Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5963
Hei! Min første tråd her, og forsåvidt min første tur under denne kategorien.

Jeg og en kompis var innom et smelteverk forrige helg, da jeg ønsket fotografere med røykeffekter og masker på en rustikk og stilig plass.
Vi fikk lov å komme inn på bygget av eierne (supervennlige folk) som låste oss inn og lot oss gå fritt uten tilsyn. Da selve bygget ikke var hovedtemaet for oss ble det ikke så veldig mange bilder av bygget, men her er likevel noen:











Veldig fine bilder Har alltid sett opp til det stedet selv om jeg ikke har fått besøkt det enda (etter nær 7 år med urbex) :P
Fine bilder. Artig at det fremdeles er noe igjen av stedet, hallen med alle de digre bøttene er like fin hver gang! Hadde min første urbex-roadtrip opp dit fra Oslo for mange år siden.
Takk for det!
Han som låste opp for oss sa at stedet er til salgs, men er vernet, så evt. Kjøper kan ikke rive stedet. Stedet vil nok derfor stå en stund til, til noen lager museum av det eller riving blir tillatt.
Hvilken fabrikk er det/hva ble produsert her?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvilken fabrikk er det/hva ble produsert her?
Vis hele sitatet...
Cyanamid
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor ligger dette?
Det er fra cyanamidfabrikken til Odda smelteverk. TS tok forøvrig noen spennende bilder med røykbomber der også.