Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1828
Anonym bruker
"Lettet Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss jeg røyker f.eks maks 2 ganger ganger i uka vil det gi no bivirkinger eller langtids bivirkinger?
på kort sikt, nei, så lenge du klarer å holde deg til 2 ganger i uka.

Problemet er at det er jævli vanskelig å holde seg til 2 ganger i uka.

1-2 ganger i mnd er litt enklere etter min erfaring.
Ikke ha mer liggende enn du klarer å røyke opp.
spørs helt på hvordan du reagerer på cannabis, og selvfølgelig også dose i tillegg til hyppighet som du nevner.

si du stoner hele lørdag og søndag så kjenner du nok klar forskjell mandag vs om du holdt deg nykter, men det betyr ikke at det nødvendigvis er negativt.

for å bruke meg selv som eksempel så ville jeg ha blitt litt "tåkete" i huet av sånt bruk, som gjør det vanskeligere for meg å få gjort det jeg skal effektivt 1-2 dager etter.

på andre siden når jeg røyka fast så var ikke det noe problem i det heletatt, og heller ikke når jeg bare røyker èn feit joint i løpet av en kveld en dag i uka f eks.

er nok best du setter av tid til at du kan kjenne på hva det gjør med deg personlig og hvor mye/lite som skal til, og forvente å "feile" med å ta nok til å få bivirkninger.
Jeg har hatt en 6g brun klump liggende i 8 mnd før jeg røyket den opp.

1-2 ganger i uken. Ikke noe problemer her. Men dette er fordi straks jeg går over 2 ganger i uken, så merker jeg at jeg begynner å bli ekstra giddalaus, sur og lei når jeg ikke er høy, pga. dette er det lett for meg å moderere bruket mitt.
Anonym bruker
"Lettet Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, jeg er "erfaren" røyker og tok en pause nå fra 4 måneder der jeg røyka hver dag, men "vil" forsatt røyke bare ikke så veldig regelmessig og prøve å funke i hverdagen med skole og jobb osv
Anonym bruker
"Lettet Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Uten at hasjen er i veien for meg
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Varierer veldig fra person til person. Kjenner mange i godt betalte stillinger med fin fasade som røyker daglig. Og like mange som har stoppa helt opp på ytelser som bare gamer i en kjellerleilighet. Det handler vel litt om hvilket utgangspunkt man har både psykisk og fysisk. For meg gir f.eks vanlig helgefyll en mye mer redusert tilstand i uka etterpå sammenlignet med ei uke der heller røyker hver dag/kveld. Prøver å unngå mornings og nattas i hverdagen, det hjelper ganske mye.
Korttidshukommelse blir fucka av to marihuanas
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg er "erfaren" røyker og tok en pause nå fra 4 måneder der jeg røyka hver dag, men "vil" forsatt røyke bare ikke så veldig regelmessig og prøve å funke i hverdagen med skole og jobb osv
Vis hele sitatet...
får prøve sette strenge regler da. f eks
alt av dagens gjøremål skal være gjort før røyking
ha en gitt max mengde du aldri justerer opp
gi det en prøveperiode når det passer, der du kan sjekke om du klarer holde deg til det du har satt uten å få problemer med ting/gjøremål du har skrivi opp på forhånd.

de jeg ville brukt personlig, men poenget er å skreddersy litt så man kan se om man klarer fungere innafor strenge rammer rundt noe man tidligere har hatt problemer med, noe jeg tror kan fungere for mange, men absolutt ikke alle.
Jeg kjøper bare hasj en dag i uken, gjerne fem gram, og røyker det på to dager og en natt. DEt funker for meg, og jeg syns hasjen 'hjelper' noen dageretter jeg har røykt også, men går det fem dager uten er jeg villig til å gjøre det mestefor en blås. Men jeg har en bestevenn jeg får besøøk av ofte, som kommer med nok has til et mekk eller to, som alltid er kjekt.

Jeg ville funnet meg en dag i uken der det passer godt å røyke hele dagen for deg, eller kanskje til og med bare på kvelden. Så holder du deg til den dagen, og kjøper bare nok til at du har til hele dagen og litt den natten så du sover godt. Jeg elsker å våkne om natten og røyke og legge meg igjen. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for bivirkninger med en hel dag i uka. Om du drikker på fredag eller lørdag er det beste å røyke dagen derpå, så blir hangoveren om til en flott rus heller.

Jeg vet også om folk som kun røyker grønt fordi deter sjelden vare så da blir det sjelden røyking på de som er miningen med det, marijuana gir en mildere rus med mer høye tanker uten den tunge følelsen i kroppen hasj gir. Grønt gjør deg høy, mens hasj gjør deg stein. Jeg fortrekker god hasj.

Nå skal jeg røyke selv, noe grønt haze ett eller annet. Den svir i halsen for den er så sur, nesten surt epleaktig og sterk på smak, men funker dritbra, og jeg liker vanligvis bare hasj.

Og så fant jeg en våt pose med 0,5g grønt i trappen ned fra huset mitt i dag, når jeg var på vei for å kjøpe haze'n. Det var våt utpå posen, men potten inni var tørr og ganske god til å være helt gratis. Lurer på hvordan den kom seg dit, den lå rett ved postkassene. Kanskje min kompis var her når jeg var vekke og la det i postkassa mi, så kanskje postmannen så det og kasta det på bakken? Men de ser jo aldri ned i postkassen heller, de bare slipper posten nedi og lukker. Så noen må ha mista den sikkert på vei til eller fra meg.... Jeg klager ikke på DET.

s
Sitat av saviour Vis innlegg
marijuana gir en mildere rus med mer høye tanker uten den tunge følelsen i kroppen hasj gir. Grønt gjør deg høy, mens hasj gjør deg stein. Jeg fortrekker god hasj.
Vis hele sitatet...
Det stemmer vel strengt talt ikke. Er budsen av god kvalitet blir en langt mer høy på den enn middelmådig hasj.

Og dette med "bodyload", ja jeg har merket at jeg som oftest blir tung i kroppen av hasj, og ikke av buds/grønt, hadde forresten ikke tenkt på det før. Men dette er jo pga. strain og ikke pga. noen kjemisk forskjell i brunt/grønt.

Jeg tror heller det er slik at hasjen en får tak i vanligvis er av indica typen, den som har den sløvende effekten på kroppen.

jeg foretrekker forresten grønt, smaker og lukter bedre, jeg elsker lukten av stinkdyr-piss. Og blir så jævlig trøtt av de sortene med høy bodyload, kan sove i 20 timer hvis jeg vil.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det stemmer vel strengt talt ikke. Er budsen av god kvalitet blir en langt mer høy på den enn middelmådig hasj.
Vis hele sitatet...
Og hva om man lager hasj av nevnte buds?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viss jeg røyker f.eks maks 2 ganger ganger i uka vil det gi no bivirkinger eller langtids bivirkinger?
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på. Jeg takler det ikke selv om hardere druger som amf gåŕ helt greit. Nå er jeg blitt så voksen at det er sjeldent jeg ruser meg. Men hasj er undervudert. Selv om det for mange er et mildt stoff blir andre psykotiske og sliter med senvirkninger. Vi er så ulike alle sammen. Lytt til kroppen din først og fremst
Så sant så sant, hasj og marijuana må ikke ubdervurderes. For noenhar det potensielt store skadevrkninger, mendet går som regel over om man gir seg. Jeg koser meg med nattis nå som aldri tar slutt for det er så digg med weed.

Og til hans høyhet, som vte alt her på forumet, jeg får muligens tak i god hasj og dårig gnt, hvem vet, jeg driter i det. Jeg velger alltid brunt vist den er myk nok til at du kan presse to biter sammen og rule det til en kule. Pot kjøper jeg bare nå fordi det er tørke på hasj nå, og grønt tar over markedet her. Det går bra, for den er så sterk syrlig eple aktig på smak og funker dritbra. Selv på meg som har skutt et gram med speed.

s
Høy av grønt og stein av brunt....slutt å kødd. Trodde det var folk med et snev peiling her.

Alt handler om sativa eller indica. Å hevde noe annet er helt og holdent bullshit.
Hasj har stort sett høyere innhold av THC enn marihuana, men utover det så kan begge variantene gjøre deg høy eller stein. Det handler som sagt om sativa og indica
Anonym bruker
"Arbeidende Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg er "erfaren" røyker og tok en pause nå fra 4 måneder der jeg røyka hver dag, men "vil" forsatt røyke bare ikke så veldig regelmessig og prøve å funke i hverdagen med skole og jobb osv
Vis hele sitatet...
Det kommer ikke til å gå. Har ikke en gang hørt om noen som har klart å gå fra daglig røyking til ukentlig røyking. Jeg prøvde sjæl mange ganger og men det gikk en uke eller to så tenkte jeg at nå hadde jeg vært flink så nå kunne jeg røyke litt ekstra. Så var det tilbake til daglig røyking. Enten må du prøve deg på månedtlig eller slutte helt. Jeg slutta helt for det ble all or nothing, og er jæla fornøyd med å ikke lenger engang ha lyst på hasj mer, føler meg all over mye bedre.
Faen så motstand det var mot min mening da, som bare er min mening og ingen fasit. Men jeg sovner feks aldri av marijuana uansett hvor mye jeg røyker jeg bare tenker høyere og mer svevende tanker jo mer jeg røyeker, indica eller sativa eller hybrid, men jeg foretrekker indica om jeg skule valgt.

Mens hasj får meg smertefri og i søvn lett. Hasj er billigere for meg, og for MEG, varer et gram god hasj mye lenger en noe gram med pot i hele verden. Jeg har fått pot andre har gått i kne av en joint med, og blitt skuffa likevel. SÅ har jeg en hasj som er neoenlunde god, og det rocker sockene av meg. Så kall meg rar, men det er det samme jeg har hørt fra de fleste i min vennekrets. Ingen kjøper grønt vist ikke det er tørke på hasj som nå. Da selger alt annet mye bedre, se min tråd om skadevirkningene av hasj tørken.

Vist ikke det er lagd til skikkelig gode indica dominante edibles da, DA er grønt gull værdt, som er min favoritt måte å innta marijuana på. Fikk femti slike edibles kapsler, som var stappfulle med kokosfett og pinapple express pot, småbuds som ikke egnet seg til salgs, som de hadde kokt i tolv timer i trykkoker vistnok. Kilden er såpass sikker så jeg tror på det 100%. EN sånn grønn kapsel var egentlig litt mer en nok for selv meg som røyker ett helt mekk om gangen når jeg har ventet lenge på hasj, og to stk fikk meg til å kubbe momentant nesten. Bare å ta to og legge hodet på puten=)

Når jeg tok min aller første ble jeg helt skjelven i stemmen når det begynte å virke mens jeg snakket med familien, det var rått men ikke så godt planlagt. Jeg trodde aldri edibles kunne sette hele verden på hodet slik. Hadde meg noen fine stunder med det der, skal undersøke om det går an å få mer nå snart i dag, de var skittbillig også til 25kr stk for meg, 50kr for folk som ikke kjenner de.

En venn kom ut fra fengsel den tiden jeg hadde noen i kjøleskapet og var vandt med bare 1mg subb og 0,05g kanskje med g om han var heldig der inne en dag. Så fikk han en kapsel og sluttet plutselig å svare helt i samtalen, eller han svarte etter merkelig lang tid, som han var under vann tenkte jeg nesten. Så fant jeg bare frem madrassen hans på gulvet og han nikket enig i min avgjørelse og jeg støttet han ned i seng=)

Noen som vet om pinapple express er indica eller sativa eller hybrid? Jeg tror det må være indica på effekten. Skitt au jeg søker vel bare på det.

Men ikke angrip hverandre (meg) pga jeg har en annen opplevelse av to rusmidler en dere to eller flere, for meg er marijuana nesten ikke værdt pengene engang, og jeg kjøper det kun om det ikke er hasj eller hasjen er så tørrr og super drit standard g at det er bedre alt annet som fins egentlig. Da er alt grønt å fortrekke, bare for den gode smaken og for å spare lungene for drittet i tørre standard plater. Om noen sier de skal skaffe meg hasj og kommer tilbake med sånt boss får de beholde hasjen selv, og betale meg tilbake mine penger så snart som de kan. Men i nøden røykes av og til bad stuff desverre.

Men jeg har weed nå da, so all is good in the hood, ganske god haze- something weed som lukter syrlige epler og smaker sterkt og river i halsen på den gode måten. Beste potten jeg har smakt på veldig lenge, men den var dyr, og fra en stressende fyr å få tak i. Jeg gleder meg til hovedmannen min er i rute igjen, så jeg kan få levering klokken seks om morgenen som passer mitt døgn perfekt. Jeg står opp 5-6tiden og må ha min metadon.

Men ja, alle opplever rus forskjellig, så ikke kom og si jeg ikke har peiling for noe så dumt som en mening om hasj vs pot, jeg har røykt brunt og grønt i tyve år nå, og vet akkurat hva og hvordan det funker på meg og de jeg kjenner også. Alle her i gården foretrekker hasj, men vist det er en spesielt god pot kjøper vi den også. Det beste er jo å ha begge deler=)

s
Jeg vil også påsta at pot er mildere enn hasj. De som påstår noe annet får enten tak i ræva hasj eller så røyker de kun kief fra grinderen det har vært pot i, aner ikke. Men samme hva noen sier så er det mye mere plantemateriale i pot. Det er også gjerne flere aromaer som gir en dypere "nyanse" av den rusen man oppnår. Men om du for eksempel har 60% thc i hasjen og 15% i poten, som er vanlige tall, så sier det seg jo selv at du må ha 4 ganger så mye pot. De fleste kan røyke ett pipetrekk med 0.2 hasj oppi. Men værre å få i seg 0.8g weed uten å være temmelig innrøyka. Det samme gjelder med olje. Den er opptil 5 ganger så sterk som midt på treet-svak hasj og dobbelt så sterk som det beste av det beste i hasj.. De soim har røyket en del olje her vet også at man blir mye mer fjern på ett trekk en man gjør med hasj. Grunnen til at jeg ikke røyker utelukkende olje, er for det første toleranse og for det andre så smaker det nesten ikkke cannabis. Jeg tar meg gjerne en svær pot joint for kosen og aromaopplevelsen i tilleg til mild rus, men jeg kan sitte med bongen og irritere meg over hvor mye pot som må røykes for å bli fornøyd
Sist endret av Bluesky_; 24. januar 2020 kl. 15:43.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Det er også gjerne flere aromaer som gir en dypere "nyanse" av den rusen man oppnår.
Vis hele sitatet...

Ja, dette opplever jeg også, når jeg har vært i nederland, og røkt ulike sorter grønt, så merker jeg at det er mye mer nyanser her, enn den hasjen jeg har røkt. Og disse kan ha stor betydning på hvordan rusen er og hvor godt en liker den.

Det har mest sansynlig å gjøre med ferskheten, samtidig som at grønt kanskje har flere terpentiner.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du først hatt en periode med daglig røyking, så er det utrolig lett å komme dit igjen, uavhengig av dine 4 måneder med pause.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slik som Sayso sier så handler det om THC prosenten. Hasj har vanligvis høyere thc innhold - enkelt og greit. Sativa/Indica fordelingen vil utgjøre hvordan skækk du blir.

Så for de som er kraftig innrøyka vil nok foretrekke hasj, kanskje også olje fordi det gjør dem mer skækk kontra Grønningen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, jeg er "erfaren" røyker og tok en pause nå fra 4 måneder der jeg røyka hver dag, men "vil" forsatt røyke bare ikke så veldig regelmessig og prøve å funke i hverdagen med skole og jobb osv
Vis hele sitatet...
Dette er fult mulig med disiplin og viljestyre. Om det er noe du håndterer pr dags dato, det kan bare du vite selv tenker jeg.