Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1737
Hei!
Jeg og kjæresten min skal til Kenya og Tanzania i desember/januar. Vi skal være i 24 dager, og bruke den siste uken til å gå opp Kilimanjaro.
Vi lander i Nairobi, og vil reise langs Viktoriasjøen helt til sørspissen, for så å vende mot Moshi og Kili. Flyr hjem igjen fra Kili airport.

Har noen erfaring i dette området?
Alt mellom Nairobi - Nakuru - Migori - Musoma - Mwanza - Moshi.
Vi har ingen planer, har ikke engang bestilt turen til Kili, tenker å gjøre det da vi er der. Hva er verdt å se, noen spesielle steder man kan overnatte på veien, eller en liten landsby som man bør stikke innom?

PS: har ikke tid/penger til noen tur inn i Serengeti nasjonalpark.

Vi reiser på budsjett og er ikke opptatt av å ha noe luksus på noe som helst måte.

Tina.
Jeg har kun erfaring fra en tur hvor vi dro med buss fra Dar-Es-Salaam til Arusha. Derfra dro vi ut til Ngorongoro og Serengeti. Etter denne turen tok vi et bittelite propellfly ut til Zanzibar og avsluttet turen med en liten flytur derfra tilbake til Dar-Es-Salaam igjen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nairobi etter min mening er den kuleste byen afrika, men pass på på natten for kriminelle. Viss du reiser langs Viktoria sjøen bør du besøle en øye som ligger i sjøen som heter Migingo Island, det er en bitte liten øy helt prop full med mennesker som fisker som et levebrød, før du kommer til Moshi, kommer man til Arusha, der har du et fjell som heter Mt Meru som er en fin og litt mer krevende gåtur en Kilimanjaro. Ngorogoro er også sterkt å anbefale!