Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1713
Har tenkt mye på disse heroiske dosene folk snakker om. Kunne gjerne tenke meg å høre fra noen med erfaring med doser norsk flein 8g+. Om noen så høyt som 15 eller over hadde vært veldig fasinerende å høre om. Om noen vet om noe eller noen linker jeg kan finne info settes det også pris på
All info er verdifull
Heroisk dose regnes for å være 5+ g cubensis. Med flein er dosen noe lavere, typ 4-4,5 g.

Ser ikke for meg at du får noe ut av en dose på 8 g. Det meste jeg har tatt på en gang er 4,9 g flein, og den trippen husker ikke jeg så mye av. Turen startet i sengen på soverommet og avsluttet der noen timer senere, husker nesten ingenting av det som skjedde. Så IMO waste of flein.
teller ikke helt min da siden dosa var delt og starta med 3, men slenger til:

ca 10-12g tørka, mulig litt mer.
starta med 3g ute i en hytte, mekka jointer og starta røyke 1 mens det jeg venter på soppen.

midt i en allerede forvirrende trip finner jeg ut at jeg ikke hadde spist nok, ca 1-2.5t etter inntak, og spiser da resten av det jeg hadde og fortsetter røyke.

tar ikke lange tiden før jeg la meg nedpå og forsvant da inn i en trip jeg egentlig ikke vil si var krevende i det heletatt, mer som å sovne med syke bisarre drømmer. skal jeg tippe så varte dette mellom 2-6t, men ikke siter meg på det.

når jeg "våkna" til mer igjen og fant ut jeg sku hjemover er da forvirringa kom sterkt tilbake og innså at alt ser helt likt ut så ga opp tilslutt å prøve komme meg noe sted. derfra satt jeg og tenkte de dype tankene enhver tripper kjenner til forstyrra av en del loops til det begynte bli mørkt (tok første dose tidlig-ish på dagen), klarte da kjenne meg igjen å finne frem lett.

hjemme igjen så tok det noen timer før jeg fikk nok ro i huet til at søvnen kom, og egentlig alt jeg fikk ut av den trippen var (igjen) å ikke røyke før på slutten av trippen, og for å sjekke om sopp kan ta meg like langt som dmt, så igjen, prøve helt uten røykings (ikke skjedd enda).

EDIT, holder med @Stray Wanderer på at det var wasted flein for meg også.

er du bare ute etter erfaringer fra høye doser el prøver du se no mer bak soppen vs andre psykadelika f eks..?
mycotopia, shroomery og erowid ville jeg sjekka først om jeg så etter rapporter på detta
Sist endret av Munted Artist; 16. januar 2020 kl. 08:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
tar ikke lange tiden før jeg la meg nedpå og forsvant da inn i en trip jeg egentlig ikke vil si var krevende i det heletatt, mer som å sovne med syke bisarre drømmer. skal jeg tippe så varte dette mellom 2-6t, men ikke siter meg på det.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen der! Det var ikke krevende eller skummelt, man har ikke et snev av kontroll på en sånn dose, så det blir vanskelig å yte motstand.

Ut av visjonene jeg fikk husker jeg kun en uendelig rom med noe som så ut som uendelige rekker med V2-motorer som jeg fløyt over. Sikkert hardware til Universet
Finn en bøtte, et liggeunderlag, teppe og pute.
Fast min. 5 timer. Få i deg syrian rue frø som inneholder MAOI. Ca. 3 gram. Knus dem.
Vent 1 time. Sett på behagelig musikk om du føler for det. Spis over 3g sopp.
Enjoy your psilohuasca trip.
Sist endret av Revbatim; 16. januar 2020 kl. 12:02.
Du skal være rimelig erfaren før du kjører den komboen over, men selv pleier jeg og ha noen små changa jointer i lomma når jeg skal trippe.

En fin dose med Flein ligger på 3-5g på meg, men hadde en tripp der jeg ikke vet hvor gram jeg spiste. Telte 160stk før det blei helt galskap og vi måtte vekk fra jordet. 160stk som uerfaren er absolutt ikke til å anbefale
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis man skal "ha noe ut av" opplevelsen, så syns jeg en dose på fks 2-3 g for folk uten heftig krysstoleranse eller annen toleranse er bra.

Problemet er at man må selv finne ut hvor som er "set point" for det man vil gjøre. Og hvor kroppen er med biotilgjengelighet, toleranse og mat/hvile

Påstandene fra religion, mystisisme og esoterisme er at man kan oppnå disse tilstandene via meditasjon og mental trening.
Mens entheogenene frembringer de i ulik grad, "ufrivillig" eller ihvertfall med et element av drivkraft, og med mindre grad av bevisst og presis kontroll. Forskjell på å flyte langs elven, og det å forsøke å krysse dem.

Og selv en lav dose, gitt riktig setting og konsentrasjon, kan lede tankene i frigjørende retning
Sist endret av meaculpaUIO; 16. januar 2020 kl. 13:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har vært ganske høyt oppi doseringa selv, fra 5 og helt oppi 10, dog var den Tiern med ikke så potent cubensis (flein har jeg vært oppi 8) og det er ikke så veldig mye mer å si enn at trippen blir veldig kraftig, sammenlignbar med ca 3-400 mikrogram med LSD. Ser ikke så kan ikke si så mye om visuals men man reiser jo langt inn i sitt eget hode, men man har ikke like mye kontroll som på syre, soppen tar stort sett seg av alt som skjer og dikterer i mye større grad hvordan trippen utarter seg. Egodød kan også forekomme. Personlig føler jeg jeg får mye mer ut av høye doser hva gjelder stort sett alt egentlig, fra det Terapautiske til selve opplevelsen forøvrig. Jeg har alltid tålt dette veldig bra men det er ikke for alle da det absolutt kan føles overveldende til tider og det er ganske høye doser det er snakk om så om du ikke har erfaring fra før av kan det være en veldig dum ide. Og ikke minst, tror ikke det er særlig lurt å tenke seg en tur ut osv.

Edit: oops, har enda ikke fått i meg min første kaffekopp så "stort sett alt" ble feil, jeg mente primært sopp og LSD. det er klart, ikke for en hver pris og dosene kan godt være lave men personlig liker jeg at jeg blir konfrontert litt hardt med universet og livets realiteter samt litt opprydning i eget sinn.
Sist endret av equimanthorn; 16. januar 2020 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Finn en bøtte, et liggeunderlag, teppe og pute.
Fast min. 5 timer. Få i deg syrian rue frø som inneholder MAOI. Ca. 3 gram. Knus dem.
Vent 1 time. Sett på behagelig musikk om du føler for det. Spis over 3g sopp.
Enjoy your psilohuasca trip.
Vis hele sitatet...
Er kombinasjonen med MAOI + sopp veldig annerledes enn uten MAOI? eller er det fortsatt sopp, men bare som om en har tatt en større dose enn 3g?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Veldig mye kraftigere mann. Vær jævlig forsiktig. Fks kan et tebrygg kokt på curcumin og svart pepper, inntatt en time før soppen, virkelig skape om din verden og vise deg litt av hva folk opplever på "psilohusca".

Kombinasjonen av maoa, mao, maob hemmere osv, er ikke akkurat mitt kjerneområde, men min erfaring med curcumin og svart pepper + sopp har virkelig satt støkken i meg. Vi snakker om gulv som blir til legobrikker, som flytter seg og leder ned til en undergrunn.
Vi snakker gylne bokstaver strødd rundt i naturen, stavende ut et uforståelig budskap. Vi snakker aztec symboler og tegnspråk som kommer ut av rullepapiret, 30 cm fra ansiktet ditt.

Vi snakker Oslo som reformerer og restrukturerer seg selv, til en labyrint, der hver eneste dør forsvinner i det du står foran den,
og en ny sidevei ledende til det samme.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Er kombinasjonen med MAOI + sopp veldig annerledes enn uten MAOI? eller er det fortsatt sopp, men bare som om en har tatt en større dose enn 3g?
Vis hele sitatet...
Intensitet forsterkes noe og turen forlenges. I tillegg blir turen klarere, minner mer om viben til DMT. Man husker mer og får mye mer ut av turen etter min erfaring. Det er ikke like kryptisk som sopp for seg selv.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Veldig mye kraftigere mann. Vær jævlig forsiktig. Fks kan et tebrygg kokt på curcumin og svart pepper, inntatt en time før soppen, virkelig skape om din verden og vise deg litt av hva folk opplever på "psilohusca".

Kombinasjonen av maoa, mao, maob hemmere osv, er ikke akkurat mitt kjerneområde, men min erfaring med curcumin og svart pepper + sopp har virkelig satt støkken i meg. Vi snakker om gulv som blir til legobrikker, som flytter seg og leder ned til en undergrunn.
Vi snakker gylne bokstaver strødd rundt i naturen, stavende ut et uforståelig budskap. Vi snakker aztec symboler og tegnspråk som kommer ut av rullepapiret, 30 cm fra ansiktet ditt.

Vi snakker Oslo som reformerer og restrukturerer seg selv, til en labyrint, der hver eneste dør forsvinner i det du står foran den,
og en ny sidevei ledende til det samme.
Vis hele sitatet...
Du har baller av stål hvis du faktisk har vandret ute på gatene i Oslo i den tilstand
Sist endret av Stray Wanderer; 16. januar 2020 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Veldig mye kraftigere mann. Vær jævlig forsiktig. Fks kan et tebrygg kokt på curcumin og svart pepper, inntatt en time før soppen, virkelig skape om din verden og vise deg litt av hva folk opplever på "psilohusca".

Kombinasjonen av maoa, mao, maob hemmere osv, er ikke akkurat mitt kjerneområde, men min erfaring med curcumin og svart pepper + sopp har virkelig satt støkken i meg. Vi snakker om gulv som blir til legobrikker, som flytter seg og leder ned til en undergrunn.
Vi snakker gylne bokstaver strødd rundt i naturen, stavende ut et uforståelig budskap. Vi snakker aztec symboler og tegnspråk som kommer ut av rullepapiret, 30 cm fra ansiktet ditt.

Vi snakker Oslo som reformerer og restrukturerer seg selv, til en labyrint, der hver eneste dør forsvinner i det du står foran den,
og en ny sidevei ledende til det samme.
Vis hele sitatet...

Med andre ord, vi snakker om svært høy grad av nye synteser som danner seg, til det punktet at alt viser seg i alt, og så ender man opp et helt annet sted, ute av verden. Ikke ute av Matrix, men ute av hele ideen av et Matrix.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Intensitet forsterkes noe og turen forlenges. I tillegg blir turen klarere, minner mer om viben til DMT. Man husker mer og får mye mer ut av turen etter min erfaring. Det er ikke like kryptisk som sopp for seg selv.



Du har baller av stål hvis du faktisk har vandret ute på gatene i Oslo i den tilstand
Vis hele sitatet...
Merket en liten grad av anger, når rumeren som hang utenfor 17 trikkeen tok av seg genseren sin og ga den til meg.

Anbefaler ikke!

Det var også litt fucked å komme tilbake til kroppen sin, etter å ha løpt halvnaken gjennom Oslo barføtt på denne kombinasjonen. Hvorfor jeg ikke ble tatt denne kvelden, bekrefter bare den beskyttelse jeg har hatt hele livet mitt.
Sist endret av meaculpaUIO; 16. januar 2020 kl. 18:22.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Merket en liten grad av anger, når rumeren som hang utenfor 17 trikkeen tok av seg genseren sin og ga den til meg.

Anbefaler ikke!

Det var også litt fucked å komme tilbake til kroppen sin, etter å ha løpt halvnaken gjennom Oslo barføtt på denne kombinasjonen. Hvorfor jeg ikke ble tatt denne kvelden, bekrefter bare den beskyttelse jeg har hatt hele livet mitt.
Vis hele sitatet...
Men var trippen verdt det?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
.
Vi snakker gylne bokstaver strødd rundt i naturen, stavende ut et uforståelig budskap. Vi snakker aztec symboler og tegnspråk som kommer ut av rullepapiret, 30 cm fra ansiktet ditt.
Vis hele sitatet...
Dette opplevde jeg når jeg ved et uhell la to lapper LSD på tunga istedenfor én. Det oppsto symboler og tegn i atmosfæren som bare falt ned fra himmelen mot meg. Kunne se ut som en kombinasjon av aztek, samiske og egyptiske symboler.

Det tok fullstendig av på et punkt, alle disse symbolene oppsto overalt og det dekte tilslutt hele synsfeltet mitt, både med åpne og lukkede øyne. Endte opp i looper hvor det ble mitt livs viktigste oppdrag å tolke budskapet universet sendte meg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er jo ikke verdt det å bli så blastings at du løper halvnaken gjennom byen til stor fare for deg selv

Jeg kunne nevnt mer med trippen, som fks, at jeg gikk til grunerløkka legevakt, trodde legen var en NNPF*er i forkledning, og løpt ut av legevakten. Trodde han skulle drepe meg. Husker bare blod, lidelse og at legevakten fremsto som et Silent Hill Slakteri.

Jeg kunne nevnt at gifttelefonen lo av meg når jeg ringte og prøvde å forklare blandingen. Jeg kunne fortelle om hvordan det er å være å "krympe" ned til normal størrelse, i en park i Oslo, etter å ha løpt en time slik at antipsykotikaen de klarte å gi meg på legevakten tok effekt.

Ja det var rensende. Selvfølgelig var det. Jeg ruste meg mindre i ettertid. Jeg brydde meg mer om godt g ondt.Jeg oppførte meg bedre, var mer tilstede lenge etterpå.

Men så langt trenger man virkelig ikke gå for å få positive effekter av sopp! Det er uansvarlig!
Sist endret av meaculpaUIO; 16. januar 2020 kl. 19:16.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er jo ikke verdt det å bli så blastings at du løper halvnaken gjennom byen til stor fare for deg selv

Jeg kunne nevnt mer med trippen, som fks, at jeg gikk til grunerløkka legevakt, trodde legen var en NNPF*er i forkledning, og løpt ut av legevakten. Trodde han skulle drepe meg. Husker bare blod, lidelse og at legevakten fremsto som et Silent Hill Slakteri.

Jeg kunne nevnt at gifttelefonen lo av meg når jeg ringte og prøvde å forklare blandingen. Jeg kunne fortelle om hvordan det er å være å "krympe" ned til normal størrelse, i en park i Oslo, etter å ha løpt en time slik at antipsykotikaen de klarte å gi meg på legevakten tok effekt.


Ja det var rensende. Selvfølgelig var det. Jeg ruste meg mindre i ettertid. Jeg brydde meg mer om godt g ondt.Jeg oppførte meg bedre, var mer tilstede lenge etterpå.

Men så langt trenger man virkelig ikke gå for å få positive effekter av sopp! Det er uansvarlig!
Vis hele sitatet...

Ok, men her skulle du hatt en trip-sitter. Det hadde helt klart avverget situasjonen.

Tenk hvor mye lettere det er å trippe ut i et stammesamfunn, der er rusen en del av deres kultur. Hvis en har en slik erfaring i vårt samfunn, så blir en sett på som gal, som kriminell, tatt av politiet til legevakten hvor du blir erklært gal og gitt antipsykotika, og dagen etter er du normal igjen.

Det må vel da være et akutt utbrudd av galskap utløst av noe fra utenifa. Og, det er blitt nesten litt akseptert.

Mens mannen i stammesamfunnet han sprang naken rundt, og ingen brydde seg, dagen etter var ingenting forandret.

Slik at, om denne trippen var god eller ikke, mener jeg er helt og holdent kulturrelativt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
det har du rett i - samtidig er man effektivt sprø, på en sånn dose. hvis det først får lov å utvikle seg til et løp, blir det et maraton.
Sist endret av meaculpaUIO; 16. januar 2020 kl. 19:42.