Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2519
Hei folkens!

De siste dagene har jeg fått sansen for graffiti og har søkt nettet rundt etter kule grafer..

De selger visst en kjekk tusj i usa, men finner den ikke i norge (ennå). Noen som har sett Molotow-Burner-Marker?

Finnes det metoder på hvordan lære seg å skrive i "graffiti-style"? Sånn som signatur med og uten blocks eller hva det heter. Jeg er ganske grønn :/

Takk for alle svar!
Du kan se hos montana-cans, de har slike tusjer, og vet at de har flere butikker som selger deres utstyr i Norge.

Vis du ikke har gjort noe graffiti før, så burde du finne deg et ord du vil skrive, så vil jeg anbefale å prøve deg fram med små tags. La deg gjerne bli inspirert fra andre verk, men ikke kopier!
Sist endret av HSS; 4. mai 2009 kl. 01:35.
Bruk penn på en avis, A4 ark, gamle notater. Da har du mye og skrive på og god plass på å øve seg på. Eller så fungerer white-board med white-board marker. Øvelse gjør mester Lykke til

sjekk kunstmateriell.no eller montana-cans.net.

PS: Sjekk ut graffiti.no
Takk for svarene, har bestilt meg et stk molotow-tusj.
Hvis du ikke har drevet med graff før, vær så snill, øv deg mye før du går ut og maler. Det er alt for mange som bare ser graffiti på nettet den ene dagen og går ut og sprayer dagen etter uten spesielt godt resultat. Svaret på om det finnes metoder for å lære seg å skrive "graffitistyle" er øvelse. Jeg har holdt på i 12 år med dette og fortsatt utvikles stilen min. Det blir som å aldri ha holdt i en pensel før og spørre en portrettmaler hvordan han blir bedre. Trening. Kult at du har funnet interessen, men for hele miljøets skyld; hold det på gutterommet/hybelen til du føler at kvaliteten er god nok til å tas med ut av huset. Og husk på at det er en del uskrevne regler for hvor du kan male. Religiøse bygg som kirker, moskeer, templer, synagoger osv. maler man ikke på. Det samme gjelder biler, statuer, privathus (jeg kommer ikke til å ta debatten om en bygård bør regnes som privathus eller ikke). Lykke til med øvinga og personaliser din egen stil, så blir det bra med tiden.
Se på FOS, de er drevne!
Om du bor i nærheten av stavanger, vet jeg de har en graffitti butikk der de selger div. utstyr til og drive profesjonell kunst! Tror det var noe i likhet med Extreme butikken het Lykke til

Re: Leste at du ikke var i nærheten av stavanger:P Men det kan hjelpe andre i det området
Sist endret av Egobanken; 12. mai 2009 kl. 23:33.
sjekk ut endel filmer for inspirasjon, kan anbefale filmer som grovt skadeverk 2 (liker den bedre enn 1rn pga soundtracket), Infamous(beste graff film som fins) og can't stop fanatics vol.2

lykke til
OT: Noen som hvet hvilken grafitti film jeg tenker på nå. Filmen begyner i Paris, hvor de driver og tagger og det er en forteller stemme igjenom hele filmen, så sier han noe sånn: jeg kan slite ræva av meg i 6 måneder og kanskje reise, eller jobbe hardt i 2 uker og reise. Da filmer de når han kutter opp hekkere med gall. I resten av filmen reiser de rundt i europa, som stockholm, berlin, london osv.

beklager dårlig forklaring men håper noen har sett den.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kinaputt Vis innlegg
OT: Noen som hvet hvilken grafitti film jeg tenker på nå. Filmen begyner i Paris, hvor de driver og tagger og det er en forteller stemme igjenom hele filmen, så sier han noe sånn: jeg kan slite ræva av meg i 6 måneder og kanskje reise, eller jobbe hardt i 2 uker og reise. Da filmer de når han kutter opp hekkere med gall. I resten av filmen reiser de rundt i europa, som stockholm, berlin, london osv.

beklager dårlig forklaring men håper noen har sett den.
Vis hele sitatet...
du tenker på dirty handz 3 fantastisk bra film
Jepp det er dirty handz 3, og den molotow tusjen kan du bare legge på hylla, bestill en squeezer og noe blekk, eller en flowpen
dirty handz 3, konge

Verdt å se folkens! =D
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Jepp det er dirty handz 3, og den molotow tusjen kan du bare legge på hylla, bestill en squeezer og noe blekk, eller en flowpen
Vis hele sitatet...
kan vel godt få tak i noe krink? den squeezien de har fungerer dritbra, jeg får kjøpt de i trondheim på sneaker. er sikkert flere steder som selger de og.
hahaha har 15 st jeg da Xd kjøpt på oslo kunstmatriel da dem sende også på post opkra da XDXD
Og selv om det kanskje ikke er noen regel for det her på forumet, så vær grei og slutt med namedropping av writers/crews. Dette er ødeleggende både for miljøet og deg selv (med tid).
Sitat av TempoGigante Vis innlegg
Finnes det metoder på hvordan lære seg å skrive i "graffiti-style"? Sånn som signatur med og uten blocks eller hva det heter. Jeg er ganske grønn :/

Takk for alle svar!
Vis hele sitatet...
Man øver, og øver, og øver,. Før man øver ennda litt mer.. Subway art er en fin bok å låne seg på det lokale bibliotek for å gi en mer dypere forståelse for den livsstilen graffiti er.

Signatur, hva med en signatur som representerer deg på en måte som kun er forståelig for deg i henhold til bokstav sammensetninger og sånn..

Viktig å tenke form, flyt og komposisjon, og alldri, not never ever BITE en annen writer sin stil..:=)
Sitat av Egobanken Vis innlegg
Om du bor i nærheten av stavanger, vet jeg de har en graffitti butikk der de selger div. utstyr til og drive profesjonell kunst! Tror det var noe i likhet med Extreme butikken het Lykke til

Re: Leste at du ikke var i nærheten av stavanger:P Men det kan hjelpe andre i det området
Vis hele sitatet...
Butikken heter Xplosif =)

de har også egen nettside: www.xplosif.no

TempoGigante, skaff deg en skissebok, tegn ned alt du tenker, og ikke visk noe ut selv om det ser rævva ut, alt utvikles =)

jeg ler meg i hjel når jeg titter i de gamle skissebøkene mine :P