Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 759
Hei,

Kjøpte bruktbil hos en liten forhandler i forrige måned, hørte noen rare lyder etter jeg kom hjem. Valgte derfor å bestille en kontroll hos verksted. Viser seg at clutch og svinghjul må byttes grunnet stor slitasje.

Selger skal bestille verkstedtime for å kontrollere dette hos et annet verksted her jeg bor. Men han nevner at om det skulle stemme, så vil han ha tilbake bilen for å ta dette hos sin partner. Problemet her er at det er 8 timer pr. vei å kjøre.

Noen som vet hvilke rettigheter jeg har her? For det første kan det da ikke vær lurt å kjøre 600 km med stor slitasje på clutch og svinghjul. For det andre så jobber jeg og har ikke mulighet til å ta meg fri uten videre.

Noen som har innspill?
det spørs om det bare er slitasje eller om det er kast i svinghjulet. hvis det kun er slitasje så er det ikke så krise, men hvis det er kast så blir det fort endel værre. da blir det mye slitasje på simringer, div lager og tetninger.

Men si at du skal ha leiebil de dagene og at de får stå for transport av bilen tur/retur. tipper det blir såpass dyrt at de lar det lokale firmaet fikse det på noen timer.