Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 968
Var nettopp i en hyggelig samtale med en mulig fremtidig sjef, det var ikke et jobbintervju men ettersom hvordan han beskrev stillingen og mine egne kvalifikasjoner høres stillingen bra ut for meg og mine erfaringer er relevante.

Han sa mer eller mindre det at intervjuet bør avgjørende ettersom det ikke stilles så høye krav til utdanning, mest fordi det ikke er en spesiell utdanning som er relevant/bedriften har egne kurs. Han nevnte serviceinnstilling og samrabeidsevne, sånn som jeg forsto det vil det være et vanlig intervju med 1-2 intervjuere og kandidaten. Så hvordan får man frem at man er serviceinnstillt?

Skal selvfølgelig gi de nummeret til min tidligere sjef som jeg har et godt forhold til og som var fornøyd med jobben jeg gjorde de fire årene jeg var der. Men man jo gjerne vise at man er rett mann for jobben i selve intervjuet i tillegg. Noen tips? Det er en kontorjobb hvor man skal ha mye med andre deler av bedriften å gjøre, koordinere diverse oppgaver med forskjellige mellomledere og leder samt være tilgjengelig for de som jobber på "gulvet".
- Smil og vær positiv
- Se de inn i øyene (pass på å fordele oppmerksomheten mellom de to)
- Vær konkret; fortell om konkrete eksempler på hva du mener du er god på
- Vær personlig; for eksempel kan du snakke om en situasjon du synes var vanskelig å takle om du får spørsmål om hva du er dårlig på, få dog med at dette er noe du i ettertid har jobbet mye med og føler deg bedre rustet til nå
- Vær ærlig; vet du ikke, så si det og pass på at du er veldig interessert i å lese deg opp
Pass veldig på kroppsspråket ditt. Siden det tilsynelatende er en jobb hvor du vil ha en posisjon over andre på en måte, må du vise at du er rolig, behersket og ikke nervøs.

Ellers kan du jo ta med kaffe på møtet selv, og skjenke som en service.. hehe
King of Spooning
Acidous's Avatar
Mitt beste tips er å alltid legge vekt på hvilke fordeler for arbeidsgiver dine personlige egenskaper gir.
Hva kan du gjøre for at deres jobb blir lettere eller at effektivitet/produksjon øker?