Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 987
Hei! Jeg sitter i Tyskland og skal kjøpe en gaming PC. Nå har jeg stått på for å finne hva jeg trenger innenfor et budsjett på ca 9000,-
Hovedproblemet jeg har, og som jeg virkelig ikke finner et klart svar på, er om strømforsyningen naturlig passer med hovedkortet. Begge har et ATX oppsett, og det står at begge er basert på 24 pin kontakt. Som jeg har forstått betyr ikke det nødvendigvis at de passer? Legger ved et bilde av hva jeg har valgt så langt!
Alt passer fint sammen, men du kjøper et hovedkort som er "teknisk" gammelt og har et chipset som ikke støtter overklokking, noe prosessoren gjør.
Trådstarter
4 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Alt passer fint sammen, men du kjøper et hovedkort som er "teknisk" gammelt og har et chipset som ikke støtter overklokking, noe prosessoren gjør.
Vis hele sitatet...
Perfekt! Takk for det.
Har du eventuelt en anbefaling av hovedkort som støtter overklokking til en rimelig penge?
Trådstarter
4 0
Takk!
Hvordan er meningene om å skaffe vannkjøling? Blir ting veldig bråkete uten? Har ingen planer om å overklokke.
Sitat av pjeppen Vis innlegg
Takk!
Hvordan er meningene om å skaffe vannkjøling? Blir ting veldig bråkete uten? Har ingen planer om å overklokke.
Vis hele sitatet...
Da kan du like greit velge prosessor uten "K" og bruke samme hovedkort.

Billig vannkjøling bråker gjerne mere enn billig luftkjøling (som Hyper 212) og kjøler ikke nevneverdig bedre.
Trådstarter
4 0
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Da kan du like greit velge prosessor uten "K" og bruke samme hovedkort.

Billig vannkjøling bråker gjerne mere enn billig luftkjøling (som Hyper 212) og kjøler ikke nevneverdig bedre.
Vis hele sitatet...
Aha, så det er egentlig ingen vits i å betale 250 kr mer i5-4690K enn i5-4690? Altså det er egentlig bare for overklokking?
Så anbefalingen blir da å bruke hovedkortet som fra starten av og gå for i5-4690 istedenfor? Kanskje heller bruke de hundrelappene på en ny CPU vifte?
Forresten, vil en vifte med Socket 1155 passe CPU 1150?
Sist endret av pjeppen; 15. november 2015 kl. 15:43.
Kjølermonteringen er lik for alle 11XX serie prosessorer.

Hovedkoret du hadde valgt er B85 som har et grunnleggende chipset. Det kan være du vil ha f.eks. flere USB3.0 porter, mulighet for flere skjermkort, overklokking, RAID, etc. Da må du velge et mere avansert chipset.