Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  328 68375
Sitat av stetus Vis innlegg
Hvor mange går videre fra hver gruppe? Er det vinn eller forsvinn, to partier mellom hver av spillerne, eller noe annet?

Mye walkover i gruppen min.
Vis hele sitatet...
1 per gruppe går videre slik jeg forstod ting ut i fra UIet.
Sitat av etse Vis innlegg
1 per gruppe går videre slik jeg forstod ting ut i fra UIet.
Vis hele sitatet...
Jeg og SindreSBrun gikk begge videre i vår gruppe.
Sitat av stetus Vis innlegg
Hvor mange går videre fra hver gruppe? Er det vinn eller forsvinn, to partier mellom hver av spillerne, eller noe annet?

Mye walkover i gruppen min.
Vis hele sitatet...
Litt usikker, men tror det er slik at vinneren fra hver gruppe går videre til en egen gruppe, mens de som kom på andreplass kommer i en egen gruppe, og de på tredjeplass kommer i en egen gruppe.
Sist endret av Thuggie; 23. november 2013 kl. 15:04.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Jeg og SindreSBrun gikk begge videre i vår gruppe.
Vis hele sitatet...
Jøss, dere må nok vente litt da.

Gruppa mi er kun ferdig med ett parti totalt.
Noen som vet hvor jeg må gå for å se ''games in progress''?
Sist endret av Bombasa; 23. november 2013 kl. 15:29.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg må gå for å se ''games in progress''?
Vis hele sitatet...
Home (under søkefeltet) -> Online Chess
Play -> Online Chess
Takker!
hva skjer når tiden renner ut på online chess? er det den som ikke har gjort trekket sitt som taper? eller blir det ikke poeng av det?
Sitat av magnet Vis innlegg
hva skjer når tiden renner ut på online chess? er det den som ikke har gjort trekket sitt som taper? eller blir det ikke poeng av det?
Vis hele sitatet...
Den som ikke gjør trekket sitt taper.
^Det er min taktikk for å vinne kamper.
Tid starter round 2?
Alle matchene i gruppen min er ferdig.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tid starter round 2?
Alle matchene i gruppen min er ferdig.
Vis hele sitatet...
Når alle er ferdige med runde 1 såvidt jeg vet. Kan nok fort ta noen dager.
Jeg sliter med å tenke raskt nok med 10 minutters kamper, jeg, så jeg tenkte "aldri i verden om jeg kunne spilt 3 minutters kamper". Men jeg har funnet ut at jeg tenker meg ikke om uansett om jeg har 10 eller 3 minutter, og jeg drar bare fordel av at motstander har mindre tid. Min tidligere rekord var tre seire på rad uansett type. Nå har jeg 8 på rad (still counting) bare i 3min-games. Ganske digg.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Tid starter round 2?
Alle matchene i gruppen min er ferdig.
Vis hele sitatet...
Bare gruppe 5 og 8 som er ferdige. Din gruppe er ikke ferdig enda.

Uansett, få rævva i gir folkens. Vil spille.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bare gruppe 5 og 8 som er ferdige. Din gruppe er ikke ferdig enda.
Vis hele sitatet...
Så det i ettertid. Bare jeg som løker litt.
Sist endret av Bombasa; 24. november 2013 kl. 16:04.
Vel faen, nå greide jeg tydligvis å trekke meg fra turneringa? Har ingen anelse om hvordan, men kom ihvertfall opp om at jeg var blitt "whitdrawed". Gratis matcher for dere jeg spilte mot >

Lykke til med resten ihvertfall!
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mesias Vis innlegg
Vel faen, nå greide jeg tydligvis å trekke meg fra turneringa? Har ingen anelse om hvordan, men kom ihvertfall opp om at jeg var blitt "whitdrawed". Gratis matcher for dere jeg spilte mot >

Lykke til med resten ihvertfall!
Vis hele sitatet...
Mulig du brukte over 24t på ett trekk? Isåfall blir du automatisk sparket ut.
Failet totalt da jeg medte meg på :P glemte at jeg skulla på tur ut i skauen i helga :P Dårlig med sjakkforhold inne i en nedsnødd, blaut lavo. Håper jeg ikke ødela for de som ville vinne ved å spille.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Satt opp en ny turnering med 3dagers move og litt flere som går videre. Blir vel rimelig langvarig tenker jeg, men får håpe på mindre timeouts. Satser på start i morgen klokken 20:00.

Alle i Freak-gruppa har fått invites.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Satt opp en ny turnering med 3dagers move og litt flere som går videre. Blir vel rimelig langvarig tenker jeg, men får håpe på mindre timeouts. Satser på start i morgen klokken 20:00.

Alle i Freak-gruppa har fått invites.
Vis hele sitatet...
Man kan kun spille i en turnering om gangen med mindre man er premium
Vil bemerke at du må være premium member for å kunne være i mer enn 1 turnering samtidig - men folk skal ha 10 dager free trail om de ikke ønsker å betale. Så bare start denne, meld deg inn i turneringen og så skru av automatic renewal.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Man kan kun spille i en turnering om gangen med mindre man er premium
Vis hele sitatet...
Det var jeg ikke klar over. Vil tro de som alt er slått ut av første turneringen kan bli med iallefall.
starter vi snart eller?
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Jada. Starter nye turneringen om en 15-30 min. Siste sjangse til å registrere seg folkens!

http://www.chess.com/tournament/freak-turnering-2-2013

Turnering #2 startet. Invitasjoner til adventsturnering også sendt ut. (Starter 1 desember, eller når det blir 100 påmeldte.)
Takk for at du har tatt deg tid til å stelle i stand disse turneringene for oss Forconin Sjakkfeber rundt i landet, og det er gøy og øve seg med freakmedlemmene
Forconin da!
Den burde du sett..
(Ext)
Morro det her med turnerning. Hvem vant turnering 1?
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Burde sett den ja, menmen. gg =)

Har nettopp lastet opp ny logo til gruppen laget av Kakcoo, han har også laget custom trophy til adventssjakken.

Ser også at noen klager over at de ikke får joinet adventssjakk før turnering 1 er ferdig selv om de er slått ut av turnering 1, stemmer dette? (Gjelder kun medlemmer som ikke har premium.)
Vil minne folk på at det går an å trykke på "resign" for å gi seg i et parti hvis man ligger langt under og vet man kommer til å tape. Det er helt vanlig å gjøre og blir ikke sett på som feigt. På høyere nivå er det snarere motsatt; det blir sett på som uhøflig å spille videre hvis man vet man kommer til å tape.
Sitat av Nabbkake Vis innlegg
Vil minne folk på at det går an å trykke på "resign" for å gi seg i et parti hvis man ligger langt under og vet man kommer til å tape. Det er helt vanlig å gjøre og blir ikke sett på som feigt. På høyere nivå er det snarere motsatt; det blir sett på som uhøflig å spille videre hvis man vet man kommer til å tape.
Vis hele sitatet...
Ihvertfall med sånn betenkningstid som vi har nå, 3 dager er eeeekstremt lenge. Venter på endel spillere..
Sitat av Forconin Vis innlegg
Ser også at noen klager over at de ikke får joinet adventssjakk før turnering 1 er ferdig selv om de er slått ut av turnering 1, stemmer dette? (Gjelder kun medlemmer som ikke har premium.)
Vis hele sitatet...
Jeg har meldt meg på adventssjakk og var også med på første turneringen, og når jeg går inn på adventssjakk-turneringen så står jeg oppført der. Og jeg er ikke premium medlem, så tror det må være noe annet som lager krøll.
Sist endret av Veggen; 26. november 2013 kl. 20:51.
Sitat av Nabbkake Vis innlegg
Vil minne folk på at det går an å trykke på "resign" for å gi seg i et parti hvis man ligger langt under og vet man kommer til å tape. Det er helt vanlig å gjøre og blir ikke sett på som feigt. På høyere nivå er det snarere motsatt; det blir sett på som uhøflig å spille videre hvis man vet man kommer til å tape.
Vis hele sitatet...
Har tenkt tanken, og vet dette er kutyme blant proffer, og kanskje i sjakkmiljøet generelt. Jeg gir meg derimot aldri, men det er det en grunn til. Jeg spiller mot amatører, og amatører driter seg ut i alle spillets faser. Jeg har mange ganger snudd "sikre tap" til seier fordi de driter seg ut helt på tampen. Eller i verste fall, i hurtigsjakk, klart å utsette tapet lenge nok til at de går tom for tid, og jeg får seier eller uavgjort på grunn av dette.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Har tenkt tanken, og vet dette er kutyme blant proffer, og kanskje i sjakkmiljøet generelt. Jeg gir meg derimot aldri, men det er det en grunn til. Jeg spiller mot amatører, og amatører driter seg ut i alle spillets faser. Jeg har mange ganger snudd "sikre tap" til seier fordi de driter seg ut helt på tampen. Eller i verste fall, i hurtigsjakk, klart å utsette tapet lenge nok til at de går tom for tid, og jeg får seier eller uavgjort på grunn av dette.
Vis hele sitatet...
og så har du slike som meg, som vet de er amatører og derfor egentlig ikke helt ser forskjell på om spillet er tapt eller om det er mulig å få til uavgjort.
Sitat av etse Vis innlegg
og så har du slike som meg, som vet de er amatører og derfor egentlig ikke helt ser forskjell på om spillet er tapt eller om det er mulig å få til uavgjort.
Vis hele sitatet...
Tenkte lenge på at jeg like gjerne kunne gi meg i et akkurat avsluttet parti, men er glad jeg ikke gjorde det.
Herregud og folk er treige............ Opp med farta da, vil spille
Tyeligvis fikk meg og Snowbark akkurat like mange poeng i vår gruppe - så da gikk begge videre selv om det egentlig bare var en som skulle. Klar neste del nå.
Kan noen invitere meg til adventssjakken? Brukernavn: Svends

Vet ikke hvorfor jeg ikke har fått den opp enda.
Sitat av Obster Vis innlegg
Kan noen invitere meg til adventssjakken? Brukernavn: Svends

Vet ikke hvorfor jeg ikke har fått den opp enda.
Vis hele sitatet...
Samme her. Screwdriver.

Kun ett parti igjen i turnering #1 nå, Sinken vs Eikesag.
Når de er ferdige blir det sluttspill
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Siste sjangse til å melde seg på adventssjakken. Starter litt utpå kvelden. Har sendt ut invite til alle medlemmer av Freak-gruppa.

Hvis dere ikke er medlem av gruppa får jeg ikke invitert dere, så meld dere eventuelt inn og send meg en PM.
Sist endret av Forconin; 1. desember 2013 kl. 16:52.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Siste sjangse til å melde seg på adventssjakken. Starter litt utpå kvelden. Har sendt ut invite til alle medlemmer av Freak-gruppa.

Hvis dere ikke er medlem av gruppa får jeg ikke invitert dere, så meld dere eventuelt inn og send meg en PM.
Vis hele sitatet...
Ser ikke noen invitasjon :/ Hvor skal den komme?
Jeg ser heller ingen invitasjon?
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Dere skal i teorien få en melding med invitasjon, men hvis dere er i en eksisterende turnering og dere ikke har premium-medlemskap kan det være at den ikke dukker opp. Litt usikker på hvordan det der funker.
Det som irriterer meg mest, er håndteringa av turneringen/e. Husker selv ikke om jeg er påmeldt, finner null og niks av ting å trykke på inni der for å få noe oversikt av noe slag til det.
Sitat av jpano Vis innlegg
Det som irriterer meg mest, er håndteringa av turneringen/e. Husker selv ikke om jeg er påmeldt, finner null og niks av ting å trykke på inni der for å få noe oversikt av noe slag til det.
Vis hele sitatet...
Trykk Play -> Tournament, da får du opp oversikt over alle turneringene du er med i.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Trykk Play -> Tournament, da får du opp oversikt over alle turneringene du er med i.
Vis hele sitatet...
Takk, lette som en gal inne i freak gruppa
Er det slik at den ikke starter før det blir 100 påmeldte? Kan ikke det ta en god stund i så fall?
Sitat av EitZey Vis innlegg
Er det slik at den ikke starter før det blir 100 påmeldte? Kan ikke det ta en god stund i så fall?
Vis hele sitatet...
Starter klokka 11
Sitat av trygve Vis innlegg
Starter klokka 11
Vis hele sitatet...
Ok! Så bare at det står at den allerede skulle startet
Får nok ikke vært med på adventssjakken Ekstremt trege folk jeg måtte spille mot.

Har heller ikke fått inv til den :/
Sist endret av Mesias; 1. desember 2013 kl. 21:20.
Kan ikke dere som mangler invite bare melde dere på her: http://www.chess.com/tournament/freak-adventssjakk-2013

Skal ikke turneringa starte snart?