Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4440
Ble oppringt av dette nummeret 1993077703
Sjekka telefonterror.no, men fikk ingen hits.
Noen idé hva dette nummeret er?
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Ble oppringt av dette nummeret 1993077703
Sjekka telefonterror.no, men fikk ingen hits.
Noen idé hva dette nummeret er?
Vis hele sitatet...
Har lurt på det samme selv.
Fikk en lignende telefon i dag av 356196792 - samtidig som en kollega fikk et anrop fra et nummer som ligner verdig på det du skriver.
Har selv fått noen rare nr som har ringt, men dette er lenge siden nå. Har ikke klart å finne ut hvem det er siden man ikke har noe landskode å gå etter:

NB: IKKE RING TILBAKE, DET KAN KOSTE DEG DYRT.
Det er falskt nummer. Et norsk nummer skal være på 8 tall (evnt 5). Selv ble jeg engang ringt opp fra 113!! Det var også falskt. Søk opp nmmeret på gulesider f.eks. Får du ikke treff, er det hemmelig eller falskt.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det er falskt nummer. Et norsk nummer skal være på 8 tall (evnt 5). Selv ble jeg engang ringt opp fra 113!! Det var også falskt. Søk opp nmmeret på gulesider f.eks. Får du ikke treff, er det hemmelig eller falskt.
Vis hele sitatet...
Eller utenlandsk, eller et IP-nummer for eksempel.

Dette er nok uansett ikke noe du har glede av å svare på, så like greit å la de ringe uten å svare. Ikke finn på å ringe opp igjen, og blokker eventuelt nummeret med Truecaller
Er det utenlandsk, skal det ha + eller 00 forrest. +1 ville betydd Nord-Amerika, og da blir nummeret alt for kort. Telenor svarte meg at jeg ikke skal ringe tilbake på nummer med feil lengde.

Kan IP-nummer brukes som telefon-nummer?
Var et nummer fra UK som ringte meg igår.

Han: How are you?

Meg: Im fine thanks..?

Han: Something something about forex trading

Meg: Not interested

Han: You can start today if you pay..

Så la jeg på

Nummeret var: +44 7770 570866
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det utenlandsk, skal det ha + eller 00 forrest. +1 ville betydd Nord-Amerika, og da blir nummeret alt for kort. Telenor svarte meg at jeg ikke skal ringe tilbake på nummer med feil lengde.

Kan IP-nummer brukes som telefon-nummer?
Vis hele sitatet...
Nummervisning er en artig sak, det er nemlig ekstremt lett å spoofe et nummer, altså slik at det ser ut til at du ringer fra et annet nummer enn du egentlig gjør. Kan kanskje tenkes det var et forsøk på å spoofe et utenlandsk nummer, eller et annet amatør-forsøk! Det er dessverre veldig mye av dette ute og går, spesielt fra klassiske "svindler-land" som India, Pakistan. Tenk Microsoft-svindel, bare med en vri.
Du kan nok også oppleve å bli oppringt/motta SMS fra et norsk nummer, som da altså er tilfeldig valgt av svindlerne, i et håp om å øke antall svar. De fleste nordmenn, konfliktsky som vi er, tar jo gjerne ikke telefonen når et ukjent/utenlandsk/feil lengde nummer ringer

IP-telefoni er ganske populært i andre deler av verden og jeg vet at f.eks nordmenn i Thailand ofte benytter seg av dette. Numrene vises ofte helt håpløst i displayet på telefonen som mottar samtalene! Jeg er enig med Telenor-konsulenten.
Potensielt sett kan du ringe til premium-numre som belaster deg x antall kroner per ringeminutt osv, og det er du selv som kunde som til syvende og sist er ansvarlig for slike kostnader. Skulle du f.eks være så uheldig å bli belastet noe som dette er det kun godvilje fra din operatør om de ønsker å slette/redusere kostnaden
Uvaksinert 👍
Du har ikke ett bedriftsab. med noe sentralbord/kø system? Da kan det komme en del nr foran selve nummeret. Så kanskje det var fra 93077703?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
I de siste dagene har jeg blitt nedringt av indiske svindlere fra spoofed tlf. nr.
Er det noe jeg kan gjøre, eller må jeg skaffe meg hemmelig nr.?
Det hjelper ikke. Dem bare prøver tilfeldige tall som nummer.
Har blitt nedringt helt vilt de siste ukene. Har sperret over 30 numre! De fleste er spoofed så det er piss umulig å vite på forhånd at det er scam. Pollen og indiske scammere i luften nå?
Trådstarter
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Har blitt nedringt helt vilt de siste ukene. Har sperret over 30 numre! De fleste er spoofed så det er piss umulig å vite på forhånd at det er scam. Pollen og indiske scammere i luften nå?
Vis hele sitatet...
Hva er det de vil? Er det samme gamle Microsoft support greia, eller?

De legger på ganske fort hos meg fordi sammtalen går som regel slik:
"Hello, is this mr. Blah Blah Blah?"
"No, this is the police.."
"*Hangs up*"
Sist endret av Opteryx; 26. april 2019 kl. 13:59.
Kanskje det er det som skjer hos meg for tiden. Jeg gidder aldri svare, så jeg vet ikke om det er indiske scammere. Har blitt oppringt av både norske og engelske nummer.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Hva er det de vil? Er det samme gamle Microsoft support greia, eller?

De legger på ganske fort hos meg fordi sammtalen går som regel slik:
"Hello, is this mr. Blah Blah Blah?"
"No, this is the police.."
"*Hangs up*"
Vis hele sitatet...
Har faktisk vært en god del "Microsoft representanter" som har ringt, så ja tror det er tilbake Sjukt at de fortsatt prøver på det. Er vel omtrent like effektivt som Nigerian Prince Scam. I starten var det litt gøy å tulle med de, men nå legger jeg bare på.
Jeg ble oppringt av et privat nummer 2 ganger igår iløpet av 10 min, men kunne ikke ta den da jeg var i dusjen. Men tviler på at det var noe svindlere :P men syns det er litt rart at noen ringer med privat nummer nå til dags.