Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 10262
Har en eksrem tannverk som ikke er til å holde ut. Legen skulle skrive ut sterke smertestillende, men fikk bare paralgin forte som ikke hjelper en shit.
Fikk også et par tramadol av dama som heller ikke hjalp noe.
Noen som har noe forslag til noe som kan hjelpe.
Nellik, hele. Tygg til grøt og la det hvile som skråtobakk der hvor du har vondt. Eller nellikolje.
Erfarer at Ibux er bedre mot tannpine enn det meste. Når det er sagt er det tannlege og evt penicillin som virker best. Tannpine er helvete på jord.
Den ene gangen jeg hadde tannverk, var det 2x pf, 3g paracet og 1g ibux, ga meg fire timer søvn slik at jeg kom meg til tannlegen og fikk ut dritten.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Den ene gangen jeg hadde tannverk, var det 2x pf, 3g paracet og 1g ibux, ga meg fire timer søvn slik at jeg kom meg til tannlegen og fikk ut dritten.
Vis hele sitatet...
Blir 4g Paracet det. Ikke så heldig for levra.
Vet ikke om det er dette du er ute etter, eller om du har testa, men gir det en sjans. Ibux og paracept blandet, gir veldig effektiv smertelindring mot tannverk. Prøv dette om du ikke har testet.
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Erfarer at Ibux er bedre mot tannpine enn det meste. Når det er sagt er det tannlege og evt penicillin som virker best. Tannpine er helvete på jord.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte at Ibux er det beste jeg har tatt mot tannverk. Paracet hjelper ikke noe.
Sist endret av Superspurv; 12. desember 2019 kl. 13:38.
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Blir 4g Paracet det. Ikke så heldig for levra.
Vis hele sitatet...
Var en kveld, og ment som en måte å få sovet på, ikke noe man skal ta over lengre tid.

Det eneste som hjelper mot tannpine er faktisk å gå til tannlegen og få det fikset.

Smertelindring mot tannpine over tid, vet jeg ikke noe om, men tror ikke det anbefales, da det ofte er betennelse i nerven i tanna. Hos meg var det så ille at nerven faktisk var dø da tannlegen skulle drepe den under rotfyllinga.
Dra snarest til tannlegen. NSAIDS har en tendens til å virke best.
Men som noen over sier landet funke å tygge på nellikspiker. Det er nellikolje i medisinen tannlegen legger i tanna som akutt behandling
Ofte kommer tannverken av betennelse under tanna, prøv noe som også er betennelsedempende.
Utløses smerter av kaldt/varmt, tiltar på nattestid og er pulserende i karakter = smerte fra levende nerve (pulpitt). NSAIS hjelper best, noen har funk på PF. Du må snarest til tannlege

Er tanna smertefull ved berøring/banking på, ikke sensitiv til temp, er du hoven og eller har feber = "rotbetennelse". Da gjelder AB og evt paracet og nsaids i kombo.

I alle tilfeller søk tannlege snarest. Tanna må rotfylles eller fjernes
Sist endret av anonanon; 12. desember 2019 kl. 17:39.
Fikk betennelse i kjevebeinet etter ett uheldig tannlegebesøk. Og ventetid på å komme inn til kjevekirurg. Fikk da en miks av ibux 600 og paralgin forte og måtte spise 2 x ibux + 2 x paralgin hver sjette time fra torsdag til mandags formiddag. Men selv denne hestedosen fjernet ikke alle smertene og det var fortsatt så vondt at jeg ikke kunne spise og jeg klarte bare å sove i små små intervaller. Kirurgen fikk ordnet opp alt i løpet av ca 20 minutter og etterpå var smertene vekk i løpet av en dag eller to. Ibux 600 er på resept btw. Om du tør kan du også legge til en annen jeg ikke husker navnet på, esken er blå og hvit det er 2 virkestoffer der koffein er det ene. De får du kjøpt over disk på apoteket. Den er sammen med hodepinetabletter i de hyllene på apoteket. Da får du 4 virkestoffer som alle jobber sammen.

Den miksen er sikkert dårlig nytt for indre organer men den hjelper i det minste. Taes på eget ansvar, sjekk evt .med lege/apotek først.
Sist endret av _abc_; 12. desember 2019 kl. 22:11.
Slet med kraftig tannverk som forplantet seg til hodepine.I og med at jeg allerede bruker smertestillende fikk jeg beskjed om å ta en ekstra Ibux 600mg.Sammen med Listerine forsvant verken gradvis.To runder hos tannlegen som antydet hypersensitivitet.Håper det bedrer seg med deg.Tannverk er noe av det verste som finnes.
Penencilin og Ibux om du ikke skal ha vondt.

Paralgin forte 2 stk om du har 0 toleranse og vil sove.

Men tannlegen er vel det beste svaret
Den gangen jeg hadde tenner skylte jeg ned litt mer enn foreskrevet PF med cognac, det virka greit
Enemy of the snut
Ibux og Tramadol, drit i Paraceten..
Å smøre nelikolje på tannkjøttet rundt den vonde tannen er det beste smertestillende jeg har prøvd mot tannverk, utenom opiater.
Du disse oljene forsøkte jeg. Det var tre forskjellige jeg ble anbefalt. Mandelolje, nellikolje og en til jeg ikke husker hva var og ingen av de virket. Har etterpå fått høre at andre har lagt PF rett på tannkjøtt/tann og latt den smelte og det virket raskere og bedre men viste ikke om dette når jeg selv hadde vondt så ikke testa selv.

Nå kom jeg forresten på hva den siste het. Den jeg tok sammen med PF og Ibux 600. Fanalgin het den, og den inneholder også koffein. De tre (4 m/koffein) sammen virket ok. Men som sagt det er sikkert livsfarlig. Ble aldri å spørre noen leger jeg bare fant en eske av de hjemme når ibux 600 og pf ikke virket også tenkte jeg at når det var ennå et virkestoff var det sikkert greit å forsøke. Men kan tenke meg at levra ble 5 år eldre den helga.
Sist endret av _abc_; 14. desember 2019 kl. 19:55.
Jeg anbefaler ingenting, men en for noen år tilbake hadde jeg alle moders tannverk, i form av helt pip åpen tann, rett inn i pulpa/pulpitt, usikker på terminologien. Hadde den vanlige ibux + paracet comboen uten spesielt hell. Fikk ikke sove på 2 dager mens jeg venta på legehenvisning til tannkirurg/kjeve uten et minutt med ordentlig sammenhengende søvn, eneste som lindra "området" (halve trynet pulserte i intervaller på 40x20sek smerte/relief) var iskaldt vann liggende i den delen av munnen, på tanna.

Tok to nobligan og sobril, det kombinert med det andre gjorde noe, våkna veldig og ignorerte på en måte tannverken som fysisk syntes på trynet mitt.

Fikk faenskapen trekt, momentant smertefri annet enn det selvfølgelige ubehaget av å ha et tomrom fylt med gufse der tanna brukte å være.
Kan bekrefte den iskaldt vann metoden til brsbent. Eneste som funka på meg også. Lå ei hel natt med kjeften full av iskaldt vann. Måtte bytte vann vært tredje minutt ca. Null soving men hadde ei svak murring kontra inn i helvetes vondt