Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3768
Hei,

Jeg har søkt litt rundt på google og youtube om det er en mulighet for å finne frem alle vedlegg og filer som er sendt via messenger i facebook i løpet av årene. På iPhone kan man for et eksempel se alle bilder og filer som er sendt mellom deg og en annen, er dette mulig på facebook?

Takk for all hjelp!
Du mener det du har i høyremargen når du logger inn på messenger.com?
Hvis du laster ned all infoen FB har om deg, så følger bildene med: https://www.facebook.com/help/1701730696756992
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du mener det du har i høyremargen når du logger inn på messenger.com?
Vis hele sitatet...
Sidemargen inneholder bare informasjon fra og med da Facebook byttet til GraphQL internt. Inntil nylig så var det mulig å bruke det gamle endepunktet deres, og det tillot deg å gjøre det samme som å scrolle oppover (tilbake) til starten av en chat. Byttet skjedde en eller annen gang i 2016, men det er mulig de har A/B-testet slik at noen har mer/mindre tilgjengelig.

Jeg fikk brukt det gamle APIet til å lagre unna en del gamle samtaler jeg ville ta vare på, og godt er det, for nå kan man ikke søke blant meldinger så langt tilbake en gang.

Forsøkte også å laste ned data fra Facebook i en sånn "takeout"-pakke, men der manglet det utrolig mye. Ikke alle profilbildene mine var med en gang, og jeg har hatt under 20 stk siden 2006. Det kan selvfølgelig hende at dette har bedret seg i det siste.

Så mulighetene du har er egentlig bare å scrolle oppover så langt det går, på en forholdsvis rask PC, og så lagre unna det du finner. Det er sikkert mulig å automatisere dette på et vis fortsatt, men nesten alle eksempler jeg ser i dag bruker GraphQL.
Sist endret av Dyret; 14. juni 2018 kl. 13:13.