Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 12562
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Fin opptur i dag. Satser på at dette fortsetter utover. Har nå eksponert porteføljen i svært høy risiko etter at jeg brant meg på KOA og Funcom.

Sitat av DrOctagon Vis innlegg
Denne turneringen er bare for Nav klienter og folk som jobber i staten eller? D: lagde meg bruker, og når det bare er norske aksjer får jeg jo ikke handla når børsen stenger 16.30 :/ har jo en jobb, uten tilgang til PC. Er det ikke murlig å sette en tid til "åpne / stenge aksje" på tid, eller når den når en viss stigning / synking? sånn som pluss500, og diverse andre aksje programmer?
Vis hele sitatet...
Det er dessverre ikke muligheter for å sette inn kjøpsordrer/salgsordrer på visse kurser o.l.
Sist endret av uaexed; 11. februar 2014 kl. 03:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
I praksis er ikkje 100k nok til å vippe ein børsnotert aksje i spesielt merkbar grad. For å ta eksempel frå tidlegare i tråden, med Funcom. Volumet er grovt sagt fem millioner aksjer, og prisen er 5,-. Det gir samla omsetning på 25M. 100k er 0.4% av det.
Vis hele sitatet...
Her må jeg korrigere der litt. Du kan lett bevege en børsnoterert aksje mange titalls prosent med bare noen hundre kroner. Du er helt klart inne på noe, men faktum er at det er veldig mange aksjer på Oslo Børs med ufattelig dårlig omsetning, og hvis du kjøper én aksje på slutten av dagen, kan du bevege de stort. Er jo ikke noe penger å hente på dette, men er morsomt!
Lurer på å prøve meg litt på Axess. Har inntrykk av at det ikke er så mange som er der. Er det større risiko ved å kjøpe aksjer i selskaper på Axess? Har notert meg et par selskaper som virker lovende på sikt og jeg vil gi en sjanse
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Lurer på å prøve meg litt på Axess. Har inntrykk av at det ikke er så mange som er der. Er det større risiko ved å kjøpe aksjer i selskaper på Axess? Har notert meg et par selskaper som virker lovende på sikt og jeg vil gi en sjanse
Vis hele sitatet...
Axess er helt ok. Jeg selv har AKPS med tanke på tall som slippes nå i februar. Tidligere har jeg eid flere aksjer fra OAX.
til morran i dag lå jeg på plass 140 gikk opp til 250 ca på slutten. Fornøyd med å ligge såpass bra
Aksjespekulering over 6 uker. Kunne like greit ha trilla terninger.
Hadde nesten 4% i avkastning nå er jeg nede på 1%, er gøy å drepe nysgjerrigheten over aksjer med et slikt "NM i akser" Ser nå hvor mye penger og arbeid som må til for å få til en sunn avkastning og som er verdt bryderiet.
Sparekonto gir f eks 3% uten at jeg trenger å jobbe noe, men jobber man hardt og følger godt med, kanskje gambler litt og en smule flaks så kan man tjene fett på aksjer, men er jo risiko involvert. Liker ikke risiko jeg... hehe
Får håpe trenden snur og at børsen stiger og at de jeg har investert i stiger og.
Har aksjer i:
Archer
Koa
NAS
Recsol
▼ ... noen uker senere ... ▼
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Der var aksjenm over og jeg har klart å brenne bort 13 lapper på 6 uker.

Noen andre som var heldigere ?
Var opp 30% rundt 500 plass.
Ble 27,14% avkastning på meg
34,59% avkastning. Dro inn masse på RGT.