Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2516
Hei! Jeg lurer på hva dere tror angående sanndrømming og drømmetyding.

For noen år siden hadde jeg en drøm som plutselig ble virkelig. En drøm jeg umulig kunne drømt helt tilfeldig!
Jeg drømte at katten min plutselig fikk kattunger, og av en eller annen grunn gråt jeg skikkelig! Rett etterpå flyttet hesten min, som jeg prøvde å selge, til nye eiere. Da gråt jeg enda mer, og våknet deretter opp av at jeg gråt i søvne.

Jeg hadde ingen som helst anelse om at katten min var gravid, og litt senere fikk hun plutselig 3 kattunger som var deformerte med hull i både mage og hode. Alle tre levde da de ble født, men døde så klart veldig fort. Dette var helt for jævlig, så jeg gråt jo veldig mye. Litt senere på dagen kom de nye eierne til hesten min og hentet henne. Denne dagen var helt jævlig, og jeg gråt så mye!

Det jeg lurer på er hvordan det kan være mulig å drømme noe sånt, også skjer akkurat det samme!? Når jeg ikke en gang visste at katten min var gravid, synes jeg det er veldig rart om jeg drømte dette helt tilfeldig.
Er det noen her som har opplevd det samme?


Det andre jeg lurer på er om noen har noe erfaringer med drømmetyding?
I det siste har jeg drømt masse om tennene mine. De første drømmene jeg hadde om tennene mine var at jeg slo hodet i noe, slik at tennene mine ble helt løse, og jeg fikk panikk for at de skulle falle ut! Så utviklet det seg til at en tann plutselig ble løs, så kunne jeg bare plukke den ut, så ble enda en løs og jeg kunne plukke ut den også. Videre drømte jeg at det vokste en stor tann over fortennene mine, og den kunne jeg bare dra ut, og da løsnet fortennene mine også, og igjen får jeg helt panikk for at de skal falle ut. Litt senere drømte jeg plutselig at begge fortennene mine var helt råtne.
Jeg virkelig hater alle disse tanndrømmene. Jeg får helt panikk i alle drømmene, og det virker så sykt ekte! Så når jeg våkner må jeg alltid sjekke om tennene mine er som de skal.
Jeg har prøvd å søke om hva det betyr, men det står så mye forskjellig.

Her om dagen drømte jeg at jeg var omringet av slanger. Jeg måtte hoppe over slanger for å komme meg unna, men uansett hvor jeg gikk lå det bare nye slanger der. Jeg er ikke redd for slanger i virkeligheten. Har alltid synes det er søte dyr. Men i drømmen var det skikkelig ekkelt når de var overalt.
Jeg leste at å være omringet av slanger kunne bety at en person du stoler mest på kommer til å svikte deg.

Hva tenker dere om sanndrømming og drømmetyding? Jeg tenker kanskje ikke at alt man drømmer betyr noe konkret. Men jeg tror det kan ligge et eller annet i det.
At en katt får unger er da ikke et underverk. Det skjer hele tiden.

Hadde du drømt noe utenom det vanlige, som for eksempel at katten din ble voldtatt av et esel, og DET faktisk skjedde, kunne du begynt å lure.

I løpet av et livet har man ufattelig mange drømmer. At det noen ganger skjer akkurat det man har drømt er IKKE det samme som å være sanndrømt.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Det jeg lurer på er hvordan det kan være mulig å drømme noe sånt, også skjer akkurat det samme!? Når jeg ikke en gang visste at katten min var gravid, synes jeg det er veldig rart om jeg drømte dette helt tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Usannsynlig, ja. Umulig, nei. Og det er å forvente at slik skjer ganske ofte.

La oss si at sannsynligheten for at en ikketriviell ting du drømmer også faktisk skjer i løpet av de nærmeste etterfølgende dagene er 1 til 1 million. Altså 0,0001%. Ikke fornøyd? Ok, la oss si 1 til 100 millioner, eller 0,000001%.

I Norge bor det 5 109 056 mennesker, i følge SSB. Hver person drømmer kanskje i snitt 5 distinkte drømmer hver natt, hvor alle har elementer som kan skje. Det er totalt 9 324 027 200 drømmer per år. Med andre ord kan vi selv med den minste sannsynligheten forvente at 93 "sanndrømmer" finner sted hvert eneste år bare i vårt knøttlite land.

Sitat av Endorfin Vis innlegg
I det siste har jeg drømt masse om tennene mine. De første drømmene jeg hadde om tennene mine var at jeg slo hodet i noe, slik at tennene mine ble helt løse, og jeg fikk panikk for at de skulle falle ut! Så utviklet det seg til at en tann plutselig ble løs, så kunne jeg bare plukke den ut, så ble enda en løs og jeg kunne plukke ut den også. Videre drømte jeg at det vokste en stor tann over fortennene mine, og den kunne jeg bare dra ut, og da løsnet fortennene mine også, og igjen får jeg helt panikk for at de skal falle ut. Litt senere drømte jeg plutselig at begge fortennene mine var helt råtne.
Vis hele sitatet...
Gjentakende drømmer om løse tenner er rimelig vanlig. Det betyr neppe noe som helst. Det er enkelte som mener det kan grunne i stress, engstelighet eller andre ting, men jeg har til gode å se noen vitenskapelige studier som bekrefter en sammenheng.
Sist endret av Provo; 26. februar 2014 kl. 21:46.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
At en katt får unger er da ikke et underverk. Det skjer hele tiden.
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke det som var det rare med drømmen. Men at katten min fikk deformerte kattunger og at hesten min flyttet i samme drøm, også skjer dette samme dagen. Det hadde ikke vært rart om jeg drømte det i to forskjellige drømmer. Men når dette skjer i samme drøm og det senere skjer samme dagen, synes jeg det er ganske rart at kan være tilfeldig.

Sitat av Provo Vis innlegg
Gjentakende drømmer om løse tenner er rimelig vanlig. Det betyr neppe noe som helst. Det er enkelte som mener det kan grunne i stress, engstelighet eller andre ting, men jeg har til gode å se noen vitenskapelige studier som bekrefter en sammenheng.
Vis hele sitatet...
Dette kan jo godt stemme. I det siste har jeg stresset utrolig mye med alt mulig. Mye beskymringer osv.
Sist endret av Endorfin; 26. februar 2014 kl. 21:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg leste at å være omringet av slanger kunne bety at en person du stoler mest på kommer til å svikte deg.
Vis hele sitatet...
Den slags drømmetyding er bare hokus pokus. Det går an å "tyde" drømmer, men det krever en del innsikt i sin egen psyke.

Noen av drømmene er bare tomme idéer, hjernen som går på tomgang. Andre er rester av ting du har tenkt mye på, og her kan det være at hjernen bruker situasjoner og bilder og setter dem sammen på en ny måte. Det "symboliserer" ingenting, men det kan i noen tilfeller være nyttig å huske og tenke på hvordan underbevisstheten din bearbeider disse tankene når den er i fri dressur. Mange gode ideer har oppstått på denne måten, og en del psykologiske problemer kan også forstås bedre. Men noen klar fasit finnes sjelden.

Helt generelle stress-ting som å være omringet av farlige dyr, er vel et tegn på at du er stressa for tida. Ta det som en beskjed fra hjernen til deg, om at den er litt sliten og trenger mer ro.
Sist endret av Ramaskrik; 26. februar 2014 kl. 22:29.
Jeg har også hatt disse tann og slangedrømmene du beskriver.
Jeg liker slanger, har håndtert en del ulike pytonslanger og jeg har fanget både snoker og hoggormer. Har blit bitt noen ganger i armen og hånden av slettsnoker men det er ikke voldsomt smertefult så fatter ikke hvorfor jeg er livredd alle type slanger i drømmene.
Husker godt en drøm jeg hadde natt til 12. januar 2012. Husker ikke innledningen til hendelsen i drømmen, men jeg husket da jeg våknet den morgenen at jeg hadde drømt at jeg befant meg på dekk på en svær båt, supertanker eller hangarskip sammen med resten av familien. Plutselig grunnstøtte båten og begynte å kantre mens vi måtte prøve å holde balansen på dekk for å ikke dette i vannet. Våknet av at jeg mistet balansen og falt utfor. Dagen etter så jeg nyhetene på kvelden, Costa Concordia hadde grunnstøtt utenfor kysten av Italia et sted. Blikket jeg fikk av resten av familien mens vi satt rundt tven er vanskelig å beskrive, hadde jo tilfeldigvis fortalt om drømmen jeg hadde hatt dagen før.

En annen drøm hadde jeg for ikke så veldig mange ukene siden. Dette var en mindre sak, kan godt hende det var en lokalsak også, men det husker jeg dessverre ikke. Saken var ihvertfall den at en SV-politiker hadde fått drapstrusler over facebook av dyrevernsaktivister på grunn av en pelsjakke hun hadde brukt. Noen dager før dette hadde jeg ihvertfall drømt om en papirpose med SV-logo. Under logoen stod setningen "De skyldige skal DØ!" klistret akkurat som om det skulle vært slagord for partiet.

Dette var ihvertfall mine opplevelser med sanndrømming som jeg kom på nå i farta. Velger å se på det som tilfeldigheter, selv om begge hendelsene var ganske spesielle.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Det er ikke bare en form for déjà vu da? Jeg får ofte déjà vu og tenker "dette har jeg drømt", men egentlig så bare tror jeg det pga. déjà vu følelsen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Choobe Vis innlegg
Det er ikke bare en form for déjà vu da? Jeg får ofte déjà vu og tenker "dette har jeg drømt", men egentlig så bare tror jeg det pga. déjà vu følelsen.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ingen form for deja vu. For jeg kan klart og tydelig huske drømmen min allerede før det hadde skjedd. Jeg våknet jo fra drømmen at jeg gråt i søvne osv. Så deja vu er det ihvertfall ikke.