Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1460
Jeg leter etter ny mobiltelefon, men har noen krav som burde oppfylles.

-God batteritid, spesielt ved lave temperaturer.

-God dekning i områder hvor det er dårlig signal. (Dersom noen modeller er bedre på dette en andre.)

- Helst være rimelig enkelt å bytte skjerm dersom den knuser. Har byttet noen ganger på Iphone 6s, og liker at man kan gjøre det ganske enkelt selv.

Trenger ikke spesielt godt kamera eller noen rå toppmodell, men heller ikke en treg CAT telefon.

Håper dere vet om en modell som passer med hvertfall noen av disse kravene.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Jeg har alltid vært bruker av iPhone, og jeg er meget fornøyd med min iPhone X.
Batteritiden er fantastisk, lader den en gang om dagen, så har jeg godt og vel strøm i et døgn. Kan selvfølgelig variere hvis jeg snapper med hun dama jeg prøver meg på, da har det en tendens til å tømmes litt raskere.
Skjermbytte har jeg alltid fått en kompis til å gjøre, men ifølge han er det ikke noe hokus pokus hvis du har litt erfaring.
Etter alle syke "fake news" om Huawei måtte jeg bare kjøpe nettopp..Huawei og må si denne mobilen er den beste jeg noensinne har hatt. Før gikk det i Samsung Galaxy'r men en Huawei mobil til 2.200,- som slår en Galaxy S7 er ganske utrolig. Typen er Mate 20 Lite... Jeg er fornøyd med den ja.
kjøpte huawei p9 lite for litt over ett år siden. Svært missfornøyd. Har vært noen rare bugs, ok batteritid første måned som gikk over til dårlig batteritid allerede rundt andre måned. Var en veldig billig telefon så kan ikke klage for mye.

Hvorfor kan ikke noen bare lage en telefon med bra kamera og maks 1080p oppløsning(trenger ikke det engang på en 6' skjerm) så man faktisk får bra batteritid. Helt latterlig at de driver å oppskalerer alt slik at batteritid blir dårligere jo nyere telefon du kjøper.

En annen klage jeg har er at huawei'en lader svært dårlig på noen pc'er. Typ 15% i timen. Det har også blitt en gul misfarging på starten av ladekabelen som begveger seg oppover og blir svakere og svakere jo lengre opp i kabelen du kommer. Dette har skjedd på begge ender av kabelen, aner ikke om dette er en brannfare eller hva det er for noe
Sist endret av cesece; 29. juli 2019 kl. 21:31.
Sitat av cesece Vis innlegg
Hvorfor kan ikke noen bare lage en telefon med bra kamera og maks 1080p oppløsning(trenger ikke det engang på en 6' skjerm) så man faktisk får bra batteritid. Helt latterlig at de driver å oppskalerer alt slik at batteritid blir dårligere jo nyere telefon du kjøper.
Vis hele sitatet...
Enig!

Sitat av cesece Vis innlegg
En annen klage jeg har er at huawei'en lader svært dårlig på noen pc'er. Typ 15% i timen.
Vis hele sitatet...
Det er pc-ens feil, du kan prøve andre usb-porter og se om det hjelper. Jævlig til gule kabler på forumet her om dagen, vaper dere piss eller?
Sitat av cesece Vis innlegg
En annen klage jeg har er at huawei'en lader svært dårlig på noen pc'er. Typ 15% i timen.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke rart om den lader tregt på usb-porter på pcer. USB 2.0 gir ut 0.5A og USB 3.0 gir ut omlag 0.9A.

I en vanlig usb-lader som selges nå er som regel alle 2.1-2.4A, og ofte med nye telefoner følger det med en variant med quick charge i boksen hvis telefonen eventuelt støtter det.