Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3210
Jeg har blitt er dilla på en tv-serie, som ikke så lenge siden viasat4 begynte og vise, Cops heter den.. Det er en utrolig spennende dokumentar/reality-serie, som man ikke kan gå glipp av..

Det handler om politi folk fra usa som blir filmet under jobb av ett tv-crew som side pasasjer, som filmer alt.. Der alt skjer, alt fra spaning, skyting, bil-jakt til rassia.. Skulle tro at man ikke kunne få med seg så mye, men det er nok noen spreke folk som filmer
Men uansett, jeg kan anbefale ALLE til og hvertfall se en episode av denne serien, og du blir hekta..

Terningkast http://www.rockeklubben.no/images/GIF/VG-Terning-6.gif !!!

Litt info:
-Gått på tv siden 1989(over 700 episoder)
-Serien har vunnet 4 Emmy's awards, og en American Television Award.
-Har blimt filmet i over 140 byer i usa(fra kuer som er i byn, til skytedrama ), og samt annet Hong Kong, Soviet Unionen og London.
[CENTER]http://l.yimg.com/img.tv.yahoo.com/tv/us/img/site/46/09/0000034609_20061021005148.jpg

Offisielle siden til Cops
Mer fakta(wikipedia)[/CENTER]


Fler som har sett denne serien og kan bekrefte at dette er en konge serie? Eller muligens uenig med meg? Eller kanskje vil anmelde anmeldelsen min? holla
Helt greit å se på synes jeg, noen ting synes jeg blir litt feil vinklet med tanke på Norge. F.eks når de gjør alt for å fakke en person som har kjøpt 1g amf.

Er vel en sånn serie jeg ser når jeg venter på noe på tv'n, men ikke som jeg sitter å ser, for å se liksom. Missforstå meg riktig her nå
Sist endret av Volch0k; 13. mars 2008 kl. 02:02.
RosaKarpe's Avatar
Trådstarter
hmm, ja det er jo smak og behag.. Men jeg ender opp våken halve natta bare for og få med meg detta, så må vel begynne og laste ned snart.. Vurder å kjøpe noen DVD'ersnart også
Hehe, ser på Cops om kveldene. Bra opplegg, og sååå erke-amerikansk.
Jeg husker TvNorge sendte en Cops klon som tror het "Politiet" eller noe sånt.

Jeg så et par episoder og mitt allerede kyniske syn på politiet ble ikke akkurat bedre.

De dengte løs på fylliker som kansje var litt frekke i munnen, men at de satte seg oppå dem og dyttet hodet deres hardt mot gulvet bare fordi denne fylliken kalte politmannen stygg og spurte han hvordan famillien hans hadde det, synes jeg var mildt sagt litt i overkant.

De beste Cops episodene jeg har sett er når de er i Italia og viser hvor badass Cabbanierine (italiensk terror politi) er.

Kansje det bare er meg som er alt for kynisk, men jeg tror Cops er veldig redigert til fordel for politiet på grensen til propaganda, men jeg må inrømme det er underholdende tross alt.
Dette er faen meg så erke amerikansk som det kan bli.
Alle de jævla lydeffektene og en litt overentusiastisk kommentator.
Pluss all den macho amerikanske politifolka.

Alikevell kan jeg ikke noe for at programmet underholder meg - spessielt biljaktene, da dette alltid har fasinert meg.
Når går dette? Er det den gamle serien. Som du følger etter en fyr som har stjelt en bil og en kommentator snakker som en fyr som går på LSD. Og med masse repiser og slowmotions å sånt? Ligner litt på America's Wildest Videos eller no?
Eller er det noe nytt, som en Tv-serie som Scrubs?
Sist endret av gilde; 13. mars 2008 kl. 14:25.
Go back to bed america, your goverment is in full controll
dette er et program laget slik at du ikke skal føle deg trygg om du gjør noe som helst ulovlig, de knuller deg like hardt i ræva om det er brekk eller 2tonn med heroin...

statlig propaganda fra USA
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av thetaman
Go back to bed america, your goverment is in full controll
dette er et program laget slik at du ikke skal føle deg trygg om du gjør noe som helst ulovlig, de knuller deg like hardt i ræva om det er brekk eller 2tonn med heroin...

statlig propaganda fra USA
Vis hele sitatet...
Du er meg litt av en idiot. Det du lirer av deg baseres ikke på annet enn gjentagelser av det andre som er akkurat som deg har sagt.
Det er ikke slik verden fungerer.

Forøvrig må jeg få peke alle til Reno 911! som er en komisk versjon av Cops.
Sitat av gilde
Når går dette? Er det den gamle serien. Som du følger etter en fyr som har stjelt en bil og en kommentator snakker som en fyr som går på LSD. Og med masse repiser og slowmotions å sånt? Ligner litt på America's Wildest Videos eller no?
Eller er det noe nytt, som en Tv-serie som Scrubs?
Vis hele sitatet...
Lurer på dette jeg også. Er det virkelig et tv-crew som filmer det hele når det faktisk skjer? Det høres jo litt fake ut at de får filme seriøse politihandlinger når de faktisk skjer.
Hvis det er skuespill fra noe alvorlig som har skjedd kan jeg skjønne det, men da er det ikke særlig underholdende.
Sist endret av Christian; 13. mars 2008 kl. 15:04.
"All suspects will be prosecuted as black until proven to be white" (Martin Kellerman)
Noen andre som syntes at det kommer frem flere svarte kriminelle en hvite?
Cops er morro det ja. Er enig i terningkastet.
RosaKarpe's Avatar
Trådstarter
Christian og glide:
Det er en serie som har vart i over 20 år.. ligner litt på Americas wildest videos, men ikke akkurat det samme. det er heller ikke en stygg komentaror som snakker der(som Joachimsen sier).. det er ikke skuespill, og det er tv-crew som følger etter hele tiden..

nso:
Reno 911 skal jeg se! komisk variant av cops virker genialt
Sitat av RosaKarpe
Christian og glide:
Det er en serie som har vart i over 20 år.. ligner litt på Americas wildest videos, men ikke akkurat det samme. det er heller ikke en stygg komentaror som snakker der(som Joachimsen sier).. det er ikke skuespill, og det er tv-crew som følger etter hele tiden..

nso:
Reno 911 skal jeg se! komisk variant av cops virker genialt
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke det var en stygg kommentator, bare litt vell "amerikansk"..
På en annen side blander jeg nok litt med Americas wildest videos og worlds scariest police chases..

Når går denne serien(klokkeslett)?

Edit: glem det, jeg glemte linkene, og kan sjekke på viasat..
Sist endret av Joachimsen; 13. mars 2008 kl. 19:23.
Sitat av nso
Sitat av thetaman
Go back to bed america, your goverment is in full controll
dette er et program laget slik at du ikke skal føle deg trygg om du gjør noe som helst ulovlig, de knuller deg like hardt i ræva om det er brekk eller 2tonn med heroin...

statlig propaganda fra USA
Vis hele sitatet...

Du er meg litt av en idiot. Det du lirer av deg baseres ikke på annet enn gjentagelser av det andre som er akkurat som deg har sagt.
Det er ikke slik verden fungerer.
Vis hele sitatet...

Vel, ikke mere idiotisk enn forum-administratorer som innleder innleggene sine med å kalle folk idioter. Skal man dømme etter formuleringsevner, kommer innlegget ditt helt klart etter thetaman sitt, både med hensyn til koherens og saklighet.

Thetaman har naturligvis helt rett: serier som dette er - gjennom utelukkende å se det hele fra ordensmaktens brutale sort/hvitt-synsvinkel - først og fremst designet for å gjøre borgere til konforme og lydige flokkdyr, som uten å mukke forsvarer praksisen med å sette andre medborgere som f.eks. røyker cannabis, eller på andre måter ikke oppfører seg skikkelig, inn i beinharde fengselsopphold på flere år.

Barbari.
Selvsagt er det med cannabis ganske omdiskutert. Men ellers så synes jeg ikke det er negativt at programmet påvirker folk til og bli "lydige flokkdyr" som du kaller det, noe som virker litt negativt ment?
Sitat av RosaKarpe
Christian og glide:
Det er en serie som har vart i over 20 år.. ligner litt på Americas wildest videos, men ikke akkurat det samme. det er heller ikke en stygg komentaror som snakker der(som Joachimsen sier).. det er ikke skuespill, og det er tv-crew som følger etter hele tiden..

nso:
Reno 911 skal jeg se! komisk variant av cops virker genialt
Vis hele sitatet...
Reno 911 er en genial serie ja!
Har sett en sesong.
Anbefaler også filmen Reno 911!: Miami
Grønnkål: det om flokkdyr er jeg enig i til en viss grad - det er sant at det er noe herk når de omtaler alle som bruker narkotika som noen dumme utskudd, men det er da virkelig ikke et stort problem når det omhandler kriminelle handlinger som kan være livsfarlig for misstenkte og alle rundt hann/henne, type fyllekjøring og væpnet ran..?
Har tilfeldigvis fått med meg ett par episoder av cops når jeg har sittet framfor tvn.. Utifra det lille jeg har sett, så virker dette som forholdsvis bra saker, virker ikke som det er så ekstremt med propaganda-greier. Men nå har ikke jeg sett så veldig mye da.
Men det er masse serier som er skikkelig dritt, type kommentator som er høy på pæra, og "politiet er helter i hverdagen, de er ekstremt flinke og fakker farlige kriminelle som ikke har en sjangs, fordi politiet er så flinke og bra, og gjør det eneste riktige i situasjoner, og setter livet på spill hver dag for at jeg og du skal leve i ett trygt samfunn".
Det beste med Cops er uansett kommentarene. Er legendarisk.

"This guy tried to escape from the police. BAD IDEA. Now he's speding the rest of his life behind bars, with a broken collar bone."

"Its just another day on job, for the Las Vegas police."
Cops har vel også gått på tv3 omtrent fra den starta, skjønner egentlig ikke helt hvordan noen kan ha unngått å ha sett den før nå. En annen ting er hvordan noen faktisk kan klare å gi den en 6'er..?! Kanskje hvis du bare har sett et par episoder, men... se et par til, så skjønner du snart hva jeg mener, det blir bare det samme om og om igjen (politiet redder dagen og banker de slemme skurkene oooo helter helter helter)
Sitat av nso
Du er meg litt av en idiot. Det du lirer av deg baseres ikke på annet enn gjentagelser av det andre som er akkurat som deg har sagt.
Det er ikke slik verden fungerer.
Vis hele sitatet...
jævlig a?
synes ikke det var noe pent sagt da...

synes ikke den kommentaren nominerte meg til "litt av en idiot" akkurat
og ja, jeg siterte Bill Hicks...
fantasiløs? kanskje...
idiot? næh, synes ikke det

men back to topic;
Cops er ikke noe morsomt, men introen rocker!
Hvilken kanal?

Og når?
Noen som reagerer på hvor brutale enkelte av de politifolka er? Personer som gjør NULL motstand blir jo slengt i bakken og får et kne i nakken... Bad mojo.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Sitat av nZaal
Noen som reagerer på hvor brutale enkelte av de politifolka er? Personer som gjør NULL motstand blir jo slengt i bakken og får et kne i nakken... Bad mojo.
Vis hele sitatet...
Politiet har en litt annen hverdag i USA enn hva de har her i Norge. Null mostand? I beg to differ.
Jeg har fulgt med på denne serien i lang lang tid og jeg kan ikke si at jeg har sett mange tilfeller hvor politiet bruker for mye makt. Dersom personen de anholder er fiendtlig eller lite samarbeidsvillig er det klart de må legge personen i bakken, ikke for å skade personen men for å unngå en potensielt farlig situasjon både for personen de anholder og seg selv. Det er ikke verre enn å adlyde :>
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har fulgt med på serien en god stund nå, senkveldene på viasat4...

Fellesinnkjøp av DVD'er fra statene snart kanskje?
Sitat av nZaal
Noen som reagerer på hvor brutale enkelte av de politifolka er? Personer som gjør NULL motstand blir jo slengt i bakken og får et kne i nakken... Bad mojo.
Vis hele sitatet...
Kan ikke huske å ha sett noe slikt. Fungerer likt i som i Norge, men amerikanske politi er dårlige i arrestasjonsteknikk og er redd for kroppskontakt på grunn av våpenet i beltet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette er en tøff serie ^^
Politimenn som roper "stop resisting" mens den kriminelle ligger nede uten å gjøre noe motstand i det hele tatt. Litt gøy hvordan politimenn i USA oppfører seg.
Folk her blander sammen seriene...COPS har ingen kommentator og heller ikke replay av alle mulige ting iløpet av episodene.
Nei, det er ikke skuespill eller manus, jeg har sett crewet med sammen med politiet i Brevard county da jeg var der en tur.

Americas Scariest Police Videos og andre sånne videoer har kommentator og replay av "spennende" hendelser.
Sist endret av Scampi; 5. august 2008 kl. 14:53.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om andre slike serier som er opprinnelig hentet fra COPS (Jeg vil tro det er i statene serien kom først). Har sett alle episodene av både COPS og Politiet. Andre serier fra andre land kanskje?
Sitat av andreas... Vis innlegg
Noen som vet om andre slike serier som er opprinnelig hentet fra COPS (Jeg vil tro det er i statene serien kom først). Har sett alle episodene av både COPS og Politiet. Andre serier fra andre land kanskje?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/user/Ffeenixx

Enjoy.
Under en av de få episodene jeg har sett av "Cops", så satt de opp en fake "weed-stand" i en hage, hvor de solgte falsk weed, for å deretter brutalt hoppe over vedkommede som kjøpte lurifakset dems. Straka vegen til jailer'n ble det også!
Er jo helt sykt!
Sitat av Marius145 Vis innlegg
Under en av de få episodene jeg har sett av "Cops", så satt de opp en fake "weed-stand" i en hage, hvor de solgte falsk weed, for å deretter brutalt hoppe over vedkommede som kjøpte lurifakset dems. Straka vegen til jailer'n ble det også!
Er jo helt sykt!
Vis hele sitatet...
Bra jobba, med andre ord.
Thank you Scampi =)
hehe Cops er utrolig gøy bare hadde et par spørsmål om den DVDen som ble linka linker den igjen : http://foxstore.com/detail.php?item=5109

det står # Disc 2: FIRST TEN SEASONS er det 10 sesonger? gidder ikke og kjøpe DVDen og ikke få med ALLE episodene fra begynnelsen.
reality tv er IKKE virkelighet
Jeg er enig med Atomet

Scampi, du tar feil, COPS har kommentator.

Anyways; Hvordan kan man gi en serie som denne 6'er? Det er jo det samme vrøvlet om og om igjen... Amerikansk media fokuserer jo på frykt, og jeg kan ikke si denne serien kjemper imot fryktbildet som sitter i Amerikanerene.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Scampi, du tar feil, COPS har kommentator.
Vis hele sitatet...
Hmm, Eneste kommentatoren COPS har er jo helt i begynnelsen, der han sier at serien ikke er fiktiv og blablabla...Det er jo aldri noen som kommenterer det som skjer.