Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 812
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Usikker på om jeg poster til rett sted på Freak, om det så skulle være feil er det lettere å finne straffen på feilplassering av forumtråd på en en plakat i Kina enn det er å google seg frem til narkotika straff i Norge.

Ikke mange år siden så var det mye diskusjon om avkriminalisering av div. stoffer, har kost meg siden da uten noen bekymringer for onkel blå. Jeg har tatt det som en selvfølge at salg og oppbevaring av store mengder kan gi deg en bot, fengsel eller begge.

I dag av ren nysgjerrighet ville jeg bare forsikre meg om hvor mye man kunne ha på seg av før det skulle bli noe problem. Jeg har nå fått inntrykket av at man kan få bot for bare ha hørt om dop på radio.

Så er det noen som jobber med det her, eller har litt bedre peiling som kunne bare forklart hvor grensa går, for jeg blir ikke klokere av å prøve å finne ut selv.
du må nok vente en stund til før det blir en avkriminalisering. Hvis alt går greit kan det bli avkriminalisering før neste sommer. Selv etter det vil politiet ta fra deg ting. Grensene vil da, slik det ligger an til være grenser for straffeforfølgelse.
Sist endret av KnutAnkhAton; 22. januar 2020 kl. 13:08.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg skjønner deg riktig lurer du på skilnaden mellom hva politet beregner til «personlig bruk» og evt videresalg? Om det stemmer kan jeg informere deg om at det finnes ikke et eksakt tall, om du skulle bli fanga så viser de skjønn. Hvis du har 800 piller benzo feks har du ikke sjans på å si at det er til personlig bruk, selv om det kan stemme. Det blir tre ulike nivåer på dette;

1. Personlig bruk
2. Grenseland
3. Videresalg og oppbevaring.

Sats heller på at du ikke blir tatt.
Avkriminalisering er ikke vedtatt enda, du får bot og rulleblad hvis du er tatt med hvilken som helst mengde ulovlige rusmidler (førerkort og unger kan ryke også hvis man er skikkelig uheldig).

Selv om avkriminalisering diskuteres og snakkes om, så betyr ikke det at man skal begynne å slappe av. Et lov må bli vedtatt i Stortinget. Du er heldig som ikke gikk på en smell.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lovdata er stedet å finne frem lover på, men jeg kan skjønne det ikke er så veldig lett å finne relevant info første gangen man besøker nettstedet.

Tilvirking, besittelse, innføring etc rammes av Straffeloven § 231, mens bruken omfattes av Legemiddelloven § 23.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
inntrykket ditt er rett, du blir dratt inn i rettsak for stusselige 0.2g hasj smuler
Anonym bruker
"Forferdet Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går på skjønn. Har hørt om folk som har blitt tatt med 100g og visstnok greid å fått det på eget bruk, men det er mer urban legends fra fordums tid enn det er sannsynlig i dag.

Dette vil bare bli vill gjetting men jeg vil tro at når du kommer oppunder 50g så vil påtalemyndighetene prøve å ta deg for videresalg. Spørs nok veldig hvilken by du er i og hvor mye de har å gjøre.

"Spredningsfare er jo også et ord de har lekt seg med de siste årene.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kompiser som har blitt tatt for eget bruk når de har blitt tatt med 35g og vekt, men samtidig hatt kompiser som har blitt bøtelagt for å ha snusbokser med lukt av cannabis. Varierer veldig fra politimann til politimann vil jeg si, noen er straight up ekle mens andre er litt bedre.