg med at hun må ha kommet såpass fort at du var nødt til å akselerere ytterligere enn nødvendig for å ikke være et hinder.


Om hun bremser ned, står du for det. Da kan du umulig bli anmeldt for forbikjøring på høre side..

La oss ta et eksempel:
Jeg kjører forbi en bil på venstre side, men stopper opp og legger meg bak igjen.. Da kan ikke jeg anmelde den jeg kjørte forbi for å ha forbikjøring på høyre side.

Og jeg regner med du lå i ditt kjørefelt?


Også når det er ord mot ord slikt, og hun den eneste som vitne.. Er det en større sjans for at det blir henlagt om du nekter for alt utenom at du var hard på gassen for å ikke være et hinder..
Vis hele sitatet...
Lå på mitt eget kjørefelt, ja.

Takk for svar, kan skrive hvordan det gikk på avhøret når jeg kommer hjem igjen.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Hva er problemet? Ingen bevis, ingen sak. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Så det er ikke nokk med ett øyenvitne?
Sitat av Jomso Vis innlegg
Lå på mitt eget kjørefelt, ja.

Takk for svar, kan skrive hvordan det gikk på avhøret når jeg kommer hjem igjen.



Så det er ikke nokk med ett øyenvitne?
Vis hele sitatet...
Det blir ord mot ord.. Om du bare nekter for alt så er det jo ingen som kan bevise noe?

Men da må du finne en ting, og STÅ for det.. Ikke endre mening.

Du sliter dog om dem får tak i et nytt vitne..
Sitat av Jomso Vis innlegg

Så det er ikke nokk med ett øyenvitne?
Vis hele sitatet...
Da hadde jeg vært uten lappen.
Trådstarter
16 7
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Det blir ord mot ord.. Om du bare nekter for alt så er det jo ingen som kan bevise noe?

Men da må du finne en ting, og STÅ for det.. Ikke endre mening.

Du sliter dog om dem får tak i et nytt vitne..
Vis hele sitatet...
Det var en tunell lengre opp som har kamera inn og ut, men jeg tviler sterkt den fanget opp det som hendte.

Vi får se hva som skjer. Tar det som det kommer. Avhør nå.
Sitat av Jomso Vis innlegg
Vi får se hva som skjer. Tar det som det kommer. Avhør nå.
Vis hele sitatet...
Det er da det går til helvette. Finn en story og hold deg til den, ellers vil du bli presset og si noe som ikke er lurt, noe som kanskje ikke stemmer med noe annet. For trust me, purken kan være veldig truende og skremme sannheten ut av mennesker.
Sikker på at det var du som kjørte bilen?
En ting jeg har lært av de få avhørene jeg har vært på er å ikke innrøm noe.. Hvis de ikke har bevis har de jo ingenting. Men uansett, lykke til
Trådstarter
16 7
Han jeg snakka med er farn til en go kompis av meg, jeg holdt meg til EN ting og sa det. Jeg sa og at hu har ingenting å bevise, men da sa han at ett øyenvite er nokk av bevis. Uheldig for hu som annmeldte meg hadde jeg en kompis som satt på(glemte å skrive dette i innlegget) så jeg sto sterke i denne saken enn hun.

Fikk akkurat en tlf, saken er henlagt.

Takk for hjelpen fra alle som sendte inn svar, mye av det dere sendte inn var veldig hjelpsomt.
ser ut til å ordne seg da?
Trådstarter
16 7
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Gratulerer
Vis hele sitatet...
Haha, jo takk

Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
ser ut til å ordne seg da?
Vis hele sitatet...
Jepp, alt ordna seg
Sist endret av Jomso; 6. april 2011 kl. 15:24.
gjelder regelen for forbikjøring på høyre side når bilen du kjører forbi befinner seg på midtrabatten? Det er lov å kjøre forbi på høyre side om det er tett trafikk og btw, men regner ikke med det var det?

Gratulerer med vunnet sak uansett!
Hva er poenget med å anmelde en annen trafikant når det gikk bra egentlig?
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Hva er poenget med å anmelde en annen trafikant når det gikk bra egentlig?
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen med å anmelde en som prøvde å skyte deg, men bomma? Det gikk jo bra!

Utrygge trafikanter er jo ikke ønskelig i trafikken (jeg sier ikke at trådstarter er det).

Å anmelde noen er jo bare for å melde i fra at man har sett noe man mener bryter med loven, og det mente altså anmelderen i dette tilfellet å ha sett, men politiet fant ikke gode nok bevis for at det var slik, og henla saken.
Sist endret av Grimdoc; 6. april 2011 kl. 19:11.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hva er vitsen med å anmelde en som prøvde å skyte deg, men bomma? Det gikk jo bra!

Utrygge trafikanter er jo ikke ønskelig i trafikken (jeg sier ikke at trådstarter er det).

Å anmelde noen er jo bare for å melde i fra at man har sett noe man mener bryter med loven, og det mente altså anmelderen i dette tilfellet å ha sett, men politiet fant ikke gode nok bevis for at det var slik, og henla saken.
Vis hele sitatet...
En som er ute etter å skyte deg, men bomma, er ute etter å drepe deg. Antar at ikke trådstarter var på et nissan-200sx-kamikaze-oppdrag. Tullinger i trafikken er det tusenvis av hver dag. Hvis alle skulle anmeldt alle tullinger i trafikken skulle politiet fått mye å gjøre.
Sist endret av sandkasse; 6. april 2011 kl. 19:20.