Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2208
Hey!
Har nå spilt paintball en del ganger, å nå vil jeg kjøpe min egen.

skal bruke rundt 3k, paintballen må ha semi og auto.
Kom med forslag.

Takk på forhånd!
Trådstarter
87 7
paintball'en da, du skjønner.. men ja ser det ble fucka -.-'
Det du mest sannsynlig tenker på heter "Markør", og er det du bruker til å skyte disse malingsballene etter motstanderne dine med.
Trådstarter
87 7
ja markør Noen som kan anbefale en ?
Det du må huske på er å bruke litt penger på maske! kjøper du en maske til under 600 kr vil du bare slite med dugg og ofte veldig ubehagelig å ha på, dette gjør at du vil slite med å se, å får en generelt dårlig følelse i gamet.
Du må også ha luftank og el magasin. når det gjelder el-magasin har du ganske mye å velge mellom, du må nesten bare se hvor mye penger du er villig til å bruke, men du får et helt ok magasin til rundt 600kr.
Å til selve "paintballen" du kaller det, (heter markør just as u know^^) her vil jeg både anbefale og ikke anbefale deg på en måte Smart parts ion. Det er en ganske robust markør som både har
auto
burst(3kuler etter værandre)
semi(1 ball vær gang du trekker av)
å rebound (dette fungerer slik at trykke du på triggern flere ganger etterværandre i høy hastighet vil du fyre av maksimum av det markøkren klarer, tror Ion ligger på rundt 18 ball pr sek, men de 18 ballene vil du ikke se mye til vist du ikke har et magasin som klarer å levere så mange baller pr sek.

Det du må huske på vist du kjøper Ion er å kjøpe Ion XE!! den gjør boltrensingen 100 ganger enklere enn stock ion, som du må demontere hele markørn for å få smurt bolten, har stock ion, så må skru den opp å igjen vær gang den skal smøres, går ofc greit vist du er glad i å skru. Men legg heller i 500kr ekstra for en XE.

aner ikke hvor mye kunnskap du har om paintball
Håper det var til litt hjelp vist du er helt grønn på paintball: )

Beklager for evnt skrivefeil som det nok er en del av ;P
Sist endret av Tardendy; 27. juni 2012 kl. 16:46.
Sitat av Benjy Vis innlegg
har baller automatikk?? 3k for en ball er nok dyrt
Vis hele sitatet...
Må du ha alt på sølvfat eller? Du skjønte vel at han mente markøren.
Husk at mange vil nekte deg å spille med auto. (Og med budsjettet ditt, er auto ute av bildet)
Trådstarter
87 7
Jaja, da venter jeg heller til høsten så får jeg penger til konf å
Sitat av nightLook Vis innlegg
Husk at mange vil nekte deg å spille med auto. (Og med budsjettet ditt, er auto ute av bildet)
Vis hele sitatet...
Er jo ikke ut av bildet, får mange billige markører som har auto, men må ha et magasin som mater kjapt, Halo magasinene klarer å levere opp til ca 18 baller i sekundet, å du får et halo magasin til ca 700kr.
Men tar man hensyn til all ballen som blir skutt bort, kommer man ikke langt med 3k ;P

Full auto er egentlig bare tull å ha, er semi som er tingen.
Å slik som du sier vil ingen seriøse steder godta at man spiller med auto
Trådstarter
87 7
De fleste jeg kjenner har auto og alle dem godtar det. Men vill heller ha sånn at markøren skyter 3 og 3 baller og semi en auto. sånn at jeg kan velge hva jeg vil bruke. om dere skjønner ?
Sitat av spagetti Vis innlegg
De fleste jeg kjenner har auto og alle dem godtar det. Men vill heller ha sånn at markøren skyter 3 og 3 baller og semi en auto. sånn at jeg kan velge hva jeg vil bruke. om dere skjønner ?
Vis hele sitatet...
Det får du i Smart Parts ion, de har burst mode som det heter. En ting til jeg kan legge til om den er at det er ganske klønete board på den, så når du skal velge hva du skal bruke er det bare lys du må følge, men ligger drøssevis av filmer på youtube hvor det gjør det, som du kan følge etter den moden du vil ha : )
Sitat av nightLook Vis innlegg
Husk at mange vil nekte deg å spille med auto. (Og med budsjettet ditt, er auto ute av bildet)
Vis hele sitatet...
Hvorfor er auto ute av budsjettet? Finnes flere markører i 2k klassen (riktignok ikke fra butikker i norge) som har auto og flere funksjoner.
Trådstarter
87 7
Sitat av Tardendy Vis innlegg
Det får du i Smart Parts ion, de har burst mode som det heter. En ting til jeg kan legge til om den er at det er ganske klønete board på den, så når du skal velge hva du skal bruke er det bare lys du må følge, men ligger drøssevis av filmer på youtube hvor det gjør det, som du kan følge etter den moden du vil ha : )
Vis hele sitatet...
Okey, takk for svar. Kan du linke til en nettside med disse markørene og anbefale en som ikke koster alt for mye rundt 5 k

Sitat av Glenni Vis innlegg
Hvorfor er auto ute av budsjettet? Finnes flere markører i 2k klassen (riktignok ikke fra butikker i norge) som har auto og flere funksjoner.
Vis hele sitatet...
Kan du linke til en ? Jo billigere jo bedere
Sist endret av spagetti; 27. juni 2012 kl. 17:14.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Må du ha alt på sølvfat eller? Du skjønte vel at han mente markøren.
Vis hele sitatet...
Han skjønte nok det, men det er snart på tide at folk klarer å skrive det de egentlig mener. 95% av trådene på freak.no inneholder tilsvarende feil som TS sin og da er det på sin plass med litt "opplæring". Greit at folk er 13-14 år gamle og kanskje ikke vet bedre, men en eller annen gang må man si at nok er nok.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Hvorfor er auto ute av budsjettet? Finnes flere markører i 2k klassen (riktignok ikke fra butikker i norge) som har auto og flere funksjoner.
Vis hele sitatet...
For det første vil de fleste markørene sub 2000 med fullauto skyte dårligere enn en semi markør til samme prisen. Utover det skal han ha full pakke, med magasin og maske - og da strekker ikke budsjettet hans til.
Har /hadde et RAM R1. Skjøt jeg med auto, gikk det også unødig mye gass med.
Auto: nok gass til ett magasin
Single: nok til tre magasiner.

(Dessverre fant jeg ikke ut av det med auto før jeg i pillerus skulle skyte på politiet. Ops, tomt for gass.... )
Gå for denne du : Tippmann 98 Pro Platinum ACT. Bedre markør skal du lete lenge etter.
Still grounded
32 8
http://game-on.no/products/tippmann-a5 hvis du ikke har spilt og ikke er sikker kjøp tippmann... de flestes første gangs markør
Trådstarter
87 7
Syntes tippmann 98 blir så kjedelig.. Er det noen som kan linke til en paintball med semi å burst ?

http://game-on.no/products/gog-envy-2 Hva med denne ? er denne en bra paintball ?
http://www.paintballweb.no/Shop/Product/AmmoBOX/692 - Værsågod, der har du god paintball.

Gudhjelpe meg 3 stk som retter deg og du durer på.

Når det er sagt - Tippman 98 er en fantastisk markør som tåler urimelig mye juling, er driftsikker som fy - og ikke minst, du kan oppgradere den til dovre faller. (Slik at når du lærer deg å spille, kan du hive på et flatlineløp etc)
pbgear.no har en kurant pakke med planet eclipse ETha
http://www.pbgear.no/butikk/product.php?id_product=773

en markør du kan bruke i skogen og på banen om du ønsker det

kurat magasin og ok maske luft tanken er vel en ting som de fleste kjøper 1.1 compositt flaske etterhvert som de begynner og bli aktive
Skal du ha auto så kjøp for all del en "banemarkør" og ikke oppgradert tippmann. Operasjonsmetoden er mye bedre, og hvis du tar vare på den kommer den til å vare mange år.

Tribalgoth sitt forslag om Etha er bra, har hørt mye bra om den. Paintallnorge.no er forhandlere for planet eclipse i norge og burde kunne hjelpe deg med alt av deler osv.

Hvis ikke du vil kjøpe brukt, nå har akkurat planet eclipse 4 kommet så 3'eren går nok billig.

Empire Axe er også et godt valg, denne er nok litt mer avansert for en nybegynner. Har hatt empire mini før som er den tidligere modellen, utrolig god markør som kan tunes til den skyter utrolig smooth.

Ville kjøpt Etha hvis jeg var nybegynner. Planet eclipse leverer uten tvil kvalitet og du kan stole på kundeservicen til paintballnorge.

Vil som tidligere i tråden annbefale å kjøpe ei god maske, skal du spille i skogen burde du ha maske med dobbelt glass.
Sist endret av SJefen; 27. juni 2012 kl. 22:40.
Hvorfor anbefaler dere Tippman 98? Den markøren tar gnisten ut av all paintballspilling!


Spar en tusenlapp til og kjøp deg: http://www.pbgear.no/butikk/product.php?id_product=775 eller http://www.pbgear.no/butikk/product.php?id_product=731 Av disse, ville jeg anbefalt Planet Eclipse Etek4 til en nybegynner. Selv ville jeg valgt Prote Reflex, men det er smak og behag.

Som en nevnte før, så har du den litt billigere Planet Eclipse Etha http://www.pbgear.no/butikk/product.php?id_product=773 Spar heller noen kroner og kjøp den en Etek4 trenger knapt vedlikehold og skyter nesten like godt som en high-end markør!

Sitat av SJefen Vis innlegg
Tribalgoth sitt forslag om Etha er bra, har hørt mye bra om den. Paintallnorge.no er forhandlere for planet eclipse i norge og burde kunne hjelpe deg med alt av deler osv.
Vis hele sitatet...
Hold deg langt unna paintballnorge.no! Aldri bestill noe derifra. Verste butikken jeg noensinne har handlet med!

Kan ihverfall anbefale pbgear.no god service og rask levering!
Sist endret av Dvergen; 27. juni 2012 kl. 22:50.
Sitat av Dvergen Vis innlegg

Hold deg langt unna paintballnorge.no! Aldri bestill noe derifra. Verste butikken jeg noensinne har handlet med!

Kan ihverfall anbefale pbgear.no god service og rask levering!
Vis hele sitatet...
Du har nok handlet med joachim, er nye seriøse eiere som overtok for ca 9mnder år siden. Hvis du er aktiv på splat.no vet du sikkert hvem de er, hjelpsomme og greie som har gjort mye for paintball i arendalsområdet. Jeg ville ikke annbefalt det hvis jeg ikke vet hva jeg annbefaler.

http://www.splat.no/showthread.php/3...paintballnorge

Har også hørt mye bra om pbstore.no, men paintballnorge er litt større og ordner gjerne gode priser. særlig hvis dere bestiller flere.
Sist endret av SJefen; 28. juni 2012 kl. 15:25.
Sitat av SJefen Vis innlegg
Du har nok handlet med joachim, er nye seriøse eiere som overtok for ca 9mnder år siden. Hvis du er aktiv på splat.no vet du sikkert hvem de er, hjelpsomme og greie som har gjort mye for paintball i arendalsområdet. Jeg ville ikke annbefalt det hvis jeg ikke vet hva jeg annbefaler.
Vis hele sitatet...

Har hørt ting om paintballnorge etter de overtok også... Frister ikke å handle derifra. Selv om trøbbelet jeg hadde med de ordnet seg etter de nye tok over!