Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 23444
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Tror ikke det er nordisk men er norsk tale ja. Det heter lek og lær tredje klasse. Min personlige barndommsfavoritt.
Vis hele sitatet...
Det var dèt det het!

Takk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Husker de som er nevnt ovenfor, samt disse:

- "Min Opplevelsesreise Jorden Rundt" (Lærerikt!)
Vis hele sitatet...
Tenker vi på samme spill? Et geografispill hvor man lærer flagg, kontinenter etc? Coveret er bildet av den kinesiske mur, eller noe slikt?
Fant ingenting ved å søke på tittelen som du oppgav: er du sikker på den er rett?

Ønsker meget gjerne å få tak i dette spillet. Var jo så hyggelig! (mange år med nostalgi kommer rennende)
Sofies verden spilte jeg gjennom et par gang faktisk :P
The longest journey kom jeg til plate 2 (var totalt 4), og stoppet opp når man kom til noen politisperringer husker jeg :P Satt fast :P
Backpacker Junior, men husker ikke helt hva det dreide seg om..

Litt senere spill pleide jeg å spille det første og det andre Settlers spillet, Cæsar (men når jeg googler Cæsar spill så finner jeg et annet spill enn hva jeg tenker på..) og et strategispill som het noe med... Red... Hadde no russisk over seg iallefall :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Husker de som er nevnt ovenfor, samt disse:

- "Min Opplevelsesreise Jorden Rundt" (Lærerikt!).
Vis hele sitatet...
Hey. Jeg har vært på jakt etter dette spillet siden i går. Husket ikke helt hva det het, men mener det var noe sånt. Men man finner jo ikke en dritt på google, verken bilde eller artikkel. For noe dritt!!!
Hadde vært konge å få prøvd det igjen Da har jeg noe å koble av med i Eksamenstiden som nærmer seg ^^
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Opacus Vis innlegg
Hadde et spill hvor man var et jordbær og gikk rundt og gjorde forskjellige oppgaver... Noen som vet hva det heter? Prøvde å google det, men det å google jordbær og spill funker ikke så bra...
Vis hele sitatet...

Det Magiske Jordbæret, klassiker!

mener du skal finne det som torrent et sted.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tenkte bare å vekke tråden litt igjen:


Noen som vet hvor jeg kan finne alle de gamle Levende Bøker klassikerne? Jeg forsøker og samle alle og lage en samlepakke, men finner fint lite informasjon, selv googling etter gamle telefonnummer, gamle nettsider, til og med googling etter navn fra gamle manualer....

Jeg har atm.:


Krakkel spetakkel ABC
Romjakten
Dyphavsjakten
Gilbert og den mystiske kjemiøya
Alle Mulle mekk spillene

Stryk Krakkel spetakkel, CD'en er dessverrre ødelagt.
Sist endret av Freddy_fred5; 1. august 2013 kl. 15:23.
Jeg husker ikke
96 8
http://www.prisguide.no/produkt/lek-...r-matte-111972 klassiker og klassiker men det er en av disse "lære spillene"
Sitat av rexol Vis innlegg
http://www.prisguide.no/produkt/lek-...r-matte-111972 klassiker og klassiker men det er en av disse "lære spillene"
Vis hele sitatet...
Sant sant, men dette tror jeg faktisk at jeg har.


Men tenkte ikke på de spillene som regelrett er læring, men snarere spill som som mulle mekk ol.
Jeg husker ikke
96 8
jeg fant nettop ollo men men der var vist ikke disken tenkte jeg kunne spille igjenom det for å få fram lit minnner men men så har jeg ikke cd rom på pc'en
Pleide å spille Vikingbyen 2, veldig interessant spil hvor du lærer en del om vikingtiden.
Pepper også, hvor du skulle levere pizza, men så skjedde det et eller annet så du måtte dra fra øya.
Og selvfølgelig Flåklypa! ;D
Sist endret av Grådigpeisen; 1. august 2013 kl. 17:24.