Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175265
Sitat av Geschtonken Vis innlegg
Finnes det en rask og enkel måte å slukke altfor mye påtente trær?
Klarte uheldigvis å tenne på ett tre, og det spredde seg fortere enn jeg kunne si faen.
Vis hele sitatet...
Det letteste er å hogge vekk de brennende blokkene fort som faen så vidt jeg vet D:
Raskt spørsmål: Andre her som ikke kommer seg innpå minecraft.net?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Jeg prøver å starte en server for å spille med en kompis (har da online-mode:false)

Men når jeg går inn på serveren går den EKSTREMT tregt, ting tar evigheter å laste, ekstrem ping etc. altså helt uspillbar.

Noen som vet om jeg kan fikse dette? Jeg har hostet garry's mod server etc før med venner (som sitter helt andre steder) uten noe lag.

Krever minecraft rask internet, selv bare for en 2 spiller selv-hostet server?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Jeg trenger hjelp, jeg har fucket upp ALT med mo creatures og johnsmithv5, så jeg kan knapt spille.

Og når jeg skal spille så vises ikke kryss, bars ALT bare det som er forran deg.

Noen som kan hjelpe?

Har prøvd og slettet bin.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Eirik0405: Servere har plugins, og det finnes mange av de.

Noen plugin eksempler er Minecart mania, gjør at du kan kontrollere minecarts og spor på nye måter.
Craftbook, gir deg avanserte kretser, broer, lysbrytere, heiser m.m.
Sitat av Geschtonken Vis innlegg
Finnes det en rask og enkel måte å slukke altfor mye påtente trær?
Klarte uheldigvis å tenne på ett tre, og det spredde seg fortere enn jeg kunne si faen.
Vis hele sitatet...
Fight fire with fire!

Neida. Lag en ny verden/restart servern. Dette skjedde med meg engang når jeg lagde en ny world, det var lava som kom ut av fjellet (uten at jeg gjorde noe). Så før jeg fikk øye på lavaen så stod halve verdenen i flammer. Fin utsikt da

Stigi: Jeg kommer inn.
Sist endret av Xernox; 21. januar 2011 kl. 21:13.
Jeg kjøpte nettop spillet og skjønner ingenting. Hvor finner jeg servere? Helst norske servere med bra ping. og åssen skifter jeg skin? Takk for hjelp
Servere finner du overalt (google), men de gode er bare for inviterte (whitelist).
Hvor lenge har minecraft.net vært nede?
Tenkte jeg skulle kjøpe, men siden fungerer jo aldri!

Er det noen andre plasser man kan kjøpe en konto?
Sitat av LuckyFive Vis innlegg
Hvor lenge har minecraft.net vært nede?
Tenkte jeg skulle kjøpe, men siden fungerer jo aldri!

Er det noen andre plasser man kan kjøpe en konto?
Vis hele sitatet...
Minecraft.net er ikke nede. Da er det noe feil ved din side.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Noen som kan hjelpe meg nå da?

Når jeg skal laste ned programmer som elemental arrow så vet jeg ikke hvor jeg skal legge png filene, noen som vet hvor?

(det er ikke items)
Sitat av Xernox Vis innlegg
Minecraft.net er ikke nede. Da er det noe feil ved din side.
Vis hele sitatet...
Med en gang du sa det, så funket det! What The F***
Takk for de magiske ordene.
Jeg lurer på en ting, som jeg ikke klarer å finne ut av:
Når jeg utforsker en gruve, sitter mye fine lys rundt og sånt, vil da mobs spawne der uansett? Om jeg rensker en gruve for mobs, vil det spawne flere der uten at det er stort jeg kan gjøre med det?
de skal ikke spawne i lys, så bare ha det bra opplyst, å pass på at det ikke er noen åpne steder i taket der de kan dette ned
Sitat av zevz Vis innlegg
okay, takk for svar, er nesten sikker på at jeg har sett folk fly rundt!
Vis hele sitatet...
Brukt et program som heter NBT-edit,, les mer om det på google

Kommer meg ikke inn på minecraft.net... Noen som vet hvorfor? Med en gang jeg prøver med proxy funker det.. Har prøvd på alle datamaskinene i huset.
Sitat av skepsis Vis innlegg
de skal ikke spawne i lys, så bare ha det bra opplyst, å pass på at det ikke er noen åpne steder i taket der de kan dette ned
Vis hele sitatet...
Noen teori på om dette gjelder lys fra lava også?
Sitat av MannY Vis innlegg
Noen teori på om dette gjelder lys fra lava også?
Vis hele sitatet...
Lys er lys så ja. Gjelder redstone torches også om du skulle lure på det.
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Jeg er stuck på "Updating minecraft"
Done loading


Hvordan fikser jeg dette? =(
Vis hele sitatet...
Jeg har reinnstalert pc'en nå funker ikke minecraft i det hele tatt...tenkte kunne jo prøve den "in browser" på minecraft.net men tilogmed der så blir jeg stuck på "done loading".

Noen løsning =S ?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Tenkte jeg kunne dele en nyttig glitch i singelplayer med dere.

Here goes:
1.Ta ønsket gjenstand, si feks at du fant 4 diamanter i bunnen av en gruve, og legg det i en kiste.
2. Save gamet, og gå inn igjen
3. Ta diamantene fra kisten og legg de i inventory
4. Når de ligger i inventory trykk alt + f4 så programmet lukker seg
5. Gå inn i spillet igjen og kikk i kista.. nå har du 4 diamanter i kista og 4 i inventory..
6. Rinse and repeat til du har ønsket mengde.

=)
Eller bare bruke INVedit tar 5 sek å få hva du vil og hvor mye.
Sitat av WiiiiW Vis innlegg
Eller bare bruke INVedit tar 5 sek å få hva du vil og hvor mye.
Vis hele sitatet...
INVedit er cheating. Det r0bin nevnte er glitching. Men hey, du har jo rett.
Sitat av skateward Vis innlegg
INVedit er cheating. Det r0bin nevnte er glitching. Men hey, du har jo rett.
Vis hele sitatet...
Det er like mye cheat i glitching. Du lurer bare deg selv, litt av sjarmen er jo å samle selv.

Jeg fant 11 diamanter og 10 lupis eller noe. Var utrolig fett funn!
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Jeg har reinnstalert pc'en nå funker ikke minecraft i det hele tatt...tenkte kunne jo prøve den "in browser" på minecraft.net men tilogmed der så blir jeg stuck på "done loading".

Noen løsning =S ?
Vis hele sitatet...
Oppdater java
Sitat av MannY Vis innlegg
Jeg lurer på en ting, som jeg ikke klarer å finne ut av:
Når jeg utforsker en gruve, sitter mye fine lys rundt og sånt, vil da mobs spawne der uansett? Om jeg rensker en gruve for mobs, vil det spawne flere der uten at det er stort jeg kan gjøre med det?
Vis hele sitatet...
Nå spiller ikke jeg så veldig mye Minecraft men jeg er da ganske sikker på at Mobs spawner i Mobspawns uansett hvor lyst det er eller ikke? De spawner jo ikke random steder i gruver, men bare der det er "Mobspawn"?
Eller er jeg ute å kjøre?
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Nå spiller ikke jeg så veldig mye Minecraft men jeg er da ganske sikker på at Mobs spawner i Mobspawns uansett hvor lyst det er eller ikke? De spawner jo ikke random steder i gruver, men bare der det er "Mobspawn"?
Eller er jeg ute å kjøre?
Vis hele sitatet...
jo det har du rett i.
edit: de spawner der det er mørkt også skal gjøre.
Sist endret av ballestank; 23. januar 2011 kl. 16:23.
Sitat av antring Vis innlegg
Oppdater java
Vis hele sitatet...
Jeg har oppdatert javaen på 3 forskjellige pc'er. (hjalp ikke)
Jeg har reinnstalert spillet på 1 pc. (hjalp ikke)
Jeg har reinnstalert windows på 1 pc. (hjalp ikke)
Jeg har prøvd og spille spillet i nettlesere; Opera, chrome, FF og IE. (hjalp ikke)
Jeg har innstalert spillet på en pc der det aldri har vært innstalert før. (hjalp ikke)

Så er det noen som vet om en løsning/fiks for og fikse MC? Jeg er veldig lei av og ikke få det til og fungere ettersom jeg har blitt hekta (de 2 dagene jeg fikk spilt det =( ).

Kommer heller ikke inn på minecraft.net med mindre jeg bruker proxy, har også her prøvd med flere pc'er. Er Norge blokket? :P siden jeg har sett andre som ikke kommer inn uten proxy heller =S
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Noen som kan hjelpe meg med en ting? Har en "cracked" server, hvor jeg og 3 kompiser spiller via hamachi.

Trenger noen mods på denne serveren. Har søkt en del rundt, men de få guidene jeg skjønner litt av, forklarer ikke så bra hvordan man gjør ting og hvorfor. Noen her som kan hjelpe? Trenger mods til 1.2_01/2.
Med "mods" mener jeg verktøy til å: endre mellom dag/natt, heale seg selv/andre, teleporting/warping, skru av/på mob spawning, chest-protection, block-protection, friendly fire av/på.
Kommer ikke in på serveren jeg....får bare opp dette =(

Minecraft has crashed!
----------------------

Minecraft has stopped running because it encountered a problem.

If you wish to report this, please copy this entire text and email it to .
Please include a description of what you did when the error occured.



--- BEGIN ERROR REPORT a1dce528 --------
Generated 29.01.11 00:55

Minecraft: Minecraft Beta 1.1_02
OS: Windows 7 (x86) version 6.1
Java: 1.6.0_23, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: Radeon HD 6800 Series version 4.0.10243 Compatibility Profile Context, ATI Technologies Inc.

java.lang.NullPointerException
at ip.a(SourceFile:380)
at gf.a(SourceFile:50)
at kf.a(SourceFile:232)
at ip.a(SourceFile:94)
at ow.g(SourceFile:43)
at net.minecraft.client.Minecraft.i(SourceFile:1074)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:677)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 80b17a23 ----------
Da er vi to. Jeg har et 6870-kort, aka 6800-serien også. Får feilmeldingen på single player, og på multiplayer kommer jeg ikke inn i det hele tatt. Web-klienten fungerer heller ikke.

Feilmeldingene jeg får når jeg skal gå inn på serveren er:
-Timed out
-Connection refused
-End of stream
-Internal exception: java.io.IOException: Bad packet id 127
-Feilmeldingen om at minecraft har krasjet (a1dce528)

Noen som har forslag? Alt funket helt fint for et par dager siden, og jeg har ikke oppdatert driverene siden da.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Feilmeldingene jeg får når jeg skal gå inn på serveren er:
-Timed out
-Connection refused
-End of stream
-Internal exception: java.io.IOException: Bad packet id 127
-Feilmeldingen om at minecraft har krasjet (a1dce528)
Vis hele sitatet...
Samme skjer med meg, dog det fungerer i singleplayer uten store problemer. Jeg sitter med et GeForce 8800 GTX-skjermkort da.
Opdater klienten deres.
Det funket faktisk, flaut at jeg ikke tenkte på det.

Til alle med samme problem:
Clear bin-mappen i appdata/.minecraft og prøv på nytt.
Game disconnected
pokemon's Avatar
jeg får absoulutt ikke permissions plugin til bukkit til å fungere noen som har erfaring med dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av pokemon Vis innlegg
jeg får absoulutt ikke permissions plugin til bukkit til å fungere noen som har erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Bukkit er bare utvikler api'et, craftbukkit er server modden.

Vi må vite hvilken build av craftbukkit og hvilken versjon av permissions du bruker. Det kan også være en ide å legge ut permission config fila i en pastebin.
Sist endret av Dodecha; 4. februar 2011 kl. 14:07.
min kullkasse kan ikke dra meg 2 hakk om gangen why?? har tømt hele meg sjølv funker ikke men det funket før whhy??
Noen som har fått til å kjøre Minecraft gjennom proxy? (f.eks. gjennom den som er på skolen...)
Det funker fint gjennom sockscap og your freedom, jeg har laget en guide som ligger på forumet. Sitter med mobilen atm, så blir litt vanskelig å finne link, men det burde ikke være vanskelig å finne hvis du søker.
Sist endret av drittunge; 9. februar 2011 kl. 14:10.
Hvordan legger man plugins i min egen server? har prøvd litt
Pyromann: Plugins kan enkelt bli lagt inn ved hjelp av hMod 134 (http://www.minecraftforum.net/viewto...=1023&t=147182) eller ved hjelp av craftBukkit (http://forums.bukkit.org/threads/faq-1-where-do-i-download-bukkit-craftbukkit.458), men craftBukkit finnes kun i et tidlig utviklingsstadium for øyeblikket, og en stabil versjon er ikke lansert enda.

Plugins til hMod: http://forum.hey0.net/forumdisplay.php?fid=7
Plugins til craftBukkit : http://plugins.bukkit.org/#ti=&ta=all&au=
Sist endret av Qasker; 9. februar 2011 kl. 15:18.
Jeg kjører Craftbukkit og synes det fungerer utmerket. Den oppdateres veldig ofte, så det er litt problemer med å holde plugins og cb kompatibelt. De problemene jeg har støtt på har jeg enten løst med å oppdatere eller slette enkelte plugins.
Sitat av Qasker Vis innlegg
Pyromann: Plugins kan enkelt bli lagt inn ved hjelp av hMod 134 (http://www.minecraftforum.net/viewto...=1023&t=147182) eller ved hjelp av craftBukkit (http://forums.bukkit.org/threads/faq-1-where-do-i-download-bukkit-craftbukkit.458), men craftBukkit finnes kun i et tidlig utviklingsstadium for øyeblikket, og en stabil versjon er ikke lansert enda.

Plugins til hMod: http://forum.hey0.net/forumdisplay.php?fid=7
Plugins til craftBukkit : http://plugins.bukkit.org/#ti=&ta=all&au=
Vis hele sitatet...
jeg tenkte til hMod men skal jeg laste ned sucre?

Sitat av bobbo Vis innlegg
Jeg kjører Craftbukkit og synes det fungerer utmerket. Den oppdateres veldig ofte, så det er litt problemer med å holde plugins og cb kompatibelt. De problemene jeg har støtt på har jeg enten løst med å oppdatere eller slette enkelte plugins.
Vis hele sitatet...
Osen fungerer den? har du link for download ?
http://forums.bukkit.org/threads/how...-friendly.245/

Funker utmerket synes jeg. Blir enda bedre når endelig versjon er på plass, for det mangler litt enda. Den er, som jeg kan se, stabil og uten nevneverdige bugs. Bugs ligger somregel en plass mellom craftbukkit og plugins, og da må du bare passe på å ha korrekt versjon, vente på update av plugin, eller slette den. De viktigste funker helt fint hos meg. Plugin-folka er ganske flinke til å oppdatere og ta imot innspill. Sjekk bukkit-forumet for plugins.
funker ikke hos meg som sagt

Funker nå måtte hente en annen bukkit ting men uansett så får jeg connection error
java

EDIT: fiksa
Game disconnected
pokemon's Avatar
Jeg bruker også Craftbukkit til min server å syntes også den fungerer helt utmerket, har også mange plugins, hvis noen er intresert i å teste serveren er det bare sende en pm trenger også Admins
Mister connection nesten hele tiden

Server open 81.191.181.150:25565
join og ta en titt rundt

server closed

Har fått tilbake brukeren min jeg heter norsk2277

server open

Trur dere? at jeg kan få downloade en map dere har byggd mye på?

Hjelp jeg brukte commandoen /antituch og den sprenger og sprenger osen fjerner je gdne?
Er det noen som reiv kuben med dirt som sto der?? http://map.thorcraft.no/index.php?la....492915&zoom=9

Er ikke sure på noen, men bare lurte, brukte det bare som ett sted og komme meg vekk når det blei natt, men jeg er fortsatt der nede.. :P
Kan en admin/mod fikse inlegget mitt? :O


her er bilde
http://i851.photobucket.com/albums/ab79/super2277/2011-02-10_212337.png

Update: fixa på mapen litt
http://i851.photobucket.com/albums/ab79/super2277/2011-02-10_214711.png

server closed
det jeg har i plugins i serveren er:
iChat
Essentials
EssentialsHelp
EssentialsHome
EssentialsWarp
Filler
LWC
MinecartManiaCore
Msgreply
Permissions
PlgNoHealth
PlgSetspawn
UknowCommand


mere kommer snart som anti build også vidre
Hva slags plugins kan jeg bruke slik at jeg får /help 1, 2 ,3 ogsånt?

og hvordan mekker jeg slik at det ikke kommer opp det samme jeg skriver i server ui

hvordan brygger jeg masse ting på en command ?

Hvordan kan jeg gjøre slik at jeg ikke dør ?