Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1822
Har ikke bestillt noe fra utlandet før, som var over 200-kronersgrensen, så hører her om noen har noen erfaringer.

Jeg bestillte et spill 1.des, som var fremme hos meg ca 26 des. Det kom på en rundt 35 dollar, så var over 200kr, som det også sto på pakken. Jeg har derimot ikke hørt noe fra tollvesenet enda. Kan jeg regne med at pakken ikke ble stoppet i det hele tatt, eller noe lignende?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
vanligvis står det på pakken om den er tolldeklarert eller ikke. grønn liten klistrelapp eller lignende.
om den er der kan det ta litt tid før fakturaen kommer, men kommer gjør den
Er ikke sikkert du må betale noe nei. Ofte sender utlandske nettbutikker med mye lavere verdi enn det egentlig er. Selv fikk jeg inn 60 skuddsikre vester som "herrejakker" til en verdi av 1 usd pr. Og denne pakken ble åpnet av tollerne!
Likvel fikk jeg et knøttlite krav om importmva.
Jeg bestiller ofte fra kinesiske nettsider (dealextreme, popbuying), og på pakken er det en lapp der avsender skal skrive pris, og der skriver de alltid så det kommer godt under 200,-

Sykt digg
Med mindre du har bestilt med UPS, FedEx eller andre som leverer på døra di (og legger ut mva for deg), så må du betale mva på postkontoret før du får utlevert pakken, så hvis det var en pakke som bare kom i posten tror jeg du er trygg nå.
Sist endret av walbergz; 14. januar 2010 kl. 20:34.
Trådstarter
7 0
Så chill. Har enda ikke hørt noe, og ikke var det noe tegn på at pakken var åpnet heller. Fikk den bare i postkassa ja, så har ikke vært på posten. Det sto imidlertid pris på pakken, når jeg fikk den, men regner med jeg slipper å betale noe ekstra nå. Takker for svar
over 200 kr? dollaren har vel ikke vært i nærheten av 6kr på evigheter?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Tidligere har jeg aldri opplevd å måtte tolle for varer kjøpt via DX. Men siste pakken min, ett nytt batteri til en laptop, måtte jeg betale toll for. Så virker som at dem et blitt obs på DX.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tidligere har jeg aldri opplevd å måtte tolle for varer kjøpt via DX. Men siste pakken min, ett nytt batteri til en laptop, måtte jeg betale toll for. Så virker som at dem et blitt obs på DX.
Vis hele sitatet...
Litt off topic, men er du fornøyd med batteriet? Jeg har kjøpt batteri til mobilen min via DX, og de hadde en varighet på cirka 1 døgn. Men skulle hatt nytt batteri til laptoppen.
Sitat av Rockejon Vis innlegg
Så chill. Har enda ikke hørt noe, og ikke var det noe tegn på at pakken var åpnet heller. Fikk den bare i postkassa ja, så har ikke vært på posten. Det sto imidlertid pris på pakken, når jeg fikk den, men regner med jeg slipper å betale noe ekstra nå. Takker for svar
Vis hele sitatet...
Pakker åpnet av tollere skal merkes med teip hvor det står TOLLKONTROLLERT eller noe slikt. Du skal vite om noen har åpnet pakken din. Tror du slapp unna