Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2771
Hvordan kan jeg overføre videoer på rundt en time til pc'en min? Bruker usb kabel men de vil ikke laste seg opp fordi de er så lange. Vil du funke å heller skaffe seg Mac slik at jeg kan airdroppe eller vil det bli det samme problemet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Overføre frå kva?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det her høres ut som et spesifikt problem som angår metoden du bruker.

Hvordan overfører du disse filene?
Er det fra et kamera?

En datamaskin bryr seg ikke noe om lengden på en film, så det høres ut som du bruker noe programvare som har begrensninger.

Det finnes filsystemet som har begrenset størrelse per fil, men moderne kameraer deler ofte opp videofiler slik dette ikke skal være noe problem.
Er det ikke en grense på 4 Gb for filstørrelse på Windows?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det ikke en grense på 4 Gb for filstørrelse på Windows?
Vis hele sitatet...
Kanskje i 1996.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av NiFlex Vis innlegg
Kanskje i 1996.
Vis hele sitatet...
ACHULLY så ble NTFS introdusert så tidlig som 1993, men det øvrige markedet begynte ikke for alvor å implementere det før Windows XP kom på banen i 2001. Å ha individuelle filer større enn 4 GB på 90-tallet var uansett ganske sjeldne saker. Det er i alle tilfeller ikke Windows som setter noen begrensning i denne sammenhengen, det er filsystemet på lagringsenheten som avgjør det. Det er FAT32 som er kjent for å ha 4 GB-begrensningen, og du kan fremdeles komme over minnepinner og minnekort som er formatert med FAT32. Windows har en implementert øvre grense på filstørrelser også, men den er langt, langt, langt høyere enn noen harddisk du kan få tak i har plass til å lagre (2 petabyte, om jeg ikke tar helt feil). FAT32 har også blitt erstattet for lenge siden; per akkurat nå så bruker folk flest exFAT, som også har en svært høy øvre grense (16 exabyte, i teorien).
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er det ikke en grense på 4 Gb for filstørrelse på Windows?
Vis hele sitatet...
Hvis disken det overføres til er formatert med FAT32 er vel det en 4gb limit pr fil om jeg husker rett.

Edit: Moff kom meg i forkjøpet der.
Sist endret av TaterKjell; 15. november 2019 kl. 20:48.
xex
Trådstarter
55 9
Er snakk om å overføre fra mobil ikke kamera
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xex Vis innlegg
Er snakk om å overføre fra mobil ikke kamera
Vis hele sitatet...
Må vi hale informasjon utav deg? Du stiller eit spørsmål, då får du hoste opp all relevant informasjon. Kva telefon, og korleis prøver du å kopiere filene i dag? Gi oss så mykje informasjon som du kan, og les og *SVAR* på dei spørsmåla du får.