Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1003
Er det noen som vet om det er noe særlig forskjell på disse skolene? Hvordan er studiemiljøet og undervisningen der? Er den ene "bedre" enn den andre?

Har søkt begge plasser og kan studere stort sett det samme begge plasser, men sliter litt med å bestemme meg. Elektroingeniørstudiet med vekt på kybernetikk og mekatronikk (HiBu) eller Ingeniørfag - elektronikk og informasjonsteknologi i retningen automatisering (HIOA).

Hva hadde dere valgt?
Jeg lurer på å søke Maskiningeniør - Produktutvikling på HiBu, hadde vært kult å vite hva folk syns om skolen, og Kongsberg generellt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
2 0
bumb............
"Frode" fra en facebook-gruppe for de som går på Ingeniørutdanningen ved HiOA:

Det er latterlg dårlig kollektiv-tilbud fra sentrum og til/Fra HiBu. Jeg har ikke gått på HiBu, men har vokst opp i Kongsberg og kjenner flere som går/har gått der. Jeg har sammenlignet forkurs og (så langt) første året på dataingeniør, og ser klart at nivået er lavere ved HiBu. Det trenger dog ikke bety at det gjelder for alle linjer, eller studiet i sin helhet. En klar fordel med HiBu er at de har en direkte dialog mellom skolen og Teknologiparken hvor du finner mange høyst interessante bedrifter.

kongsberg-teknologipark.no/sider/tekst.asp?side=8&valgtmenypunkt=16

Lokalene er relativt nye, egen kantine og stor parkeringsplass som jeg mener å huske er gratis for studenter. Kommunen planlegger å flytte hele skolen nærmere sentrum (til vestsiden av byen (gamlebyen)), men dette er en stund frem i tid.
Vis hele sitatet...
Går på HiOA selv, men på en annen linje.
Liker meg her.