Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 6339
Hei.
Har nettopp begynt å bruke smarttelefon igjen etter ett langt avbrekk.
Prøver å bruke så lite av google sine tjenester som mulig og fjerner derfor gmail-kontoen min fra enheten etter hver gang jeg har vert nødt til å aktivere den etter ett kjøp/nedlasting fra google store.
Har valgt at telefon kontaktene skal bli lagret på sim1 som defult, men når jeg legger til en google konto har de flere ganger blitt kopiert fra sim til google kontoen. Liker ikke at alle numrene mine skal ligge hos google, så sletter de alltid derifra.

Det skjedde igjen i dag, men istedenfor å bli kopiert hadde telefonen flyttet 100+ kontakter til google. Jeg fulgte ikke godt nokk med og slettet de som jeg pleier, nå har jeg mistet over halvparten av nummerere mine, der halvparten av de igjen er jobbrelatert.

Husker jeg fikk valget om å fjerne eller slette, eller noe, valgte slett, så nå er de vel borte for alltid. Er det noen enkel måte å gjenopprette de? Uansett er jeg interessert i en løsning/innstilling som gjør at google ikke tar backup av noe som helst, det gjør jeg selv, har gode rutiner på det, unntagen når det kommer til telefon nummer åpenbart

Setter stor pris på hjelp.
-utepaanordnes


EDIT:
Logget på min google konto fra pc`en og der lå alt sammen heldigvis, men jævla irriterende at de holder på sånn så håper det er en innstilling en plass jeg har oversett som deaktiverer denne automatiske backupen?
Sist endret av utepaanordnes; 16. august 2019 kl. 16:40. Grunn: Skrivefeil